Bağımda Saksağan Öttü (Gülce-Triyolemsi)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın 4-NAZIM TÜRÜ:TRİYOLEMSİ
************************************ 1-Batı Edebiyatı nazım türlerinden olan ’Triyole’ nin değişik bir versiyonudur. 2-Mısra yapısı şu şekildedir ..............................................................(1-a) ..............................................................(2-a) ..............................................................c ..............................................................c ..............................................................c .............................................................(1-a)Mısra aynen ...............................................................d ...............................................................d ...............................................................d ...............................................................(2-a) mısra aynen 3-Burada a-b-c-d kafiyeleri göstermektedir.(1 ve 2) de mısranın baştan sona tamamını göstermektedir. Yani ilk mısra hiç bir değişikliğe tabi tutulmadan, BİRİNCİ MISRA BİRİNCİ DÖRTLÜĞÜN DÖRDÜNCÜ MISRASI olmakta; İKİNCİ MISRA DA İKİNCİ DÖRTLÜĞÜN GENE DÖRDÜNCÜ MISRASI OLMAKTADIR. 4-Genellikle 8+8=16 hece ölçüsü ile yazılırsa da, bu mısra yapısına bağlı kalmak kaydıyla, şair dilerse 7+7=14, 6+5=11 veya başka ölçü ve kalıplarda da değişik ’Triyolemsi’ler yazabilir. Önemli olan ilk-BEYİT’-teki iki mısranın aşağıdaki dörtlüklerde aldığı yerdir. 5-Şair dilerse, ilk BEYİT’in mısralarını da kendi arasında kafiyeli yapabilir Hatıraların duruyor yorgun düşen dimağımda, Çekip gittiğin o zaman saksağan öttü bağımda. Ağustosun sıcağında üşüdü ellerim sensiz, Bülbüller gibi şakıyan sustu ah dillerim sensiz! Hazana dönen bahçede solunca güllerim sensiz, Hatıraların duruyor yorgun düşen dimağımda, Sevda harmanından hasret yeli aşkı savurunca, Sonsuzluğun akşamında aşkın odu kavurunca, Yüreğime konan gönül kuşunu avcı vurunca, Çekip gittiğin o zaman saksağan öttü bağımda. Coşkun Mutlu Gülce - Triyolemsi |