Okuduğunuz şiir 17.8.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
mustafa zorla
eylülün çocukları...
Biz ki aşkı sanat bilip sustuk edebiyata Yazılmamış tümcelere, roman olanlardandık…
Bir beyaz daha dolandı kırık dişli tarağa Akıp giden senelere yumduk gözlerimizi. İsmimizi şerh düşerek, buğulanmış varağa Pusa bürünmüş mevsimde dövdük sözlerimizi. Çünkü hepimiz hazanın boynu bükük öksüzü Geride kalan demlere düşman olanlardandık. Çünkü hepimiz mizanın iflah olmaz yüzsüzü Günahlarımız altında pişman olanlardandık.
Ki eylüldü sonbaharın ehl-i kâmil çocuğu Anne şefkati umarak hazana yaslanırdı. Kara kışlara doğruydu uslanmaz yolculuğu Tanrının gözyaşlarıyla kirpiği ıslanırdı. Say ki hepimiz eylüldük takvimlerin bağrında On bir ayın şehvetine güman olanlardandık. Say ki solmuş birer güldük bülbüllerin uğrunda Aşkın ahde vefasına umman olanlardandık.
Yağarken düşlerimize binlerce bakir damla Düşen sarı yapraklara suretimizi çizdik. Eylülde hasbıhal ettik bize reva idamla Cana susuz Azrail’in tabanındaki izdik. Biz ki dehrin nigahında ab-ı hayatla yunduk Ölmeden ölmek bahsinde yaman olanlardandık. Biz ki eren dergâhında çırılçıplak soyunduk Demkeşlerin çubuğunda duman olanlardandık.
İlkten bir rüzgâr okşadı gümüş saçlarımızı Gözyaşımızla beraber düşlere şebnem düştü. Saçlarımızdan aşırdı altın taçlarımızı Mağlubiyetin gamıyla gülüşlere nem düştü. Gayrı elemle eğildi olgun başaklarımız Acının anaforunda harman olanlardandık. Gayrı isyana yöneldi sadık uşaklarımız İmgelerin mavzerinde erman olanlardandık.
Asumanın silueti kaşlarını çatarken Ürküp göçtü kırlangıçlar sıcak iklimlerine. Tükenen zamana doğru yüreğimiz atarken Dolandı sevinçlerimiz zaman büklümlerine. Fırtına arifesinde kabarıyorken deniz Sığınacak gemilere liman olanlardandık. İsrafil’in sur sesine biat edenlerdeniz Kıyametin peşrevine keman olanlardandık.
Güneşimiz kirlenince sandık lekeleriyle Mil çekildi gözlerine sarhoş yüreğimizin. Ağustostan arta kalan ah! terekeleriyle Zül biçildi kaderine nahoş ereğimizin. Oysa bizdik aşiyanı yaralı serçelerin Yeni yetme fidanlara orman olanlardandık. Oysa bizdik tüm ziyanı kırılmış sırçaların Boynu bükük nalânlara mihman olanlardandık.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
eylülün çocukları... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
eylülün çocukları... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şiir uzun olmasına rağmen öyle çabuk akıp gittiki... bir dörtlük okumuş gibi oldum. zira kalem gücünü her dizede öylesine belirgin bir şekilde hissettiriyorki, ister istemez okuyanı kendine hayran bırakıyor. tek üzüntüm şiire geç erişmiş olmamdır. bu arada sevgili dostum mustafa zorlanında o güzel yorumuna emeğine ayrıca teşekkür etmek isterim. hakettiği yerdeki şiire ve şaireye güzel yüreği ve paylaşımı için teşekkürler... saygı ve selam ile...
Bu gün 7 Aralık 2009 Pazaretesi, henüz daha dört gün olmuş şairin şiirleriyle tanışalı ve dört günde sadece dört şiir ni okumuşum şairin. Yoo kusura bakma hocam, bir günde iki şiirini birden kaldıramam, bu yufka yürekle. Böylesi daha güzel sindire, sindire alıştıra, alıştıra. Şimdilik her gün bir tane, Lakin sizi okudukça kalemim ar eder, yazdıklarından utanır, yazası kaçar. "Du bakali nolçek"
Bir beyaz daha dolandı kırık dişli tarağa Akıp giden senelere yumduk gözlerimizi. İsmimizi şerh düşerek, buğulanmış varağa Pusa bürünmüş mevsimde dövdük sözlerimizi. Çünkü hepimiz hazanın boynu bükük öksüzü Geride kalan demlere düşman olanlardandık. Çünkü hepimiz mizanın iflah olmaz yüzsüzü Günahlarımız altında pişman olanlardandık.
bastan sona harika dizelerdi keyifle okudum harika kaleminiz daim olsun saygilarla..
