Okuduğunuz şiir 2.1.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
SON ALKIŞ
bir kez olsun yolundan yoluma aşk düşseydi rastlasaydım ince bir sızının gölgesinde soluklanan sevdana… susardım, sonsuza dek yaslardım başımı dudaklarında ki son gülüşün yarınlarına…
geç kalınmış bir öykünün içinde kenar taşıyım bazen yağmuru düşen bir bulutun çığlığı kırılan dalın inleyen vedası gül yaprağına… kendi kaldırımlarından yürüyen anılar gibi dağılmış rüzgarın arkasında kalan da bendim bazen de yangının ortasında ki közdün alevin ortasından hep seni seçtim...
kıyılarında dolaşan asi dalgalarla isyankar kimsesiz sandalın rotasında ki kuştum… karanlığı hiç saydım fırtınayı dost koşulsuz ve kör! ben aşka uçtum…
ben sendeki kırmızıyı sevdim içinde unutulan çocukluğum/kirazlı şapkam beyaz gizinden nefesinin bir yudum içtim ellerimde esaretin yamalı yüreği yorgun düşlerime kattım kıyılarından çakıl taşlarını...
ceplerimde şimdi ağır bir öykü her mevsim kış… üç oyunluk sahnesinde kalan ömrümün sen hayattın ben avuçlarında ki son alkış…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SON ALKIŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SON ALKIŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yıldaz Parlak şiirleri har zaman abartısız ve sade bir dille işlenmekte. Şartlı başlayan şiirin ikinci bölümünde duygular gayet kontrollü bir biçimde aktarılmış; kontrollü anlatılan bu duygular vurucu sitemleri de taşımakta.
Şiir dili ile diğer kalemlerden ayrılan bir duruşu olan şairin okunası bu şiiri de ödülünü alarak yerini bulmuş.
Tebriklerimle Yıldız.
ÖmerNazmi tarafından 1/3/2012 8:37:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
ceplerimde şimdi ağır bir öykü her mevsim kış… üç oyunluk sahnesinde kalan ömrümün sen hayattın ben avuçlarında ki son alkış…
Ağır bir öykü hayatın tamamı gibidir bir bakıma ve dört mevsimin kış olması zor bir yaşamın endeksi... Hayat üç sahneden -çocukluk, gençlik ve yaşlılık- ibarettir fakat neden mevsimler dört? belki dördüncü mevsim ömrümüzün finali olan sonbahardır.
icten yorumunuza cok tesekkür ederim sevgili Sera...Sairemiz " sözünü sadece yürek güzelliginizin yorumu olarak aliyorum yoksa sifata layik olan binlerce kalem var benden önce. cok sevgimle...
Umduğunu bulamama Ve Sevme, sevilme isteğinin kullanılışını, değerlerin bu kullanmaya alet edilişi hepimizin ortak sancısı Şiirde yaşanılana bir hesaplaşma ve başkaldırının izlerini görüyoruz ve geç kalınmışlığın sitemlerini ..
Oysa umut yaşamın katalizörüdür belkide bu gün payına güneş düştü şairim ve gamzen de yediveren bir gül açtıracak kim bilir En iyisi En güzel günler henüz yaşanmamış olandır Diyerek yeniden çıkmalı yola...
Tebrik ederim Hüzündü şiir Çok güzeldi Emeğine Yüreğine sağlık Dostlukla....
bütün siir yazanlar (sair demiyorum) aslinda kendi ic hesaplasmalarinin öyküsünü yazarlar bu ne serzenis ne de bir yakaristir kendini sinama gibi bir sey...yorumun, dizelerime eslik edisin, dost yüregin benim icin her daim bir alkistir...cok tesekkür ederim sevgili Taylan.
