Fizikte Arşimet ol, ya da Curi kimyada, Say ki padişah oldun, neye yarar dünyada? Bir pula resmederler, arkanı alem yalar, Pirinç avuçlarında, boşa gitme Dimyad’a.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ARADIĞIN SENDEDİR (Rubai) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ARADIĞIN SENDEDİR (Rubai) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
KARDEŞİM RUBAİNİ OKURKEN ÇOK GÜLDÜM. ÇOK HOŞTU. ASLINDA RUBAİ TÜRÜ ŞİİRLERİ DE ÇOK SEVERİM. ÇINAR HOCANIN DEDİĞİNE KATILIYORUM, AMA ÜST TARAFI O KDAR GÜZEL Kİ BULAMAZSAN DA OLUR. SAYGILAR.
Dörtlüğünüzün ilk üç mısraı çok güzel; ama son mısra oraya hiç oturmamış ve bütün anlamı öldürmüş. Son mısra ilk üçünü tamamlar ve onlardan bir sonuç çıkarır bir ifade olmalıydı. Dörtlükte makam ve malın faydasız veya boş şeyler olduğunu iddia ediyorsunuz. Bu iddiaya okuyucu hemen katılabiliyor. Son mısrada daha vurucu, daha etkileyici bir sonuç beklerken hayal kırıklığına uğruyor. Tavsiyem son mısrayı bir daha düşünmenizdir. Bir de üçüncü mısradaki 'alem' kelimesinin üzerine (^) işareti koyunuz; çünkü 'alem'le 'âlem' farklı kelimelerdir.
Sevgiler..
cinar39 tarafından 8/13/2007 8:45:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiirimi yorumlayan arkadaşlarıma sonsuz şükranlarımı sunarım. Sayın Savtur, yorumunuzu bugün okudum. Siteye üye olalı henüz bir hafta oldu. O yüzden bazı şeyler gözümden kaçmış. İsmimi açık yazmamam gibi. Bundan sonra kullanıcı adımın altına ismimi de yazacağım. Uyarınız için teşekkürler.
İnanamadım tekrar tekrar okudum kelimeler mücevher gibi mısralarınıza dizilmiş. Yürekten kutlarım Ulviye Savtur (ulviyesavtur.com - murekkep.web.tr) Not: kendime de kopya aldım. ama bir eksiklik var. Adınız ve soyadınız açık yazılmamış. Üzüldüm.