O yaz kampa katılanlar Türkiye Gençlik Birliğiydi… Mahcup yüzlü birer delikanlıydılar Çok çalıştılar, az çalıştılar Yorgunluk nedir bilmeden çalıştılar. En güçsüzleri Ve en güçlüleri; Hepsi, Altın yürekli birer gençtiler, Yurtseverdiler, Atatürk’ün izindeydiler, Gönüller fethettiler. Yılanı deliğinden çıkartırdı dilleri Göğüslerinde kabarmıştı gururları Haykırışları kalkmak içindi, Güneş doğduğunda. Suydu, çimentoydu, kumdu onların harcı. Üstüste yığılmış tuğlaydı kale duvarı gibi. Kiremitti bir çatı düzeninde. Diyarbakır Bismil’in Aslanoğlu köyünde, Başı göklerde, Beş sınıflı, bir okuldu yaptıkları Adı Cumhuriyet ilkokulu…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CUMHURİYET İLKOKULU şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CUMHURİYET İLKOKULU şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kemal Abi,ne iyi ettin içini dökmekle bu şehir için...benim de ahım kalmıştı bu mutsuz şehirde...Odunpazarı belediye başkanı sınıf arkadaşım ve eski dostum...bir vesile gitmiştim buraya...malum minibüs yok merkezde...esnaf dükkanlarının köpüğünü kaldırıma akıtıyor ki,çok pis görüntü...tranway için de toplu bilet satıyorlar,bir kere kullansan bile...merkezden yürüyerek gittim odunpazarına...başkan da vefasız çıktı,şehir dışı ayağına yattı...oradan otogara yürüdüm gene...aman aman bu şehir mi,adı batsın...bir de modernleşmişmiş..laf salatası...pislik,çile,vefasızlık dizboyu...demek herkes olayın farkında...senin öte yanında sevdaya dair acıların da var ki,bu da en önemlisi...demek sevdaya da yer yok bu şehirde... tebriklerim,şehirin halini tasvir ederken yürek yaranın da müsebbibi olduğunu vurgulamanadır...selamlarımla...
Orda bir köy var, uzakta O köy bizim köyümüzdür. Gezmesek de, tozmasak da O köy bizim köyümüzdür.
En son 97 yılında gitsemde ben Eskişehirliyim.. Şimdilerde gururla dinliyorum Eskişehiri övenleri Bir yıllığına Belediye başkanlarını bize İzmire verseler keşke üç yıldır bitmeyen metro yüzünden artık isyanlardayım..
Çocukken gitmiştim Eskişehi'e, hatta oradan getirdiğim lüle taşı heykeli uzun süre saklamıştım. İş çıkışı herkes bisiklete biniyordu. Sevimli biyer olarak kalmış aklımda...
:) İnsan yaşadığı şehirden uzak kalamıyor. Ne için giderse gitsin, dönüp dolaşıp geri geliyor.
teşekkür...ESKİŞEHİR, BUGÜNKÜ BELEDİYE BAŞKANIYLA BİRLİKTE, ÜLKENİN EN YAŞANILIR ŞEHRİ HALİNE GELDİ...Ben de kopamadım zaten, yılın üç-dört haftasını orada geçiriyorum.
Eskişehir, şimdilerde doğalgaz kullanıyor; havası tertemiz... Üstelik, çok bakımlı, çok güzel bir kent oldu. Bu tekerlemeyi yazdığımda kömür yakılan, sokakları çamur, berbat bir yerdi...Saygılar.
gün boyu Porsuk'un yeşil kolyesi boynunda..iğde kokularının tepenin yamacına tırmanıp yanımıza ulaştığında
bir de yanında sevdiceğin
ah hep orada güneşi gecenin koynuna yatırıp yıldızlarla baş başa kalsak
ışıl ışıl yer ayaklarının altına seriliyken ışıl ışıl gökten yıldız yağmurları başladığında
ve dursa vakit sonra
hiç yenilenmeden gün tehir etmeden anı eskisek bizde
ESKİŞEHİR 'de..
__siteminize çocukluğumdan bir ses karşı çıktı efendim..yazıverdi aynı duygularla..selam ve dua ile