Sabah vakti güne böyle bir şiirle başlamak ne hoştu sevgili Yıldız. Hani derler ya ''adam gibi adam'' şiirinde onun şiir versiyonu şiir gibi şiir...
bir kez olsun yolundan yoluma aşk düşseydi*** rastlasaydım ince bir sızının gölgesinde soluklanan sevdana… susardım, sonsuza dek yaslardım başımı dudaklarında ki son gülüşün yarınlarına…
Bir yoksunluk seansının melankolik bir ah'ı olmalı sesleniş. Uzaktan bir serzeniş belki sağır kulaklara, asilce ve buselk bir makamda... buradaki ve yanılmıyorsam ayırdığın tüm Kİ ler birleşik olacak. bu konuda ve de da larda şüphe olursa o dizeyi sesli okuduğunda zaten belli olur derim arkadaşıma.
geç kalınmış bir öykünün içinde kenar taşıyım**** bazen yağmuru düşen bir bulutun çığlığı kırılan dalın inleyen vedası gül yaprağına… kendi kaldırımlarından yürüyen anılar gibi dağılmış rüzgarın arkasında kalan da bendim bazen de yangının ortasında ki közdün alevin ortasından hep seni seçtim...
ve çook çok güzel bir bölüm esaslı bir seyir ziyafeti... ve ufacık bir nüans hatası olmasa tam beş yıldızı hak ederdi.! ilk beş dize kendini anlatır halde. ve muazzam replikler eşiliğinde ve çok ehilce çok ustaca şairane bir kurgu ... sonraki dize ise; bazen de yangının ortasında ki közdün alevin ortasından hep seni seçtim...
sanki aniden virajı alamamış araba gibi uçuvermiş ! üst dizeler şairin kendini tasvirlerken bu dizeyle unutmuş sanki soyunmuş ü z e r i n i. burada bir dize ile geçiş olmalıymış bence az yumuşasın. Ki; aslında bence en iyi bölüm en iyi tasvirleme de bu bölümde idi. mesela o geçiş dizesi ;
ben hep sıcak rüzgârlarla gözlerinde dolaşırken sen hep ateşin ortasında ki közdün ve ben hep o alevin ortasını düştüm!
olabilirmiş ki; çok daha iyi olurmuş. dediğim gibi çok iyi bir örgüleme ufak bir kazaya kurban oluvermiş ama bu hata bile o örgülemeye zeval vermez çünkü çok lezzetli idi gerçekten.
bir alt bölümde harika ;
kıyılarında dolaşan asi dalgalarla isyankar***** kimsesiz sandalın rotasında ki kuştum… karanlığı hiç saydım fırtınayı dost koşulsuz ve kör! ben aşka uçtum…
ne kadar alayişli ve hoş bir anlatım. eline sağlık dedim burası hatasızdı.
ve final;
ceplerimde şimdi ağır bir öykü her mevsim kış… üç oyunluk sahnesinde kalan ömrümün sen hayattın ben avuçlarındaki son alkış…
avuçlardaki son alkış! ****
ve iyi bir final üzeriyle giyinirken başlığıyla da öpüşendir. ve bu şiir de tam tamına buna örnektir.
Sevgili Yıldız dilerim ki; yeni yılda da hep bu gibi şiirler yazarsın ve sağlıklı mutlu günler yaşarsın...
altın varaklarla süsledim şiirini değerli şair. eline emeğine ve şiir tutkuna hürmetle teşekkürlerimi sundum ...
sevgili Serhat; benim icin harika biryeni yil hediyesi gibiydi dizelerime yaptigin yorum böylesine irdelemen böylesine satir satir anlatman...elestiri yaptigin her bölüme katiliyorum, yaptigim hatalar, keskin virajlar konuya girislerim ama tümünde anlamani istedigim bir sey var ...bütün bunlar beni ben yapan ögeler, kalemim hic bir zaman mükemmel degil, olmasi da mümümkün degil ama yüregim ona eslik eden sen***** gibi mükemmel dostlarla mutlu...cok tesekkür ederim sana hersey icin... cok sevgimle.
dağılmış rüzgarın arkasında kalan da bendim
bazen de yangının ortasında ki közdün
alevin ortasından hep seni seçtim...
Güzel ötesi
Tebriklerimle ..