(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yorgun İzdüşümler / Mihrimah* şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yorgun İzdüşümler / Mihrimah* şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir dogum sonrasi yasamak adina acilan gözlere katre-i keder süren hayat varya ve yine bu hayata son olsun diye sunulan ölüm var ya... iste hepsi bundan ibaret, yani;
"ömür bir nefes enn derinden" der degerli bir ozan, o hesap.
Sahi ne renktir Ekimde can cekismenin rengi? elbette gri !
Bana biraz karamsar geldi .İç karartıcı bir ortamda yaşasak da yaşamın rengi olsun dizelerimizde . şiir yapısı ve şiiri sunumuyla güzeldi ..Sizi kutluyorum ,sevgi ve selamlarımla ..
* Öncelikle şuna hazır olmak gerekir: ölüm! Ölümün olduğunu bilelim; karşı karşıya kaldığımızda söyleyecek bir kelamımız olsun,diye.
Sonra…
‘’ne çok ölüm var; morga döndü kalbim’’ Dönmek’ Kafka’nın eserindeki O kahramanın dönüşüm’ü gibi. Mi?
Ölüm ve morg: Ölülerin kanadığı mekân.Ne çok göz yaşı döküldü oysa buralarda. Kalbin morga dönüşü.Ya da kalbin uyanışı. Öyle karışık bir şey işte.
‘Cinayet bir katil için ne ise,sanat da bir sanatçı için o’dur’ diye Oscar Wilde’nin çok sevdiğim bu sözünü hatırladım birden. Belki de absürt gelebilir bu benzetme,ama bu hiçbir şeyi değiştirmez,öyledir çünkü. Ki, teşbihte hata olmaz’mış.
**
Tezatlarla başlamış şair. Ölüm varsa yaşamak da var,öyle değil mi? Baktım; gördüm, ama ölmedim. ‘’Bugün de ölmedim Anne’’ –anımsayış- Hemen anka’nın gelişi,bir umudun olduğunu gösterir.Bilindiği gibi,külünden varolan bir kuştur anka. Ve bu gerçekten anlam bütünlüğü sağlamış bölüme. -Belki de ölüme başkaldıran tek kuştur-. Aslında insana bir şeyler anlatmak için vardır.Yok; ama var. Var ediyoruz.
Sonra,paramparça olan bir dünya,insan’lar…
Ama
‘’ben küçük bir yelkenliyim rüzgarını üfle devrildiğim yerden kaldır beni dalgaların ezgisine’’
İşte tam burası,kısmış sanki bölümün sesini. Yok olmaya yüz tutmuş bedenler vardı çünkü. Ve hemen akabinde bunun gelmesi, keşkeyi kullanmamıza sebebiyet verdi.Farklı bir dokunuş olmuş; çünkü biraz daha nefes almak istiyorduk o halimizle…
Ya da ölüm gibi,ansızın çıktığı için mi şaşırdık öyle!
***
Ölüm var ve karşınıza çıkıverdiğinde de,söyleyecek bir kelamınız olsun demiştik. Ölüm ve yalnızlık,iki karındaş,iki ölümdaş.Tek farkları,biri nefes alması. ‘Ölümdür tek başına yaşanan…’ demişti Ataol Behramoğlu hani.Evet gerçekten de öyle.Yalnızlığı sever ölüm ve öyle ölür zaten.Tabutta bile yer vermez bir başka birine.Kim olursa olsun.İster Mecnun ol ister Ferhat…Yalnızdır.
kaç adımlık yorgunluktu boynunu kırdığımız zamanın kıvranışları hangi ötede düşeceğiz hayallerimizden hey aynı yarayı kanatıyor aşk / kendi mevsimlerinde köhne tutkuları yeşermeden / avuçlarda can çekişiyor bildik keskiler doğruyor gözlerimizin ferini geceden ışığı sıyırır gibi / koca bir boşluk gibi sonsuza açılıyor bütün perdeler / ölü yıldızlı şehir manzaralarında vur kendini yorgunluğuma / henüz yaşama tutsak yanınla ellerimizde fesleğen kokusu yüreğinde aşk ölüsü güneş soğumadan tenimizde çöz bağlarını karanlığın ...
Akıcı bir anlatım seçmiş Şair, bu tavır Şiiri popüler kılıyor. Bu yanıyla kalsaydı, eksik kalacaktı. Düşünce burgaçları oluşturarak engellemiş ve çoraklıktan korumuş Şiiri. Bir de yer yer güzel deyişleri var, akılda kalan, klişe olmayı hak edecek seviyeye ulaşan. Ne diyelim; saygımızla elbet. Esenlikle.
Can çekişmenin rengi belli . Güneşin hem batarken hem doğarken aldığı kırmızıya çalan ama rengi kan . Sevgiyle üstesinden gelmeye çalışmışsınız . Sizi yürekten kutluyorum , az da kıskanarak . Selamve sevgilerle ..
inaniyorduk ölülerin yönetimindeki dirilerin savasina ama en çok penyelere "lili marlen sarkisi ne kederlidir" aldik, kabul ettik; çok kederlidir buralarda bir yerdeydi, ona da inaniyorduk her neydiyse zaten süphe yok inanmamiza el kameralarina, merhamete… reno toros'a nerdeyse iman edecektik üretimden kalkmasa
kendine iyi bak dileklerine; görüsürüz niye görüseceksek sadirvanlara, antik dünyaya; roma ve üç kitaya sözlesmelere ve sosyal sigortalara yerlere tükürmemeye -göklere tükürebilirsiniz- israilogullari israilkizlarini öldürürken iyiydik, penyelere inaniyorduk
Kutluyorum....