Işıltıların bulutlarca emildiği Zindan bir gecenin ak renginde, Keskin kokuların sarhoşluğunu, Kömür karası bir güneş karşılıyordu Sabahın serinliğinde…
Gecenin titrek ve kesintisiz notalarına, Gündüzün ürkek es komutları Ve detone sesleri ekleniyor; Yanlış sopa gösteriyordu Orkestranın düzensiz şefi…
Müziğin canhıraş feryadını, Cankurtaran sesi tümlüyor, Olay zannıyla siren sesi tamamlıyordu.
Oysa gecebeyaz, gündüz karaydı… Bu figan notaları içinde Evren sessiz, evren sensizdi…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
FİGAN NOTALARI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
FİGAN NOTALARI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Işıltıların bulutlarca emildiği Zindan bir gecenin ak renginde, Keskin kokuların sarhoşluğunu, Kömür karası bir güneş karşılıyordu Sabahın serinliğinde…
Gecenin titrek ve kesintisiz notalarına, Gündüzün ürkek es komutları Ve detone sesleri ekleniyor; Yanlış sopa gösteriyordu Orkestranın düzensiz şefi…
Müziğin canhıraş feryadını, Cankurtaran sesi tümlüyor, Olay zannıyla siren sesi tamamlıyordu.
Oysa gece beyaz, gündüz karaydı… Bu figan notaları içinde Evren sessiz, evren sensizdi…
Çok manidar düşündüren dizeler ve güzel yorum yüreğinize ,duygularınıza, nefesinize sağlık değerli dost yürek.tebrik ediyor başarılarınızn devamını diliyorum selam saygımla...
Orkestra hazır şefin bir tek işaretine. Smokinini giymiş şef elinde çubuğu ile çıkar sahneye alır kürsüde yerine İşaretini vermeden önce smokinin kuyruğunu şöyle bir havalandırır...havalandırmasıda lazımdır çünkü birazdan başlayacak olan notalar onun sessiz çığlıkları idi. Sessiz çan hıraş çığlıkları onu gölgelendirmemesi gerekiyordu.Her gece aynı notalar eşliğinde feryat figan ediyordu.En büyük sevgisi en büyük korkusu idi.Kalbinde hayat bulduğu ilkbaharında kıyametı yaşadığı sevdası için her gece...her gece aydınlanıyordu suskunluklarında. Güne döndüğünde yalan sevdalara dönüyordu dünyası.
Gun, geceye acilmis yasantinizda.. Kac kisi sizin gibi, benim gibi ve digerleri gibi saklamakta gecenin zifiri karanligina dusuncelerini.. Oysa ne kadar gizlenmek istense de; hep beynimizi kemirecek o guclu dusunceler.. Ya o dusuncelerin esiri olarak kalacak; size sahip olusunu, korkak bir sekilde izlemeye devam edeceksiniz, ya da siz, olmasini istediginiz hayallerinize sahip olacaksiniz..! Tek bir ani bile gecirmemek icin, hayatin size getirdiklerini, o anda degerlendirebilmelisiniz. Geceleri bedeninizi uyandirmak yerine, birakin hulyalara dalsin.. Gunduzunuzde goz kapaklariniza dusen agirlik ile ruyalar gormeye dalmak yerine, disaridaki cocuk seslerinin, kus civiltilarinin esliginde, hayatin o inanilmaz ahengine kaptirin en guzel duygularinizi.. Doyurun ruhunuzu.. Gunesin enerjisini alin, nefes alsin yeniden zavalli bedeniniz.. Evet zavalli ! Gecenin karanligina hapsolmus, sessizligine sadece, duvardaki saatin tik tak sesleri karismis, huzun yagmurlari aLtinda islanmaya mahkum birakilmis zavalli bir insan.. Guguk kusu da saat basi emir ve goruslerinize hazir mi? Bizim orkestra sefinde kabahat aramayin Turgay bey.. O alaninda tek uzman ve BiLiR KiSi :) Insan, basina gelen ya da kendi ESleri ile basina getirdikleri ile hep baskasini suclu tutmamali.. Gerci; en basarili oldugumuz konulardan biri de bu ya(!), nasil geri kaliriz bu galibiyetin hazzindan?! Gunduzun nimetlerinden, sokaktaki kuslarin civiltilarindan, cocuklarin kahkahalarindan uzak tutmayin kendinizi; seher yelini icinize cekebilecek ve gun icindeki o dolu enerjiyi alabilmek icin, gunu kacirmayin.. Her zaman, DOGRU ZAMAN olsun sizin icin ve dogru insanlarla, dogru yaklasimda olun daima :)) Bakin o zaman nasil da diyez ve bemoller yerli yerinde kullanilacak ve senfoni orkestrasinin konserini izlerken bulacaksiniz kendinizi :)) Gizli kalmis bazi duygulari, dizelerin arasindan buruk bir tebessumle el sallarken gordum.. Gordum , gordum; gercekten sizi gordum Turgay bey.. Dagitin su yagmur adam modunu.. Kardan adam hele hic olmayin :) Cankurtaranlar gelirse de kardan adamlar icin gelsin; hatta onlara da gec kalsin; eriyip gitsinler. Topraga karissinlar. Hic olmazsa; o sekilde bir ise yaramis olurlar :)) Sonraaaa, sonra da kapansin tum siren sesleri..
