Burnu bulut çiziyor kasıntı mı kasıntı Küçük dağları geçtik son eseri Everest ! Kibrin yerin dibine bu ne müflis takıntı Tevazudan eser yok insanlığa çeker rest Küçük dağları geçtik son eseri Everest!
Her konuda fikrin var bilgin zaten ölçülmez Attığın tutmamışsa hedef hedef sayılmaz Cahil kalır ulema herkes yanında çömez Var mı senin gibisi asla yorulmaz yılmaz Attığın tutmamışsa hedef hedef sayılmaz
Bulamaz molla gogıl senin gibi birini Kaf dağının ardından çıkıp geldin dünyaya Hazerfen desem yetmez ilmin geçti de bini Uçakla giden kalır elbet yanında yaya Kaf dağının ardından çıkıp geldin dünyaya
Camidir tüm ilimler kudretli belleğinde Sorum cevapsız kalmaz her konuda üstatsın Onca malumat nerden biraz ona değinde Millet engin bilginden şöyle azıcık tatsın Sorum cevapsız kalmaz her konuda üstatsın
Böyle güçlü dimağa şapka çıkarmak lazım Muradım hizaya gel haddini bil efendi Anlamadan yazarsın böyle olur mu nazım Senin gibi kaçıncı karşısında elendi Canbolat hizaya gel haddini bil efendi
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bu Ne Duruş Efendi! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bu Ne Duruş Efendi! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Burnu bulut çiziyor kasıntı mı kasıntı Küçük dağları geçtik son eseri Everest ! Kibrin yerin dibine bu ne müflis takıntı Tevazudan eser yok insanlığa çeker rest Küçük dağları geçtik son eseri Everest!
Güzeldi Tevazünün Kaf Dağına saklandığı bir evrede gururun EVERESTe benzetilmesi çok etkileyici Yerinde bir teşbih... Kut/larım şairi...
Son günlerde okuduğum en güzel hicivlerden biriydi. Bir an yine otuz bent sürecek zannettim. Ama bu kez daha kısa ve net ifadelerle final gelmiş. Kelime zenginliği, ifadedeki keskinlik, biçimdeki ustalık tam puan. Dünyada, olduğundan bilgiç görünmeye ve kendisini pahalıya satmaya çalışan "efendi"lere ince bir ayardı. Murat kardeşim yine taşı gediğine koydu ve şiir misyonunu yerine getirdi. Kalemin zeval görmesin kardeşim.
Camidir tüm ilimler kudretli belleğinde Sorum cevapsız kalmaz her konuda üstatsın Onca malumat nerden biraz ona değinde Millet engin bilginden şöyle azıcık tatsın Sorum cevapsız kalmaz her konuda üstatsın
Yüreğinize, sağlık tebrikler çok güzel bir şiiri Sevgi ve selamlar.
Şiirimizde taşlama ve hicivler büyük yer almaktadır. Tarihte de unutulmaz hiciv örnekleri var öncelikle şiirinizi kutlarım
Mustafa Zorla bey vasıtası ile selamınızı aldım, gönlüm sizleri de görmek isterdi Sazlı görüntüler çok güzeldi, inşallah başka fırsatlar çıkar diyorum Teşekkürler, her şey gönlünüzce olsun, selamlarla
üst üste akşamları derse kalınca yorgun düştüm.Mustafa Abiyel görüştükten sonra Çoruma geçmek durumunda kaldım.Gerçekten etkinliğinize katılmayı çok arzu ederdim.Facebook da gördüğüm kadarıyla gayet güzel bir etkinlik olmuş.Tekrar tebrik ederim.Saygımla...
Burnu bulut çiziyor kasıntı mı kasıntı Küçük dağları geçtik son eseri Everest ! Kibrin yerin dibine bu ne müflis takıntı Tevazudan eser yok insanlığa çeker rest Küçük dağları geçtik son eseri Everest!
