(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ufukta Bir Duman Göründü şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ufukta Bir Duman Göründü şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Resim,müzik ve şiir muhteşem...Şiiri yorumlayan zaten muhteşem...Hayatımızda da biraz sendelediğimiz zaman,sahte dostluklar,arkadaşlıklar birden yok oluveriyor fareler gibi...Yüreğinize ve sesinize sağlık...Sevgi
HERKES ŞİİRİ YÜREĞİNE GÖRE YORUMLAR ANLAR İÇİMDEN BUNLARI YAZMAK GELDİ UMUTSUZLUK AYRILIK ACI PEK SEVMEM SONU HEP VUSLAT SEVGİ OLSUN İSTERİM SAYGILAR...
beklenen yağmur tarafından 1/15/2010 9:12:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
beklenen yağmur tarafından 1/15/2010 9:13:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Güzel anılar yığınladım yüreğime Dudaklarıma suskun gülücükler getiren Seni resimledim ,ufkumun çizgisinde Seni bekliyor bu yürek gemilerin her dönüşün de
tebrikler efendim güzel bir şiir ve güzel yorumlama
Altta deniz, üstte gök mavisi, Ortada uzun bir ufuk çizgisi… ___________________İki mavi arsaında bizler şair...
Öyle hoştu k sözler bir de müzik ses veriş ,beğeni ile okudum,ve diyorum ki ;edebiyat sen ne güzelsin ne güzel,her kalemden faklı sözler... saygımla...
Yaklaştıkça limana neler gördü gözler? Meğer gemiden kaçarmış ilk önce fareler.
......YAŞAMI ÖYLESİNE ÖZGÜN BETİMLEMİŞSİNİZ Kİ SERBEST DİZELERİNİZDE...MISRA SOLARINDAKİ UYAKLARLA HECE TADINI VERİYOR... BEYİTLER HALİNDEKİ ŞİİR KISA ,AMA ÇOK ANLAMLI...İRADELİ GÜÇLÜ OLANLAR, GEÇ TE OLSA KORKAK YANDAŞLARINI GÖRECEKTİR. YAŞAM SAVAŞINA ,YALNIZ DEVAM EDECEKTİR...
YAŞAM = GEMİ / GÖZLEYEN = KAPTAN , YOLCU, LİDER.....
FARELER = ÜRKEKLER, YOLDAN DÖNENLER BENZETMELER HOŞTU...
BEĞENİYLE OKUDUM, DİNLEDİM YORUMUNUZU...SEVGİ VE SAYGILARIMLA !
Çok güzel, irdeleyici, harika bir yorumdu. Adeta beynimdekileri, mısralara verdiklerimi çekip almış ve aktarmışsınız yorumunuzda. öncelikle sizi bu nedenle tebrik ediyorum.
Şiirler, şiir yazanlar, ustalar, çıraklara aslında bu tür yorumlar gerektiği inancındayım. Yazık ki; görüyorum, sadece "Yüreğinize sağlık", sadece "Güzeldi" gibi yazılarla bir edebiyat sitesinde birbirimizi daha bir geliştirmemiz mümkün değil.
Kırıcı olmayan, aşağılamayan usluplarla birbirimizi çok geliştirebiliriz. Umarım o günleri de görürüz.
Yaklaştıkça limana neler gördü gözler? Meğer gemiden kaçarmış ilk önce fareler
FARELERİN KAÇIŞINI GURURLA GÖZLEYEN KAPTANLARIN ÇOKLUĞU OLSUN İNŞ.DÜNYAMIZ DA.ÇOK ALMLAMLI DİZELER VE GÜZEL YORUMDU YÜREĞİNİZE KALEMİNİZE SAĞLIK DEĞERLİ DOST KALEM.MUTLU YILLAR DİLİYORUM.SELAM SAYGIMLA...
hele hele yaklaşsın bakın gemi daha neler neler görecek o gözler hatta bazen kör olmayı terci eder olacak o gözler çok güzel ,açık, net vereceği mesaj gibi tebrikler nazan erten
Yaklaştıkça limana neler gördü gözler? Meğer gemiden kaçarmış ilk önce fareler.
İşte zamanda,hayatımızda her yerde bu fareler misali yanıbaşımızda olanlar var,görmek istemediğimiz için belki son anda fark ediyoruz.Önce onlar gidermiş ya. Teşekkür ederim yorumlama da şiirde tat verdi içime.Beğeni ile sayfanızda gezindim. Tebrikliyorum.
