“Yaşama ait bütün hissedişlerin kaynağı sen isen anladım ki ben de yaşıyorum ve varım”
her şeyin tek başınalığını düşündüm gün boyu örneğin kaldığım odanın balkon yüksekliğini aşan harnup ağacı... işte o da tek başınaydı, yani fiziki olarak onu tutan yada ona yaslanan hiçbir şey, hiçbir canlı yoktu…
sadece nereden geldiği ve oraya nasıl tutunduğu belli olmayan minik bir tül parçasının dışında… ama tüm bunlar harnup ağacının her yıl yeniden ne yaprak açmasına engeldi, ne de meyve vermesine…
Güneş; olanca kızgınlığıyla ortalığı yakıp kavururken, demir parmaklıklara meydan okuyan hanım eli çiçeği, biraz mahzun da olsa, işte yine açmıştı çiçeklerini, yanı başındaki zakkum fidesine nazire yapar gibi…
Kendimi düşündüm; neden ve hangi duygudan kaçtığımı, veya hangi duyguya koştuğumu bilmeden, birden ağzımdan bana sarılır mısın sözcüklerinin dökülüşünü, ürkek, usulca ama içtenlikle ve en masum duygularla, hani minik bir kız çocuğu edasıyla… “yoktun yanımda”…
hissetmiştin belki , sarılamamak seni de acıtırdı biliyorum, biliyorum aynı acıları ben de duyuyordum çünkü… sanki bir savaştı aramızdaki, ne galibi ne de mağlubu olmayan, kim bilir belki de otoriteyi elden bırakmamak gibi bir zaaftı bu ve bildiğin gibi zaaflar insana daima zarar veren takıntılardandı…
Bizim için de değişmemişti bu kural elbette, ben aylarca içime kapandım, sanırım sen de öyle, bir sabah neden diye sordum kendime, hani medeni insanlardık, bu medeniyet dışı davranışların anlamı neydi öyleyse …
Sevmek dokunmakmış…
Lâf…
Ben sana hiç dokunmadım ki...
Sen de bana…
sadece, evet sadece varlığın yetiyordu, yada var olduğunu bilmek , yani öyle zarif, öyle naif ve öyle dobra bir insandın ki belki tüm bunlardı vazgeçilmezim oluşunun temelindeki neden ve beni sana bağlayan…
işte tüm bu duygularla bir sabah yolum gene senden geçti, sen, o her zamanki içten tebessümünle karşıladın beni, sanki hiçbir şey olmamış, hep birlikteymişiz gibi…. bu sabahta her sabah olduğu üzre, tüm bunları düşündüm tek tek…
Yani demem o ki; sonuç olarak hep benimleydin, aklımda ve yüreğimde...yolum bu sabah da ilk senden geçti işte bak…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bu sabah da yolum ilk senden geçti şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bu sabah da yolum ilk senden geçti şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
GALİBİ BELİRSİZ BİR ŞAVAŞIN İÇ HESAPLAŞMASI BİR YAŞANMIŞLIK MUHASEBESİ GİBİYDİ.. ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI.. YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN.. KUTLUYORUM EMEĞİNİZİ.
duygular içten ve samimi,
duygular yüreğin derinliklerinden süzülüp gelmiş ve özenle serpiştirilmiş mısralara..
beğenerek okudum,kaleminizi kutluyorum..
sevgiler,saygılar..