Babamın oğlu olsa sevmediğim modeldir bu model, insan önce tevazu sahibi olacak,hoşgörüyüde eklemeli elbet, bir de sabır unu serptik mi üstüne,saygı koşa koşa gelecektir. hayatta bir takım takıntıları aşamamışların dar cemberinden dışarı çıkamamışların halidir burun dikliği,
Allah bizi öylelerinden korusun
Adnan ŞAHİN tarafından 5/3/2011 2:42:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Saygıdeğer Hemşehrim Ağabeyim Beni iyi tanırsınız.Şahıslarla asla işim olmaz.Bu şiirde de sizin söylediğiniz anlamda bir modelleme yaptım.Bu tipler her yerde olur.Hicivde bir şiir türüdür.Ziyaretiniz için teşekkür ederim.Saygılar...
Murat, Muratı karşısına almış, kastı başkasıysa bile ona sitem ediyor. Burnu bulut çiziyor kasıntı mı kasıntı Küçük dağları geçtik son eseri Everest ! Kibrin yerin dibine bu ne müflis takıntı Tevazudan eser yok insanlığa çeker rest Küçük dağları geçtik son eseri Everest!
peki şiirin başında neden 3. şahsa hitap eder gibi başlamış. bana göre burada da 2. şahsa hitap olmalıydı. burnun bulut çiziyor... ..... son eserin everest 4. dizeyi de ona göre düzeltip ilk bölümde de kendisine seslenmeliydi diye düşünüyorum.
aslında artık bu tür şiirlere çok da taviz vermek istemiyorum ama görünüşte kendisine seslendiği için hoş görülebilir. şiir olarak anlatım olarak, teknik olarak güzeldi.
sadece şahsi görüşümü söylemiştim altında başka niyet aramayın, bu sitede hiç bir yetkim yoktur, her an atılabilecek bir üyeyim sadece.kimseyi bağlamayacağı doğrudur sert ifadeli şiirler de beni bağlamaz. bunu da ters anlamayacak bir kişi, beni tanıyan bir arkadaş olduğunuzu düşündüğümden söyledim, demek ki yanılmışım.
Bu şiir ithaf değil olsa söylerim. Beni az çok tanırsınız.Ayrıca benim merak ettiğim husus şuydu. Sizin tavır alıyor olmanız yahut hoş görüyor olmanız kimi ne derece bağlar?Bu söyleminiz sitede yetkili bir ağız olduğunuzun nişanesi midir? Yöneticisinizde haberimiz mi yok?Ayrıca yöneticilerin dahi müdahale etmediği bir alana ne sıfatla karışma gereği duydunuz? Anlamakta güçlük çekiyorum doğrusu.Velev ki şahsa sitem yazsam yahut hiciv;kimi ne derece ilgilendirir?Site kuralları bellidir.Kime ne yazacağım ne yazmayacağım beni bağlar.Ben her zaman hicivlerimi şahsa değil anlayışa yazarım .Şahıslarla işim olmaz.Sitede beni kardeş gören herkes kardeşimdir.Düşman görenin bile kötülüğünü istemem.Kimseye yasaklamadım örneğin şimdiye dek.Bu Bu yüzden sorma gereği duydum.Anlayamadığım buydu Afet Hanım.
Son günlerde hayli rağbet görmeye başladı, birilerine ithaf edilen yergi şiirleri. Bu sitedeki herkes arkadaşımızdır, belki gelip okuyor üstüne bile almıyor ona yazıldığı halde dostça davranmaya devam ediyori belki de kendisine olmasa bile üstüne alınıp üzülüyor, sormak istese de soramıyor. bu sebepten kendimce karar aldım, arkadaşlarımıza sitem eden, hakaret eden bir şiire rastladığımda ona herhangibir şey yazmayacağım. herkesin de aynı duyarlılık içinde olmasını da isterim. Sizin şiirinize gelince ilk bölüm haricinde kendinize seslenmiş gibisiniz, onun için yazdım ve bu tavrımın da bilinmesini istedim.
sanırım bu açıklamamın nedenini anlamışsınızdır. Dostluğun ve dostların korunması için ben bir adım attım, diğer adımlar da dostlara kalsın...
Küçük dağları geçtik son eseri Everest !
Kibrin yerin dibine bu ne müflis takıntı
Tevazudan eser yok insanlığa çeker rest
Küçük dağları geçtik son eseri Everest!
Güzeldi
Tevazünün Kaf Dağına saklandığı bir evrede gururun EVERESTe benzetilmesi çok etkileyici
Yerinde bir teşbih...
Kut/larım şairi...