Okuduğunuz şiir 19.7.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Pansuman Mühendisi
Şuur bitse volta kalıyor Kağıt kalem serbest diyor kıskanç bir dil Aynada ağır kusur Çatlak bir yüz, kendini bilmez cüret Bu ne hiddet, bu ne cinnet Kaskatı kesilmiş ruhunuz hayret Terbiye etmek gerek bu hoyrat gırtlağı Sızıyor dışına içinin karanlığı
Alnım olabilirdiniz Ellerim sizdiniz Göğsümü gererken dağ gibi hayata Direncim de sizdiniz Avuntuları yudumlarken billur kadehlerde Tesellileriniz gecelerime meze Bu öyle bir sarhoşluktu ki Merhametten hallice Şimdi nedamet hak getire
Bu bir çağ idi geçti Bu bir yüzyıl gibi geçti Her kahraman korkusuz sanılmasın Siz bir yara idiniz Bense pansuman mühendisi Varlığınızda yaşadıysam Yokluğunuzda daha neler neler yapabilirim Düşünün bunları, bunları, en çok bunları..
Yeni bir soluk açıldı, kapı aralık Aylardan temmuz, gök aydınlık Kafam bozuk, içim bulanık Yan tesir, ön tesir bilemem neyin nesi Ah aşık olacağım, bir baş dönmesi Bir dostluk hilesi, ötesi berisi, korku nöbeti
Sizi sevebileceğime inanmak istemiştim Aşk süsü vermiştim bakışlarınıza Şahsi bir kaybediş değil bu, evrensel bir tat var ayrılıkta Dua ediyorsam inancımı kırmak içindi Endişe şüphenin şüphesiz ki öz kardeşi Hangisi ölürse ölsün diğeri alt ederdi bizi
Uykumun uslanmadığı gecelerde ’Biz’ yetmezliğinden kaybettim gözlerimdeki yaşları Siz öyle sessiz yaşıyordunuz ki, kıyamadım öldürmeye..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Pansuman Mühendisi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Pansuman Mühendisi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bazen anlayamadığımız kelimelerin altında gizemlerin ve sırların yattığı doğrudur.Bilmem kaçıncı bulmaca bu çözmeye çalıştığım ve her seferinde çözemediğim.Renkli ve kıymetli kişiliğin ve kalemin için sağol . Biraz kafa yormaya hepimizin ihtiyacı var.Düşünmek iyi geliyor...
Güne yakışan bu güzel eseri ve onun sahibi sevgili ustamı kutluyorum. Keyif aldım, emeğinize yüreğinize sağlık. Sevgi, saygı ve selamlarımla. Hoşça kalın…
Sayın alt komşu yorumcuya diyorum; :) Serbest şiirde kafiye olmaz diye bir kural yok. Bu yüzden ben kafiye yapılmasından rahatsız olmadım. Gayet güzel yapılmış çünkü. Yüzüne, gözüne bulaştırmamış Fulya. Kötü durmuyor, tırmalamıyor okurken. Şiire bir dinamizm katmış.
"Şahsi bir kaybediş değil bu, evrensel bir tat var ayrılıkta", pansuman mühendisleri için "ayrılık da sevgiye dair."
Doğrusunu söylemem gerekirse iyi başlamış amagidişi pek iyi değil diye okuyordum. ki yazdıklarınızdan kaleminizîn kuvvetini bilirim az çok. o serzenişimin sebebi ise sanki sürekli hece yazan birinin serbest şiir denemesi gibi sanki zorlama uyak kolluyormuş gibi gelmesiydi gidişin. Fakat; öyle bir finâle oturmuş ki şiir susturdu tüm kibrimi.
Bâzen usta şâirler yapar bunu! o son vuruşun etkisini perçinlemek için!
Ki: sadece tek başına finâl bölümü dâhi birkaç şiiri meyhaneye götürür derece dominant
Oysa halkın size ihtiyacı var ve halk şiir bekler...