4.Şiir Bir insan ki düşünün; dostuna kuyu kazar Malayani her sözü art niyetli davranır. Uykusunda düşünün düşünceleri azar Gerçeğe nekes özü, dert içinde kıvranır.
Dostluğu beşparalık böyle adi birinden Mesleği zamparalık koku gelir kirinden Edep yok bu aralık geçilmiyor irinden Bozuk yazar önsözü, düşmanıma yaranır.
İkiyüzlü riyakâr, ezelden sakat maya Sözünden riya akar, başladı bozulmaya Aba altından bakar, direnir toz olmaya Anlamaz bu ’Bön’ sözü aslında soy aranır.
5.Şiir Dostuna kuyu kazar soysuz kalleşin teki Art niyetli davranır arkandan küsüp ürür. Düşünceler azar senden olur müşteki Dert içinde kıvranır doğruluğu süpürür.
Böyle adi birinden uzak durmalı derim Koku gelir kirinden olamaz gönül erim Geçilmiyor irinden tutsam kirlenir derim Düşmanıma yaranır silince de köpürür.
Ezelden sakat maya yaklaştırma dizine Başladı bozulmaya koyma sakın dizine Direnir toz olmaya rastlanmaz bad izine İnsanda soy aranır, kovunca mahçup ürür.
6.Şiir Bir insan ki düşünün; dostuna kuyu kazar soysuz kalleşin teki Malayani her sözü art niyetli davranır, arkandan küsüp ürür. Uykusunda düşünün düşünceleri azar senden olur müşteki Gerçeğe nekes özü dert içinde kıvranır doğruluğu süpürür.
Dostluğu beş paralık, böyle adi birinden, uzak durmalı derim Mesleği zamparalık, koku gelir kirinden olamaz gönül erim Edep yok bu aralık, geçilmiyor irinden tutsam kirlenir derim Bozuk yazar önsözü düşmanıma yaranır silince de köpürür.
İkiyüzlü riyakâr ezelden sakat maya, yaklaştırma dizine Sözünden riya akar, başladı bozulmaya, koyma sakın dizine Aba altından bakar, direnir toz olmaya rastlanmaz bad izine Anlamaz bu ’Bön’ sözü, insanda soy aranır, kovunca mahçup ürür.
Ana şiir en alttaki şiirdir.Bu şiirden ayrı beş şiir daha ortaya çıkıyor.
Zemahşer Nazım Birimi Osman Öztunç tarafından Türk Edebiyatına sunulmuştur.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR İNSAN DÜŞÜNÜN Kİ! (Zemahşer) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR İNSAN DÜŞÜNÜN Kİ! (Zemahşer) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Saygıdeğer üstadım Allah sizden razı olsun farklı bir çalışma örnek alınacak harika bir şiir okudum yürekten kutlarım o duyarlı yüreğine emeğine edip kalemine sağlık harikasınız yazan kaleminiz daim olsun üstadım paylaşımınız için teşekkür ederim kalbi selam ve saygılarımı sunarım Allaha emanet olun duam ile
Şiir çok güzeldi beğenerek okudum. Gönlüne kalemine sağlık abi. Ama sonlarda tekrarlanmış ve şiir birbirine girmiş. Düzeltirsen okuyucu rahat eder. Saygılarımla