Büyüklerimiz, ekin biçerlerdi imeceyle, Gerim-geçim konuşurdu onlar. Biz ise çocukdünyamızda; Çocukça yaşardık çocukluğumuzu. Bizi ilgilendirmezdi geçim derdi. Para, pul muhatap değildi çocuklarla.
Ama sevdamız vardı küçücük yüreğimizde. Ya komşunun Ayşe’sine, ya muhtarın Zeynep’ine Kaptırmıştık gönlümüzü. Yani bizim küçük kalbimiz, Büyük sevdaları yüklenmişti Vay be! Bilye oynarken sokakta, Yahut topaç çevirirken neşeyle… Türküler söylerdik daima. Böğürtlen yerken siyahlaşan dudaklarımızdan, Sevgi sözleri çıkardı küfür yerine!
Çocuktuk o zamanlar; En çok şekeri severdik. Bayram geldiğinde, Yüzü peçeli ninelerin, nur yüzlü dedelerin Ellerini öperdik, şeker versinler diye. Şekeri alırdık da; Elleri neden bastonluydu, neden aktı sakalları? Bunları anlamazdık. –Çocuktuk ya- Onları ölmez sanırdık.
Sonra, kayboldular; anlamadık! Anlamadık ve ağlamadık. Yalnız büyükler ağladılar. Dedim ya işte, Çocuktuk o zamanlar!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇOCUKLUK YILLARIMA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇOCUKLUK YILLARIMA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şimdiki çocuklara göre ne kadar şanslıymışız bence. Biz büyüdük ve kirlendi dünya..diyesim geldi... Beğeniyle paylaştım.Kutluyor,saygı ve sevgilerimi yolluyorum.
çocukları çok seviyor olmalısınız. bu sevgiyi satırlara ustaca aktarmışsınız. çok keyif aldım. birkaç kere okudum. yüreğinize nazar değmesin. saygılarımla ağabey.
bir an çocuk olmak istedim .....albümden çıkaradım resimleri. baktım . şu halim çocuk olarak özledilerimdi.. o zamanda büyümeyi özlüyordum....sonra dilime derin bir ahhhh yapıştı .... dedim yalan dünya .. biz çocukken her şey daha saf temizdi .. lezizdi .. sonra biz büyüdük ve kirledi her şey . işin içine çıkar girdi menfat girdi ... bizi büyütenlerde bizden daha temiz bir dünya almıştı aslında..
konu derin .. neyse ben sayfanıza saygılarımı bırakıp gitsem iyi olur ..
şiir bizi anlatan hoş bir şirdi kalemde usta olunca doyumsuz oluyor emelerine saglık hocam salmetle
...sevgili kardeşim Halil Bey,kıymetli meslektaşım..şiirini bir masal havasında ne güzel hikayeleştirmişsin..hece şiirlerini özlesem de artık serbest şiirlerinin güzelliğine de ziyadesiyle alıştım...şiire gelince :
...Toros yaylaları ,Toros dağlarının olduğu yerlerde ise Akdeniz'den bahis geçiyorsun..kafam karıştı ,Erzurumlu değil miydin sen ? 'Geven' demişsin ,benim de yazları çocukluğum İstanbul'dan Sivas'taki köyümüze mecburi seferle geçtiğinden ,bilirim 'geven'i ..ama biz keven,derdik..az mı çobanlık yaptık,az mı akşam ayazlarında Sivasın o kuru soğuğnda akşamları döndük eve..keven ,yakmak ısıtırdı bizi ,ben ard arda kevenlerin çatır çatır yanışını da severdim...
...dedemin annnesi vardı ,rahmetli ,her yanına vardığımda cebinden bir şeker çıkarır verirdi de şaşırırdım,nasıl tükenmiyor şekerleri ,diye..oysaki ,torunlarına saklarmış kendisine verilenleri sonradan öğrendim ya da farkettim...
...her zorluğuna rağmen istemeye istemeye de olsa gittiğim köyümü şimdi o kadar özlüyorum ki ..derelerde çimmeyi,balık tutmayı ,şöyle azığımızı açıp sadece peynir zeytin de olsa yemeyi..otlattığımız koyunları yatağa vurduğumuzda şöyle sırtüstü yatıp gökyüzünü izlemeyi ,pınarlardan kana kana buz gibi sulardan içmeyi ..ya da gözelerden eğilerek ağzımızla içtiğimiz o enfes suları...yaşlanıyoruz hakikaten...insan yaşlandıkça daha çok özlermiş geçmişini...hey gidi günler hey...
...bir de o simsiyah çaydanlıklarımızla üç büyük taşın içine yaktığımız ateşte yaptığımız çayların tadını hep özlerim..ateşte o güzelim suyla yapılan çayların tadını hiç bulamadım ben sonraları...
...ne çok özleniyor değil mi bazı şeyler...en son 12 yıl önce evlendiğimde gittiğim köyümü ne çok özlemişim...
...güzel kardeşim bana geçmişe doğru güzel bir seyahat yaptıran şiirinden dolayı çok teşekkür ediyorum sana...Rabbim razı olsun...
......................................selam ve dualarımla...
Üniversiteyi Erzurum'da okumuştum. Mersin Erdemliliyim. Bu en az şiir kadar hisli yorumunuz için teşekkür ederim hocam. Rabbim hepimizden razı olsun. Saygılarımla
Sonra, kayboldular; anlamadık! Anlamadık ve ağlamadık. Yalnız büyükler ağladılar. Dedim ya işte, Çocuktuk o zamanlar! ......güzel bir final şairimi tebrik ederim..sevgiler saygılar
Tatlı bir sızıdır hep Sıcaklığını duyduğum Telafisi olsa da Tekrarını yaşasam Dediğim çocukluğum…
Gülsüm GÜLMEZ..........................ÇOOK SENELER GEÇTİ adlı şiirimden dizelerle eşlik etmek istedim naçizane bu güzel şiirinize...Tebrik ediyorum selam ve saygılarımla...
Bir de bayramlar vardı eskiden..Gelmesini dört gözle beklediğimiz..Annemizin diktiği kimi zaman allı güllü mor bir jarse kumaştan. kimi zaman üstünde baharı resmeden mine çiçekleriyle bir emprimeden... dantellerle süslü, kurdelerle bezeli...elbiselerimizi giymek için dört gözle beklediğimiz bayramlar vardı... Bayramdan bayrama ayakkabı alınırdı eskiden çocuklara.. belki bundan ayakkabılarımızla sabahlardık o gece...karşımızdaki duvarda annemizin diktiği elbisemiz başucumuzda babamızın aldığı papucumuz yarı uyur yarı uyanık gecirdiğimiz o gece. Bayram sabahları nasıl mutlu olurduk.... kapımız hiç kapanmaz gelen çocuklara annem şeker kolonya babam harçlık verirdi ... tanısın tanımasın... Şimdiki gibi bayramlar dosttan akrabadan uzak bir otelde kutlanmazdı o zamanlar...Memleketten uzaksan akrabaların yanına memlekete giderdin...Bavulun hergün için ayrı bir kıyafetle değil de, kuzenlere yeğenlere amcalara teyzelere çam sakızı çoban armağanı ufak tefek hediyelerle dolu olurdu... Birde bayramlar vardı eskiden gelmesini dört gözle beklediğimiz!...
çocukluğum seni çok özledim ... aldı götürdü beni şiiriniz gecenin bu vaktine.. kutlarım . selam ve saygılarımla
Biz büyüdük ve kirlendi dünya..diyesim geldi...
Beğeniyle paylaştım.Kutluyor,saygı ve sevgilerimi yolluyorum.