ÇOK ÇOK ÇOK GÜZEL KELİMELER NE GÜZEL NE YAMAN BİR ANLATIM...ARADIĞIM KELİMELER....SİZİ İLK OKUYORUM EMİN OUN SON OLMAYACAK..ANLADIMKİ SİZDEN ÇOOOOOKKKKKKKKKK ŞEYLER ÖĞRENİCEM,NACİZANE...SAYGIM DAİM....
:))Zorla hocamın yakındığı kadar varmış şiirleriniz:))gerçektende yaman şiirler ...bir çok anlayıştan açıkta seyrediyor şiirleriniz çok enginlerde kıyılarına varmak hayli zor..ve derin bir felsefe saklı dizeleriizde....ben onun için diyorumki hakiki bir şair bir düşünürdür aynı zamanda ve o isterse edebiyatın her dalında yazabilir ..kutluyorum yürek enginliğinizi ve kaleminizi..esen kalın
Güneşimiz kirlenince sandık lekeleriyle Mil çekildi gözlerine sarhoş yüreğimizin. Ağustostan arta kalan ah! terekeleriyle Zül biçildi kaderine nahoş ereğimizin. Oysa bizdik aşiyanı yaralı serçelerin Yeni yetme fidanlara orman olanlardandık. Oysa bizdik tüm ziyanı kırılmış sırçaların Boynu bükük nalânlara mihman olanlardandık. ..........
hüznün ferinde, güzün ellerinde... gökyüzünün gözleri vardır: Yıldızlar! birbirlerine hep göz kırpıp dururlar. Aydan hallice yüreğe ışıklar ve umutlar yağdırırlar. Bu ışıkların canlılığında yüreğinizin namelerine yansıyan Pırıltıların gözlere fer olması ve dizelerinize cevap yolunda dönmesiydi...
sevgiyi ışınlayan yüreklerin güz yağmurlara yoldaşlığı Eşliğinde yüreğini bu diyara açan gönüle saygı, selam ve edip'çe çifte tebrikle...
Nice şair gelip geçti şu çark-ı felekten Nedime, Bâki kalmaz, Fuzuli yâr elekten.
Yüzyıllar sonra Baki, Fuzûli ve Nedimlerin o güzel şiirleri nasıl ki yüreğimizi titretmişlerse, gelecek kuşakların gönül telini titretmeli bu şiir. Guzusu bu ne güzellik böyle, sayfandan ayrılmak öyle zor ki, Bu şiiri yazan ellini öpmek isterim. Aman Allahım nasıl yazılmış böyle güzel bir şiir.! Şaşırmadım çünkü yazanın yüreği hep aşinalığımızdadır. Gözlerinden öptü Kardelen.Allaha emanet olasın
gecikmişliğimle ağız dolusu merhaba hayıflanırdım bulamasaydım günün şiirini konser turnesinde siteye giremamiştim acısını çıkarıyor ekrem ali çokça hazlandım baştan sona imge yüklüydü tebrikler şaiir papatyalarını döküp kaçar ekrem ali sözün tamamı aptalar içindir şiir konuşsun
Güzel dizeler okudum ve dinledim sayfanızdan.. Sizi bu sitede ilk defa okuyorum..vede burada görmekten sizi haz aldım onur duydum.. Yüreğinize sağlık ayşegül hanım.. Sevgi ve saygıyla esen kalın..
Biz ki Eylül çocuklarıyız yüzümüz güneşle ayaklarımız toprakla avuçlarımız bereketle zuhur eylenenlerdeniz... karakışlarmı ? biliriz... onlarda baharımızın müjdesidirler müjdesi... sevgili şair , biz eylül'de doğanlara ancak bu kadar güzel anlatım olabilirdi. çok tebriklerimle.kalın sağlıcakla...
çok güzel anlam içinde anlam harmanında dizlerin her bir mısrasını büyük bir keyifle okudum tebrikler usta kaleme ve güzel yoruma tebrikler yürekten hayırlı cumala hayırlı ramazanlar saygıyla kutladım yürekten tebrikler
güzel bir çalışma,kutlarım.şu şiiri hatırladım; sen yoksun ya bu gece istemem yanmasın sönsün ışıklar vurmasın sahile,dursun dalgalar sussun şarkılar, sen yoksun ya, bu gece içim kan ağlar
HAYATTA HER DOĞAN BEBEĞİN BUYUDUĞU YILLARDA BİR ADI OLMALI SİZİN DİZELERİNİZDE İSE EYLUL COCUKLARI OLDU VE HAYATI BÖYLESİNE GÜZEL YAŞAMASI İÇİN..ADI BELİ SANI BELLİ HAYKIRIŞLARI BELLİ SEVDA USTUNE YUREĞİNİZE KALEMİNİZE SAĞLIK..DİZELERİNİZE GÜZEL YORUM OLMADI AMA AFBUYURUN MAHCUBUM SELAM EDERİM ŞAİREM..
