yorgunum natürmort bir bahçeye kurulmuş saat kulesi gibi üzerimde alafranga bir gariplik bir e l i m uyuşuk tutukluk yapmış gibi sanki dansım koşuyorum sözüm/ona oysa damlar gibi seyrek adımlarım ve nedense! havai fişek gibi serseri tandansım daha açmalısın gözlerini dolunay yaşlı bir ısırgan gibiyim, farkındayım eskisi gibi dalamıyorum, mavi ehillikleri saçlarında denizimi sallıyorum say ne zelzelesi!
ateş benzeri gibi bakma bana yakıcı irislerinin yalancı yanı tutuşturmuyor revaçta ne varsa çamur rengi küflenmiş reveranslarım bile hâlâ bâkir hâlâ âmâde inatla bağlıyorum saçlarını yine çarpım tablosuna tutulmuş gibi aklım rüzgâra bulaştırıyorum yine üşümeni boşa sataşma, hava yağmıyor merkezkaç kuvvetinin matarası damlatıyor -burada hayli yağlı bir kermit suflesi- hem ne depremi! şimdi de saçlarında uyutuyorum uyku izlerimi!..
daha dün sayılır, siluetinin salgını hem ben senden önce de tanırdım seni en ivedi yerimden hançerledin belki, gitmekle ama bak yaşıyorum hâlâ ve rotatif sürgünler de para etmedi ölmüyorum işte zorla mı! panayır vaktini bekleyen abdallar gibi karalıyorum boyuna yeni silahlar icat etmelisin bak, görüyorsun ki top gibiyim ne vakitgülle yerine diken koyulursa işte!
ayasına tuz değen avuç onmazmış ve insan mağduriyetten alacaklı kurulurmuş aşk yatağına daima unut en iyisi, uyut bu şiiri ve tekmele gitsin yarasını yalayan köpekleri gölgesi serin çınar ol çakralarıma ya guruba karşı el salla serseri yanıma ya arduaz semerli bir akşamın daha katili ol gururunu okşa!
hiç uğraşma ama, hiç yorma kendini izdüşümünün kefesi bir tahteravalli ağırlığı gibi yerini terk edene ya da tümüyle içimden uçana dek!
işte o vakte kadar bizimleyim, üzülerek!..
/... öldüreceğim diyorum bu şehri, üzerimdeki ağırlık hafifleyince lâkin yorgunum ve size kuşlarımdan hiç bahsettim mi!../
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir Alafranga Gariplik Hikâyesi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir Alafranga Gariplik Hikâyesi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şehri toplayacağım bakışlarından ayak altı umutlar büyüteceğim hazıran gecelerinde yine ölmeden yine yaşamadan bırakacağım dudaklarına iki kelimelik pişmanlığı
Hakkını veriyorsun
astığın her şiirin.
Saygımla.