(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Anlayabilenlere// şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Anlayabilenlere// şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
içsel kavramları yitik, ruh aynamızdan düşüp bilinmezliğinin dayanılmaz büyüsüne kapıldığımız zamanlarda gerçekten en iyi olgu, şiirin dudaklarıyla susmaktır / anlayabilenlere...
Bir tek istisnai görüşüm hariç, bu şiire diyecek sözüm olmaz. Şiirin tamamında şair özel isimlerin ( gerçi bunlar hep dize başı olmuş) büyük harfle başlamasına dikkat etmiş. Ama, İncil'i dize içinde küçük harfle başlatmış. ''Tevrat ve incili'' diye yazmış. Doğru yazım bence; ''Tevrat ve İncil'i'' olmalıydı. Sanırım gözden kaçmış. Tebrik ve teşekkürlerimle.
Makman tarafından 8/17/2011 1:39:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
İnsan bilmediğini değil, istediğini yaşamalı sevgili Taylan..
Anlayamadığı birşeyi istemekse; insanlığın ortasına indirilmiş bir hançerdir, ister şiir olsun, isterse sevgi ve ister barış olsun isterse kavga.. Anlayamadığın birşeyi istemek; ona sahip olmak değildir ki zaten sahip olduğunu düşünmek faşist bir yaklaşımdır..
benim tanıdığım o güzel insana Taylan Koç'a yakışan bir şiir güne seçkiyede öyle güzel yakışmış ki Tebrik ederim kardeşimi söze ne hacet şiir demiş diyeceğini zaten..sevgilerimle
Ne kadar anlatırsan anlat anlattıkların karşındakinin anlayacağı kadardır. Unutma ki yürekle yoğrulmamış bir eser kalıcı olamayacaktır. Taklitler her zaman aslını yansıtır.
İki damla gözyaşı olsun ama bana ait olsun.
Hem tenkit hem ironi ince zekâ ürünü. Benim gibi biri de ancak bu kadar anlar işte bir şiiri.
Sanırım anlayan anlamıştır, bu kadar açık ve anlaşılır bir şiir diliyle tam 12 den vuran gücü ! Kutluyorum değerli şair dost Taylan Bey sizi, Saygılarımla..
Şiir tam anlamı ile anlatmalı kızgınlıklarımızı, uyarılarımızı ve neyi neden dediğimizi, Dizeler hiç bir şekilde bükülmemeli küçük bir dal gibi ve hep dimdik ayakta kalmayı bilmeli ulu bir çınar gibi, tıpkı sizin dizlerinizde dediğiniz gibi.
Muhteşemdi dizeleriniz. Kutluyorum kaleminizi ve saygılar yüreğinize
Of be değerli dost neydi bu protesto gibi... belli ki çok kızmışsın bir şeylere, birilerine.
Bu gün de hep sinirli eserlere denk geliyorum az önce de sayın can.er' in sayfasında böylesi bir eser okudum. Sakin... sakin... sakin... diyebilirim ancak.Kendi aile fertlerimize bile söz geçirememişken yerine göre, başkalarına hele ki hiç tanımadığımız başkalarına yapacağımız etki nin derecesi ne olabilir ki...!
Ne diyebilirim inşallah her şeye rağmen attığınız taşın yerini bulması en kalbi dileğimdir.
Yetkin kalemin ve Edebiyata, şiire değer veren yüreğiniz varolsun.Selam ve saygılarımla.
Son dönemde bazı şairlerin sunusuna dikkat edersen sevgili Şükran Kusursuz şiirler çıkarıyorlar!!! ama dil bizden degil günlük konuşma dilimizden çok ayrı bir dil daha çok yunan tragedyalarının çevirilerinde rastladığımız bir dil ile anlatım var ama Bu kusursuz şirlerde Yani Tematik bir dille başlayan şiirlerde nadirde olsa içine yerel lehçelerde kelime sığdırma çabaları dikkatimizi çekiyor ŞAİRİNİN ve bu şiiri iki ayrı dile dönüştürüyor ve hangi dil onun şairin dili diye çelişkiye düşüyoruz!!!
Bilmem ki ne yazılır gidişine hangi sevda türküsü söylenir arkandan.Tam dokunmak üzereyken, dokunamadığım.Şiir peşinden neden yalınayak koştuğunu anladım. Açlığımı tarif edecek hiçbir şey yok. Kursağımda son kalan senden kalan cümleler çok güzeldi her zamanki gibi sevgili şairim.Sevgiyle kalın hoş kalasınız.
tebriklerim günün şiirine hayata kattığınız eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair Taylan KOÇ..:)
sevgim saygım selamlarımla..