bugün her şey çok yabancı yenilginin rengi midir bu
kaybetmiş anlamını özlemlerim gamzelerim yılgın, bedenim sağır mı sağır kalbim, kafese kapatılan bir dudu kuşu sevincim ölü bir kelebeğin gözlerinde susmuş
düşleri gecelerde gizli tıpkı tükenen bir sevdanın kutsal yüzü gibi ak duvakları kara çiçeklerle süslü bulutlar ağır ağır ilerliyorlar kırılmış uzamın şuh kahkahaları bakışları dalgın dudakları dargın
branda gibi çekilmiş hislerime sonbahar bu yüzden mi geçmiyor titremesi ellerimin ağaçlar çırılçıplak terkedilmiş çocuklar gibi saklamış rengini mor erguvanlar ve susmak bilmeyen şakayıklar şimdi tarumar
o görkemli coşkular suspus bu ne ürkütücü bir sonsuzluk baktığım boşluklar sahipsiz bir mezarlık / alabildiğine
acıyla el ele sokuldu kollarıma başı omzumda kederin ne kadar da suçlular kopardılar damarlarıma bağlanan yaşamı
ah suskular ah! vurdular ölmez dediğim mavi kavgamı kırıldı beyazın rengi şakağından aktı umutlar hayatın kara sularına
yepyeni bir acı parçası büyüyor hangi günün gecesidir bu...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mavi Kavgam şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Mavi Kavgam şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yorumlar iç duyguların dışa vurumu olarak sergilendiğinde basitleşir şair mi eleştiriliyor şiir mi diye sorgular başlar işte bu dürtüyle eleştiri yapanlar,oturup kendilerini yenilemeli ve sorun aşma ile, yenilik düşünme bir yerde buluşmalı bağlantılar yanlış kurulmamalı her eleştirmen dış görünüşle özü, kimlikle kişiliği karıştırmamalı şiiri şairin dünyasıyla bütünleştirmek ve şiirin biçimselliğini ikinci plana atmak, şairin içselliğini yorumlamak demektir bu tür eleştiriler de, yapma ve gülünçtür
estetik ve etik olarak ele alınmalı yapılan eleştirilerde şiir adına yapılan nedir, şiir ne kadar bütünleşmiş, ne kadar güzelleşmiş doğru adımlarla doğru çıkışlar yakalanmalı, ve şiir doğru eleştirilerle kendi kimliğini bulmalı
GEREK BİLİNCİYLE, GEREK PRATİĞİYLE, şiir yazmak ve ya eleştiri yapmak, herkesi cezp edebilir ama edebiyat, sanat uğraşı, önemli ve zor bir uğraştır
-BU YÜZDEN- bu kuralsızlık bu anlaşmazlık bu tavırsızlık son bulmalı ve şair değil, şiir yorumlanmalı
saygılar
Eryılmaz tarafından 11/8/2009 2:57:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
bugün her şey çok yabancı yenilginin rengi midir bu
kaybetmiş anlamını özlemlerim gamzelerim yılgın, bedenim sağır mı sağır kalbim, kafese kapatılan bir dudu kuşu sevincim ölü bir kelebeğin gözlerinde susmuş
düşleri gecelerde gizli tıpkı tükenen bir sevdanın kutsal yüzü ak duvakları kara çiçeklerle süslenen bir gelin bulutlar ağır ağır ilerliyorlar kırılmış uzamın şuh kahkahaları bakışları dalgın dudakları dargın ...........
çok şey düşündürüyor.neydi bu kadar beyaza kara çalan bulutlar?..çok önemli olmalı,çok yakıcı. ............
ah suskular ah! vurdular ölmez dediğim mavi kavgamı kırıldı beyazın rengi şakağından aktı umutlar hayatın kara sularına
yepyeni bir acı parçası büyüyor hangi günün gecesidir bu...