Yaklaştıkça limana neler gördü gözler? Meğer gemiden kaçarmış ilk önce fareler.
evet saglam kaptan kalir firtinaya inat gidecegi yere ulasir. fareler kacar gücü yoktur zora cünkü kaybolur. cok anlamliydi yüreginize saglik ve güzel bir seslendirmeydi emeginize saglik. sonsuz saygilarimla
Yaklaştıkça limana neler gördü gözler? Meğer gemiden kaçarmış ilk önce fareler Var olsun yüreğin dost şair.Nefis şiirinizi kutladımmselamla.Sayfamı ziyertinie sevinim ve beni onurlandırdınız dost şair.Devaml beklerim.EVet ben güneydenim Adada-Feke yani Torsoslardan.
Keşke hayatımızda ki fareleri de bu kadar kolay görebilseydik. Biraz, üçüncü göz olup da bakmak lazım sanırım, hayatımıza. Yeter ki, dümeni kaptırmayalım, farelere.
Göz ve kulak uyumu içinde, bir şölene dönmüş, şiiriniz. Teşekkür ederim.
Bindiğiniz normal seyirli bir gemiden ilk siz inin... Hiç sakıncası yok... Yeter ki batan gemide geride kalanları kaderiyle başbaşa bırakıp gitmeyin :)
Memnun oldum güzel yorumunuza... Selamlar...
NOT: Ahıska yazısı dikkatimi çekti. Yaşadığım yörede çok var Ahıska Türk'ü. Hatay'da yaşıyorsunuz sanırım...
Ses güzel yorum güzel monaj güzel sen ise muhteşem sesinle yorumlamışssın.
''Yaklaştıkça limana neler gördü gözler?Meğer gemiden kaçarmış ilk önce fareler. '' Hayat işte bu satırda gizli .Tecrubenin anlatımı paylaşımı. Başarılar suskunbir adam.+100 :)
şiirlikız tarafından 1/2/2010 1:23:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
Canan, Hani; "Ses güzel yorum güzel, montaj güzel, sen..." yazmışsın ya... "Sen güzel" diyeceğini sandım o an ve çok güldüm... :)
Şaka bir yana, hayatın gizliliğini işaret ettiğin mısralar için katılıyorum sana.
Başarı dileklerini aldım ve baş tacı ettim. +100 e gelince :))) Bilirsin beni... Puan ya da yarış hırsım hiç olmadı. Bazen, "keşke olsaydı" desem de...
Kutlarım öncelikle güzel dizelerinizi haz verdi okumak ve hayattı şiirde/ki.
Kimse sormuyorki yolda ki fırtınaları, tek bakılan gemi yanaştımı limana yanaşmadı mı? Aynen hayat gibiydi şiiriniz. Fareler kaçarken belli ediyor kendini, durum iyi iken arkadaş maskesinde hatta iddialarına göre dost bile diyorlar kendilerine. Allah maskelilerden korusun.
"Ufka bakan kısılmış insan gözleri. Ufuk çizgisinde bir kara duman,"
Her iki dizede de "ufuk" kelimesinin bu kadar yakın kullanılması sesi bozduğu gibi anlamı da sekteye uğratmış. Yine "batacak olan gemiyi önce fareler terk eder " sözünden çıkışla yapılan final çok bilindik geldi.
Diğer yandan dize sonlarında ki sesin güzelliği ve mananın derinliği etkileyiciydi.Yorumu ise hiç söylemiyorum muhteşemdi.
Demek ki, gemiyi en son kaptan terk eder denilen söz çok doğruymuş meğer. Zorluğu gören cılızlar hemen kaçıp kendilerini fare yerine koyduruyorlar. Oysa insan, kaptan gibi mangal yürekli olmalı ve her zorlukla baş etmesini bilmeli. Derim ben... Tıpkı şiirinizdeki gibi... Ben şiirden bunu anladım. Başarılı bir şiir. Tebrikler... Sevgiler...
bir resmi tasvir ediyor sanki. Mehmet Akif tarzını hissettim. kafiyeler ve kelimelerin birbirleriyle tanışıklıkları harika. soru işaretleri olan bir şiir bence. gemiden kaçan fareler kimler acaba? gemi ne? nereye geliyor?
Zaten şiirlerin de, edebiyatın da en güzel yanı bu değil mi? Her okuyan kendinden birşeyler bulur, görür, yaşar.
Gemiye bir dostlar mekanı desek diğer sorularınız çorap söküğü gibi cevaplanır bence :)
Yorumlarınıza hayranım. Bunu da belirtmek isterim. Gerçekten edebi olarak irdeliyorsunuz. Ben de öğretmen olduğum için bu tür irdelemeyi çok seviyorum...