Yuzumuze tebessum getiren guzel ask siirleri, yasam siirleri yazin hadi.. E hadiii !
GuLeN tarafından 2/1/2010 5:58:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
Uzun, uzun olduğu kadar da güzel bir yorum okudum.
Gün mü geceye, gece mi güne açılmış bilemem de; gece ve gündüzün hülyalarının değişik olduğunu bilirim. Gündüzler bazen ayazdır ve karadır gecenin ak rengine kaçar insan, bazen de gecenin taassubundan gündüzün cıvıltılarına kaçar.
Kardan adam olma fikrini oldum olası sevmedim.Bir anlık bir kof adam... Erirse erisin...
Ve insan öyle olmalı ki; dirayet akmalı her yanından. Yenilmemeli her büyüye. Ama büyüsüzlükteki güzelliğe vurgunda alabildiğine uçmalı o yana...
Tepetaklak olmuş bir ruh dünyası..ruh kararınca herşey karanlığa gömülmüş..çark, tersine işlemeye başlamış..çıkış şimdilik bulunamıyor gibi..bulunacaktır..hiçbir şey sonsuza kadar karanlıkta kalmaz...
Işıltıların bulutlarca emildiği Zindan bir gecenin ak renginde, Keskin kokuların sarhoşluğunu, Kömür karası bir güneş karşılıyordu Sabahın serinliğinde…
Gecenin titrek ve kesintisiz notalarına, Gündüzün ürkek es komutları Ve detone sesleri ekleniyor; Yanlış sopa gösteriyordu Orkestranın düzensiz şefi…
Müziğin canhıraş feryadını, Cankurtaran sesi tümlüyor, Olay zannıyla siren sesi tamamlıyordu.
Oysa gece beyaz, gündüz karaydı… Bu figan notaları içinde Evren sessiz, evren sensizdi…
ESERİN GÜZEL OLMUŞ CAN DOST YÜREĞİN VAR OLA,,SAYGIYLA,,,,
geceyle günün yer değiştirdiği bir yaşam, gün ile gece yaşamla, ölüm senle sensizlik müzik bile olmaz olmuş, varoluşun nedeni sevmek hissetmek yaşamak ama zıtlıkları bu denli net anlatmak güzel, hissetmek hissettirmek sevgimle
Büyük bir keyifle dinledim...Detone olmayan sesiniz ile Turgay dost.Yerinde müzik yerinde ses ile bütünleşen bir huzuru bıraktınız.Derindi dizeler,dalgalar bile sökemedi yerinden onları. Teşekkür ve tebriklerimle ilhamınız daim olsun.Saygımla.
Oysa gece beyaz, gündüz karaydı… Bu figan notaları içinde Evren sessiz, evren sensizdi…
Sensiz gecelerde gökyüzüne bir renk gerek* Ve renqini kaybetmiş yüreğe bir sen gerek Gecenin beyazı gününe yansısın muhteşem şiir ve yorum, kutluyorum şairim.. sevgi ve saygımla....
beyaz gecelerde yaşanılmış hissedilmiş yaşanmışlığın en güzel imgesi bu şiir. üstad,ın büyüklüğüne bir gösterge daha ekledi. harika bir şiir sevgiler...
Evren, nasıl da ters dönüyor değil mi ? Serbest dizelerinizde, özgünce mısralara düşmüş hüzün. Yaşam, düzensiz bir orkestra şefinin yönetiminde...Perişanlık ...
Beğeniyle okudum. Final özeldi..Sevgiler suskunbiradam!
Oysa gece beyaz, gündüz karaydı… Bu figan notaları içinde Evren sessiz, evren sensizdi…
Dünya bir tersine döngü içinde çırpınıp duruyor. Tıpkı karışık sallanan orkestra sopası gibi. Aydınlık geceler gününe yansısın. Şair dostum. Az sözle çok şey anlatmışsınız Şiir ses ve montaj mükemmel olmuş. Emeğinizi kutlarım...
Sevgilerimle...
EMİNE45 tarafından 1/31/2010 12:30:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gecenin titrek ve kesintisiz notalarına, Gündüzün ürkek es komutları Ve detone sesleri ekleniyor; Yanlış sopa gösteriyordu Orkestranın düzensiz şefi… Şiir gibi şiirdi okuduğum.Kaleminiz daim olsun.
Işıltıların bulutlarca emildiği Zindan bir gecenin ak renginde, Keskin kokuların sarhoşluğunu, Kömür karası bir güneş karşılıyordu Sabahın serinliğinde…
Gecenin titrek ve kesintisiz notalarına, Gündüzün ürkek es komutları Ve detone sesleri ekleniyor; Yanlış sopa gösteriyordu Orkestranın düzensiz şefi…
Müziğin canhıraş feryadını, Cankurtaran sesi tümlüyor, Olay zannıyla siren sesi tamamlıyordu.
Oysa gece beyaz, gündüz karaydı… Bu figan notaları içinde Evren sessiz, evren sensizdi…
Yurek bos olunca hersey anlamsiz gelir insana .butunu ile cok guzel anlamli misralar hos bir melodi ve tane ,tane bir yorum. Ictenlikle kutlarim,saygilarimla
NILGUN tarafından 1/31/2010 12:28:00 AM zamanında düzenlenmiştir.