............... sabaha kadar ...aydınlanınca gün yeşerecek yepyeni umutlar;ancak kederi de namusluca yaşamalı insan...kutlarım.sevgiyle...
Sayın Eryılmaz sanırım bir yanlış anlaşılma olmuş.Bu sitede yaptığım tüm paylaşımlarda -altını çizerek yazmak isterim yorum demiyorum-kesinlikle şiiri muhatap alan bir tavır sergilediğime inanıyorum.Ben arkadaşımın 'beyaza kara çalan ufuklar ''vurdular ölmez dediğim mavi kavgam''aktı umutlar hayatın kara sularına'vs.gibi ifadelerinden dolu dolu acıyı yaşama olgusu sezdim.bu şiirin bana göre en can alıcı ve en can alıcı güzelliğiydi.bunu ataol behramoğlu'nun dizeleriyle perçinlemek ve acıyı da gerektiğinde dolu dolu yaşamaktan yana olduğumu ifade ettim.
ben olumsuz eleştiri adına hiçbir şaire dokundurmaca yapmadım.yorumsuz kaldım sadece okumakla yetindim.belki istisna küçük halledilebilir durumlarda özel mesaj yolunu tercih ettim.kimseye sen kötü şiir yazmışsın ya da niye böyle yazıyorsun demek haddimize düşmez.kaldı ki bu şiiri yazan arkadaşımın şiirlerini her zaman büyük bir beğeniyle okudum ve belirttim. tekrarlamak istiyorum anlatmaya çalıştığım,arkadaşımın şiirde acıyı yaşama biçimine duyduğum beğeni ve takdirdi.yanlış anlaşılmış olmasına çok üzüldüm.iyi geceler.
yorumlar iç duyguların dışa vurumu olarak sergilendiğinde basitleşir şair mi eleştiriliyor şiir mi diye sorgular başlar işte bu dürtüyle eleştiri yapanlar,oturup kendilerini yenilemeli ve sorun aşma ile, yenilik düşünme bir yerde buluşmalı bağlantılar yanlış kurulmamalı her eleştirmen dış görünüşle özü, kimlikle kişiliği karıştırmamalı şiiri şairin dünyasıyla bütünleştirmek ve şiirin biçimselliğini ikinci plana atmak, şairin içselliğini yorumlamak demektir bu tür eleştiriler de, yapma ve gülünçtür
estetik ve etik olarak ele alınmalı yapılan eleştirilerde şiir adına yapılan nedir, şiir ne kadar bütünleşmiş, ne kadar güzelleşmiş doğru adımlarla doğru çıkışlar yakalanmalı, ve şiir doğru eleştirilerle kendi kimliğini bulmalı
GEREK BİLİNCİYLE, GEREK PRATİĞİYLE, şiir yazmak ve ya eleştiri yapmak, herkesi cezp edebilir ama edebiyat, sanat uğraşı, önemli ve zor bir uğraştır
-BU YÜZDEN- bu kuralsızlık bu anlaşmazlık bu tavırsızlık son bulmalı ve şair değil, şiir yorumlanmalı
hangi dardan bunalıp da şiir doğurmuş şairem:( kızılca kıyamet yeri duyguların sağanağında kara çiçekli gelin neyin yasında şimdi? bir umut birikir gözlerde ölümden yok ki ötesi....
sevgiler şairem, nefisti.
Bu kadar hüzün koklamak iyi değil bak ötüyor kuşlar kelebek ölse de ömrü kısacık zaten sen yaşamaya bak..........
branda gibi çekilmiş hislerime sonbahar bu yüzden mi geçmiyor titremesi ellerimin ağaçlar çırılçıplak terkedilmiş çocuklar gibi saklamış rengini mor erguvanlar
güzel yüreğinizden hüzün buselerinin izleri camlarda
vurdular ölmez dediğim mavi kavgamı
kırıldı beyazın rengi şakağından
aktı umutlar hayatın kara sularına
dizelerden etkilenmemek mümkün değil
kutlarım