Darağacında tüm duygularım Bekleşiyor benimle hesaplaşmalarını Çiziyor karabatak heykellerimi Getirip en eskileri önüme Seriyor siyahbeyaz resimlerimi Güneşsiz havada kurutmaya başlıyor
Dökülüyor dilinde yıllanmış küfürler Üstü kapalı kanepenin arkasından çekilmiş Yapıştırıyor karanlıkları Geceden kalma bulutlara Rüzgarın önünde kervana katılarak Caddelerimde ışıklarım söndürülmüş Meydanı terk etmişim karanlıklara Gözlerim puslu camımda perdeler inmiş
Ahh o güneş doğmadı bir bahane! En derin rüyalardayım karma karışık hallerle Zeytinsi bir meyvede tatlar Zebanilerim isyanda yol ararlar kaçmaya Affedin sağımda solumdaki melekler Zamanında her şey şahane
Ben bir karayım yıkanmalı kıyılarım Daldırın beni okyanusun en derin sularına Bağışlansın günahlarım İsyan etsin her parçam kara gecen ahlara Dalıyorum şimdi; İçinden çıkılmaz günahlara… Kara günlere ağıtlara!…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kara Günlere Ağıt şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kara Günlere Ağıt şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
en çok da karanlıkta belirir hakiki aynalar ve yüzleşiriz gizlice.. saklı sansakta hesaplaşmalarımızı, hepimiz aynıyız aslında tek fark karşımızdaki ayna çokça kullandığımdır; "iyi ki kalem tutan elimiz var" ki dinlenebilyor ruhumuz ara sıra :) saygımla...
"Ben" derken, aslında "biz" var satırlarda ne çok kaybolduk hayatın karasında şair kendini kara' ya benzetirken cinas yapmış çok hoş olmuş doğrusu kara' yız, beyazımız da görünmez oldu artık kıyılarımıza ise insanlık hiçç uğramıyor....
..............tebriğimdir, hayatın içinden bir şiir ve ahenkli mısralar
Ben bir karayım yıkanmalı kıyılarım Daldırın beni okyanusun en derin sularına Bağışlansın günahlarım İsyan etsin her parçam kara gecen ahlara Dalıyorum şimdi; İçinden çıkılmaz günahlara… Kara günlere ağıtlara!…
Şiir de finali de çok etkileyiciydi. Doyasıya okunan nefis bir şiirdi. Kutlarım yürekten.
bir de sorarız kendimize pişkin pişkin Bittin mi….. Güdük yokluğumuzda hangi benin kutsalına dokunulmamış ki çekip çıkartalıp günden….....İçimden geldi ve yazıverdim.......
Ben bir karayım yıkanmalı kıyılarım Daldırın beni okyanusun en derin sularına Bağışlansın günahlarım İsyan etsin her parçam kara gecen ahlara Dalıyorum şimdi; İçinden çıkılmaz günahlara… Kara günlere ağıtlara!… ŞİİRİN SONUDAKİ VURGU,MUHTEŞEMDİ..YÜREĞİNİZE SAĞLIK
Ben bir karayım yıkanmalı kıyılarım Daldırın beni okyanusun en derin sularına Bağışlansın günahlarım İsyan etsin her parçam kara gecen ahlara Dalıyorum şimdi; İçinden çıkılmaz günahlara… Kara günlere ağıtlara!…
Sıklıkla sorgularız kendimizi ama ne denli başarılı oluruz ki... Çok güzeldi yine...tebriklerimle...
Hesaplaşma var her bir dizede.. Kendiyle, hayatıyla, yüreğiyle, yaşanmışlıklarla.. Ne güzeldir karşıdakinden evel kendiyle yüzleşebilmek, kendini eleştirebilmek, sorgulayabilmek, bilmek görmek hata/günah/kirlerini.. Kim sütten çıkmış ak kaşık ki zaten bu dünyada?! Korkmadan, sığınmadan yalanlara, kendini kandırmadan, kendince kendini aklamak için bir kılıf bulmadan diyebilmek, kendine itiraf edebilmek ne büyük erdemdir. İşte bunu yapamaz insan denilen çoğunlukla.. Karşısındakinden önce kendine riyakardır aslında.. Bir de sığınır doğruluk, dürüstlük fetvası ardına:)) Ve sonrasında, bazen de çok bunaldığında, kızdığında, öfkelendiğinde, isyan dehlizine düştüğünde yürek, şöyle en okkalısından tüm yaşanmışlıklara/yaşatanlara tüm hayata ve hayatın içindekilere (afedersiniz) küfür göndermek rahatlatır ruhu:)) Birşeyi değiştirmese de...! Çok lezzetliydi 'Şiir'iniz.. Büyük keyif alarak okudum.. Fonda seçilen resim de muhteşem, bütünleşmiş dizelerle çok beğendim. Demeden geçemeyeceğim:)) Saygı ve sevgilerimle..
sera. tarafından 4/9/2010 12:59:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ben bir karayım yıkanmalı kıyılarım Daldırın beni okyanusun en derin sularına
Kendimizi mi sorgulamalyız, karanlık diplere ağıtlar yakmadan önce yoksa diplere dalıp, çıkmalı ve sonrasında yine bir ağın içinde en derin umamnda arınıp gelmelimiyiz geri. O zaman temizlenebilir mi üstümüze sinen, yüreğimize kazınan leke?
Şiir baştan sona muhteşem ama beni bu iki dize alıp götürdü adeta sorgulamaların içine.
Ben bir karayım yıkanmalı kıyılarım Daldırın beni okyanusun en derin sularına Bağışlansın günahlarım İsyan etsin her parçam kara gecen ahlara Dalıyorum şimdi; İçinden çıkılmaz günahlara… Kara günlere ağıtlara!…
okyanusdan dilerim arınmış ve tertemiz çıkarsınız...
Ben bir karayım yıkanmalı kıyılarım Daldırın beni okyanusun en derin sularına Bağışlansın günahlarım İsyan etsin her parçam kara gecen ahlara Dalıyorum şimdi; İçinden çıkılmaz günahlara… Kara günlere ağıtlara!….......... mükemmel bir eser gene hocam......... saygılar........
Ahh o güneş doğmadı bir bahane! En derin rüyalardayım karma karışık hallerle Zeytinsi bir meyvede tatlar Zebanilerim isyanda yol ararlar kaçmaya Affedin sağımda solumdaki melekler Zamanında her şey şahane
..
ÖZGÜN BİR İÇERİK DİZELERDE,DÜŞÜNDÜRÜYOR BİZLERİ,DERİN ANLAMLAR MISRALARA İŞLENMİŞ.. BEĞENİYLE OKUDUM.SAYGILARIMLA !
saklı sansakta hesaplaşmalarımızı, hepimiz aynıyız aslında
tek fark karşımızdaki ayna
çokça kullandığımdır;
"iyi ki kalem tutan elimiz var" ki dinlenebilyor ruhumuz ara sıra :)
saygımla...