Gariptir ki; ne eskidi ne de değişti bu duygu alnını öptükçe yıllar…
bir zamanlar; yıkandığı gölken aşina ten göğsünde erittiği deli kar gözlerinde açan güneşti heyecan saatler kendini unuttuğu zaman.
alev yuttuğunda insan yapışınca tutku canına esiridir ruh söylenir dil s/avunarak iki kelime kadar yakın tek kelime kadar uzak…
göçtüğünde eski yüzlü aşk yeni diyarlara yabancı sokaklarla tanışır gözler bildik ırmak değildir artık akan kendine sancılı bir ova düşleriyle küs bulut ömrü içine hapsettiği andan yaslı bir hoşça kaldır kalan.
ne unutmayı öğrenir insan ne de unutarak ölür velhâsıl; üşüdüğün kadar yanarsın aşktan…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
velhâsıl... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
velhâsıl... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hoş bir şiirdi. Eleştirilerim var; ama yapmayacağım artık size eleştiri filan - çünkü kızıyorsunuz.. Sizin gibi engin bir yüreğin eleştiriye açık olmasını dilerdim...
Yıllardır eserlerinizi takip eden şair parçasından selamlar olsun :)
beş senedir ülkeden uzakta olmam kötüleştirdi Türkçemi -tamam- ama kabalaştırmadı beni topraklarımdan uzak kalmak! ne bir hakaret ettim size, ne kötü bir şekilde yaklaştım... sadece eleştirdim! :) resmi devlet dairesine yazmıyorum ki hocam sonuçta - yazmışım eleştirimi geçmişim - benim nefretle karşılanmam moralimi bozdu ve şaşırdım! "işleyin bu şiiri baştan - tebrikler efendim" be var hocam ALLAH için şu yorumda :) büyüğümsünüz yaşça - bundan dolayı; daha dikkatli olacağım tabi :) kime yorum yaparsam yapayım... tek söyleyeceğim şu yanlış anlaşıldım :) selam ve Dua ile :)
Eleştiriye her zaman açığım-dır, sorun sadece eleştiri tarzınla ilgili, kişilere, ben veya başka biri kim olursa olsun emir cümlesi kullanmadan yazmanı dilerim. Bunu yeniden düzenle vb. söylevler hoş değil.
Şiirinize tekrar göz atmanız faydalı olabilir veya farklı bir dille eleştiri kullanman doğru olur düşüncesindeyim.
Bu işin piri insanların dahi bu dille söylemez, şiir senin ama şiirde şu bölümlerde biraz daha çalışman gerektiği düşüncesindeyim gibi yaklaşırlar.
ömrün içine hapsolduğundan yaslı bir hoşça kaldır an. ne unutmayı öğrenir insan Ne geçip gitmeyi bulutlardan Tek avucunda kalan yangınlardan Sabahı tutuşturmaktır şafağından.. ......Zaman öyle acımasız ki sevgili şair; üşümeye daldığın an, sönen yangın değil yürek oluyor. Yaşamın kullanma kılavuzu yok ki, el yordamıyla öğreniyor insan. Esen kal, sevgilerimle..
Sevgili Neslihan sabahın iz düsümü gibi... sancılı gecenin hamlığını unutup şafağa uzatırken elini kendini hiçe sayması adeta Ve ben bu sayfadan dolu dolu ayrılıyorum unutmadığım nice ziyaretlerin tadında... Yüreğine sağlık... Kalemin daim olsun... Sevgimle...
göçtüğünde eski yüzlü aşk yeni diyarlara yabancı sokaklarla tanışır gözler bildik ırmak değildir artık akan kendine sancılı bir ova düşleriyle küs bulut ömrü içine hapsettiği andan yaslı bir hoşça kaldır kalan.
ne unutmayı öğrenir insan ne de unutarak ölür velhâsıl; üşüdüğün kadar yanarsın aşktan…
Sevgi kök salıp filiz verdiği zaman bir yürekte unutlması mümkün değil,unuttum diyen unutamayandır.çok mükemmel dizeler sevgili şairem candan tebrik ediyorum başarılarınızn devamını diliyorum selam sevgimle...
