Dolsaydın GözlerimeŞiirin hikayesini görmek için tıklayın 5.ŞİİR___________________________ TOPLAM PUAN: 390
_________________________________ Tayyar YILDIRIM D E Ğ E R L E N D İ R M E L E R EKREM YALBUZ_____________________Puan: 90 77 duraklı, kurallı bir sitem şiiri. Durak, uyak ve kelime yazım hatası yok. “Gül” sözü cinas olarak kullanılmış. Böyle ayaklı şiirlerde şart olmasa bile makbul olan; birinci kıtadaki ikinci dizenin de diğer ayaklarla uyumlu olmasıdır. Şiirde uyak örgüsü bütünlüğü açısından birinci kıtadaki; (Dolmadın, dolmadın ki oysa sendin sahibi.) yerine; (Dolmadın, dolmadın ki aldattın bu garibi) daha uygun dururdu. Bir de şiirin akışına bakarak; “ayak dizelerinde –ki bağlacı yerine, -de bağlacı kullanılsaydı nasıl olurdu” diye düşündüm. Gelmedin, gelmedin de aldattın bu garibi. Bilmedin, bilmedin de aldattın bu garibi... gibi. Tebrikler. EMİN ZEYBEK______________________Puan: 90 Hece aliterasyonları ile süslenmiş güzel bir şiir. İlk mısrada “dolsaydın” yerine “aksaydın” sözcüğü kullanılsa daha güzel olurdu diye düşündüm kendi kendime. Sebep; ikinci mısrada ki ayak zaten “dolmadın”, üst üste iki mısrada aynı sözcükler biraz okunuşu boğuyor sanki. Tabi böylece şiirin ismi de “Aksaydın Gözlerime” olabilirdi. İlk dörtlükte kafiye tekniği farklı şekilde kullanılmış. a-b-c-b kafiye tekniği uygulanmış. Şiir severi sıkmadan bir çırpıda okunan akıcı bir şiir. Tebrikler şairine… İSMAİL ÂDİL ŞAHİN________________Puan: 75 14’lü 77 duraklı hece ölçüsü. Durak, uyak ve ayaklarda sorun yok. İmlâ ve noktalamaya dikkat edilmiş. Bir sitem şiiri. Ayaklardaki kelime tekrarları “Dolmadın, dolmadın ki, Ölmedin, ölmedin ki…” şiire ses ve âhenk vermesi için yapılmış olmalı. Ancak, “aldattın bu garibi.” Redifleriyle birlikte beklenen ses yakalanamamış. Biraz da bu ki bağlacının burada etkisi var gibi geldi bana. Genelde âhenkli, akıcı bir şiir olmasına rağmen ayak mısraları bence oturmamış.Şiir de, anlatılmak istenen duygu verilmiş. “Çarpıyordu yüreğim, kokun gelse uzaktan, “ mısraında yürek çarpıntısı sevgilinin kokusunun gelmesine bağlanarak hüsnü ta’lil yapılmış. Sonuç olarak duygu yanı güçlü,sitem şiiri olarak vasatın biraz üzerinde bir şiir olarak değerlendiriyorum. MUSTAFA CEYLAN___________________Puan: 70 İşte (LLLL) ve (rrrrr) ağırlık merkezli dokunmuş bir şiir daha. Kolaya kaçmış şair. SEYİT KILIÇ______________________Puan: 65 14’lü hece vezni ile yazılmış murabba bir eser. İlk üç mısra kendi arasında diğer son mısralar ise bentler arası uyakla kâfiyelenmiş. Şiir vasatın üzerine çıkamamış. Daha özgün ve daha akıcı bir üslupla anlatılabilirdi.
Dolsaydın gözlerime neler neler görürdün,
Dolmadın, dolmadın ki oysa sendin sahibi. Çarpıyordu yüreğim, kokun gelse uzaktan, Gelmedin, gelmedin ki aldattın bu garibi. Nefis müşkülattadır, derman arar her yerde, Karanlıklar dehlizi, sandım çaredir derde, Ölmek kurtuluş değil, hesap var bu sefer de, Bilmedin, bilmedin ki aldattın bu garibi. Gönül gülmek istiyor, bir demet gül istiyor, Kâşaneler istemez, bir parça çul istiyor, Ağlamaktan usandı, artık bir gül istiyor, Gülmedin, gülmedin ki aldattın bu garibi. Seni tanımazdım hiç sarmasaydın bir kere, Adım ile sanımı sormasaydın bir kere, Hani ya, ölür idin, görmeseydin bir kere! Ölmedin, ölmedin ki aldattın bu garibi. |