Kabuk tutsa da kırmızıdır her masal biliyorum Kendimi yansıttığım her satırda unuttuğum sevinçleri mayınlıyorum Vazgeçilmezlerim içimdeki camları parçalıyorlar kahkahalarıyla Düşlerim paramparça ellerinde hayatın… Kaç ey sabrım ‘En derin acı geceyle başlar’ derdi vatansız şairler Sen ey içimdeki alev gözlü çocukluğum Söyle bana söylenmeyen ne varsa Yurdumun sokaklarını tarayayım çığlıklarınla…
Uzak şehirlerde ruhunu kaybeden kadınlara ağıt yakarken acizliğimin nasırlı şivesi Rüzgâr kendine mekânlar buluyordu kırık dalların çıplak budaklarında Sahipsiz bir kedi gibi kapına dolanıyordu sessizliğim Ağlama sesleri alevlenirken içimde Oysa Güneşi giyindiriyoruz göğsümüzdeki yamalarla Ve ateşiyle dağlıyoruz nefesimizi Konuş benimle hayat Tutun ellerine sanrılarımın üç beç dakika…
Kelebekler alazlanırken kanatlarından Okuduğum masallar gibi inanıyordum “bir şeyi ancak içinde olan bilir” hükmünün gerçekliğine Depremlenen can yerimden ayaklanıyorum Cebimde yüreğimin külleri ellerim is içinde Bir de denizi kirlettiler martıların ölüleriyle Kızkulesi hicret ediyor düşlerimin yanık şehirlerine Paçalarında lahika özlemleriyle…
Vicdanıma bağışlıyorum Çöpçülerle gözgöze geldiğim sabahları Laedri çağıldıyor gözlerimde umutsuzluklarının sıcak ekmek buharı Caydığım merhametimi bırakıyorum enselerine Üşüyorum nedensiz Bir başka savruluyor nefesim ömrümün bu kısa türküsünde Sonbahar yapraklarını koparıyor dallarından ağaçların Hazana tutsak seherlerin yamacında… Nefesini tüketme hayat Beyhude dolanırken şahikalarda Ağla benim gidişime Billahi hüzün akıyor ebedi arsızlıkla dudaklarından Gamzelerinde âsi aşkların kırıntıları demlenirken Kirlenmiş bir kimlik var aksinde Söyle hayat Kasvetin tesbihini mi çekiyor vurgunluğun? Yoksa rus ruleti mi oynuyor divane suskunluğun?
Susturamıyorum dilimin dul kalmış cümlelerini Çisil cisil yağıyor eteklerime düşlerimin üveyik ezgileri Ve durmadan bağırıyor gözlerimin hüznü /Şiirlerimin nasırlarından mıhlayın yüreğime Söylediğim şarkılarla yargılayın beni Yalnız mührümü bırakın alnımda kara kalem dizlerimin Gözyaşımda bir çift kurşun ağrısı Ciğerimde katledilmiş nefesimin adresi Çıplak ayaklarım Başımı göğe yaslarken Güz gözlerinde kayıp göğümün maviliği Sorular cevapsız ve aralık/sız kapılar Nehirler yatağını şaşırmış işgal edilmiş şehirlerde Silgi kâr etmiyor sözlerin izi kalıyor kaldırımlarında sayfanın Feth et artık doğduğum şehrin mağaralarını Güvercinler uçur dağlarında memleketimin Konuş benimle hayat Neden ellerim sıcakken ruhum üşüyor? /
Karanlık kuyularda biriktiriyorum yine de Sek sek oyunlarımı Nasıl bir suskunluktur duldasız bir beldede ıslık çalmak Bilse karanlık ormanlar utanırdı uğultusundan N’olur Dili çözüldüğünde kelimelerin Kalk uyandır beni hayat Uyandır zihnimi çok sustum avaz avaz Uyandır tam zamanıdır…
Uzanıyorum ellerine yine de Doğuruyorum çığlıklarımdan son baharı Düşlerimde ki çocuk üşümesin diye geceleri Lori beşiğinde ölüme saklanmış o sıcak uykuları…
Biraz zehir tadındasın hayat Sözümü bal/dıran kesiyorsun Damardan içildikçe ihtilal susuyorsun Devrim geçiriyor ruhumun realist ağrıları Kusuruma bakma sen İmlâsızım biliyorum Biraz münzevi sayıklamam Haibim biraz Biraz da gaibim kendi sedamda Ne var ki Kendi içimizde Müttefik oluyoruz seninle doğururken şiirleri En nihayet galip oluyor kederim sevinçlerime Pes ediyorum düşlerimdeki yaşamak nidâlarına Sus diyorum sonra Paslı çocuklğumu boğuyor Ecelinin elleri…
Şimdi bir şiir daha yazıyorum ikimize İnandırmak için yalanlarımın sahiciliğini Bir acı nükte daha kef’le giyecek kefenini Varsın bulutların içini kazısın yağmur damlaların Alsın zerremi bu beldeden Nasılsa yürekte yafta hüzünlü yürüyüşün Sen yinede durma hayat Durma sabrımı hançerle Az evvel boğuldum son kozlarında …
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gözyaşında Bir Çift Kurşun Ağrısı/ Hayat şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gözyaşında Bir Çift Kurşun Ağrısı/ Hayat şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.