Üşüdüğü kadar yanmak, yandığı kadar üşümek.Hiç anlamayız halbuki, sonradan yanar avuçlarımız.Çığ yangını dökülür avuçlarımızdan. yaslı bir hoşçakalın ardından...
Fotoğraf çok güzeldi, zaten sayfa açılırken bir heyecan bende seviyorum fotoğraf çalışmalarınızıda şiirleriniz kadar.
göçtüğünde eski yüzlü aşk yeni diyarlara yabancı sokaklarla tanışır gözler bildik ırmak değildir artık akan kendine sancılı bir ova düşleriyle küs bulut ömrü içine hapsettiği andan yaslı bir hoşça kaldır kalan.
ne unutmayı öğrenir insan ne de unutarak ölür velhâsıl; üşüdüğün kadar yanarsın aşktan…
Bir ışık, bir el ve bizi ömür boyu seveceğini taahhüt eden bir yürek bile bir mahkeme kurup yargılayamaz geçmişimizi, yokluk ya da iptal kararı veremez.
ne unutmayı öğrenir insan ne de unutarak ölür velhasıl; üşüdüğün kadar yanarsın aşktan…
Sevgili Neslihan hanımefendi
Aşk üşüdüğün kadar yanarsın aşktan tutuşan bir evin üzerine itfaiyenin su sıkması gibi bir duygu sonra evsiz kalan o aşk mağdurunun başka bir yere yeniden ev yapması veya yanan evini tamir ederek o yuvada barınması aslında sevgi paylaşım saygı ilgi alaka güven duyguları yoksa aşk dediğin nedir ki sevmektir asıl olan yardım elini uzatmak çevrendeki insanların mutlu olması için çalışmak hasbihal etmek çünkü insan kendisinin ve çevresinin toplamıdır. Aşk nerede başlar diye soranların çoğu ilginctir istisnalar hariç önce gözde sonra aklında sonra kalbe inen ipek yolu uzunluğu gibi bir duygudur. Aşık olamıyorum ama seviyorum canlı cansız ne varsa cünkü hepsinin bir yüreği var inanıyorum...
Aşk terim olarak kişiden kişiye değişir ki; sevgiyle arasında ki tek farkı bana göre mantığı yoktur aşkın!
Öylesi çok yazılmıştır ki aşkı anlatan şiirler, ben imgeyle şiir yazan daha yoğrulacak bir kalemim. Aşkın kendisini anlatabilmektir derdim, kişideki aşkın yaşadıklarından baz alarak....
Bende önceliği sevgiye veririm, aşk uçarı kalır bende anlatım o olarak! Aşk ilk heyecandır biraz daha delidoludur. Sevgi emek ve değerin ürünüdür, seninle hem fikirim şiir dostu... Beğeni ve samimi yorumuna teşekkürler.... Esen kal. Işıkla...
Kartopu oynarken güzeldir anlamazsın ellerinin üşüdüğünü o an, oyun bittği andan sonra öyle bir sızlar ki parmakların acıyla yanar ve hiç bir şey yapamazsın, bu onun gibi bir şey bu...
Tecrübeyle sabit:)
Sokakların kapısı yoktur evet, o zaman gönül kapını kapatır oturursun kendinle...
göçtüğünde eski yüzlü aşk yeni diyarlara yabancı sokaklarla tanışır gözler bildik ırmak değildir artık akan kendine sancılı bir ova düşleriyle küs bulut içine ömrü hapsettiği andan yaslı bir hoşça kaldır kalan.
Harikaydı, kutluyorum yazan şair yüreği, saygılarımla....
Yıllardır eserlerinizi takip eden şair parçasından selamlar olsun :)
Erkan İSA - RUSYA