Öncelikle çok özür diliyorum böylesi değerli bir esere geçkalmışlığımı bağışlayın. Çapraz kafiye ile ayrıca her bölüm sonunun aynı kafiye ile tamlanarak bütünselliğin ses olarak muazzam şekliyle uygulandığı baştaki ve sondaki 2'şerli dizelerle toplam 60 dizeden oluşan emek, yürek, duygu ve aklın kombinesi Çok ama çok güzeldi. Özenli kafiye ve kelime seçimleriyle şiire verilen değerin ve farklılığının altını kırmızıyla çizen üstademi takdir haddime düşmez önünde saygıyla eğilinir. Ve hissettirdikleriyle kaybolduğum mananın dehlizinden kalben teşekkür edilir. Teşekkürler sevgili üstadem. Sanatçı kimliğiniz önünde saygımla eğilirken sevgimi yolladım asil yüreğinize.
Ahmed'in nurlu cemalinden yansıyan ışıkla,Ali'nin zülfikarından doğan ilim ve irfanla dünya aydınlık kalıp;eylüllerde solmasın. Yazan yürekte hep baharlar yaşasın. Hoş bir yapıt idi. Sevgiyle kal.
Bütün heybetiyle,olanca kalitesiyle babalar gibi okutuyor şiir kendini...Eeee senden de bu beklenirdi Ayşegül.Yerini ve dahasını hakeden harika bir sayfa gerçekten yoğun işleniş ve emek kendini her bölümde aşikar ediyor.Güzelliklerin hiç bitmesin.
lütfen bırak şu mütevaziliği:) sen olmasan ben belki hiç hece yazamayacaktım, bunu sen de biliyorsun, cümle alem de biliyor asla tevazunu kabul etmiyorum evet ben gayret göstermiş, kendimle yarışmış olabilirim başarılı olmuş da olabilirim ama tüm bnların sebebi sensin "aysegül hece yaz, bunu başarabilirsin" demeseydin, ben belki de hiç bir vakit yazmayacaktım...
bu bağlamda konu tarafımdan kilitlenmiştir:) ben yerimi biliyorum ok? sevgiler
Aman aman duymamış olayım estafurullah yok öyle bişey...Senin kendinle yarışan bir hececi yanın var ve ben bunu çok iyi biliyor ve takdir ediyorum.Kimbilir daha ne güzelliklere şahit olacağız sayfalarında.
hiç gelmeyeceksin sandım:( senin olmadığın hiç bir hece şiirimin anlamı yok çünkü heceme alam katansın sebei malum sen hecede benim üstadım benim şiir babamsın...
hakkın yok senin insanı böylesine kendinden geçiren şiirler yazmaya. böyle garip duygular içine salıp orada bırakmaya. ve hakkın yok senin beni böylesine kıskandırmaya :)
geç kalmış bir yorum ama neyi tam zamanında yapıyorum ki?
çok çok güzeldi hak ettiğin yerdesin...
pamuk gibi beyaz bulutlardan çaldığım bir avuç mutluluk bırakıyorum avuçlarına...iyi bak ona...tebessüm dudaklarından eksilmesin...hep MUTLU KAL...
yaza inat, sıcağa vurulan son darbedir sonbahar eylül kokar yaprakları ve düştü saatler, ömrün bir düğmesi daha iliklendi boğaz yakın, yüz haLtları kırıldı gölgeler!
Duyguları mükemmel anlatmış kusursuz hece. Mustafa Hoca'nın da harika yorumu ile büyük haz aldığım bu güzel şiiri ve değeli Şaire'sini can-ı gönülden tebrik ederim.Selam ve saygılar.
sende eylülün çocukları bende ise azap çocukları bir park var mı bildiğin?
aslında bir yer var mı bildiğin? diyecektim
* sözlerini yazayım da tam olsun hayatın her anında herkesten farklı şeyler görebildiğin, meydan okumak için kelimelere ihtiyaç duymadığın, yanlızca duymak istediğin sesleri duyabildiğin, kuralları ben koyarım deyip kendi krallığını ilan ettiğin, her durumda kendin olmayı becerebildiğin, kararsızlığın hoşgörüyle karşılandığı, benim yolum bu dediğin bir yer var mı bildiğin?
Üst seviyede ve yoğun duygu emeğiyle kurgulanmış şiir. Seslendirme ve ezgisiyle şairin konuya hakimiyetiyle hakettiği yerde. Kutluyorum hepinizi saygılarımla.
her zaman olduğu gibi yine harika bir şiirle çıktınız karşımıza.... eylül düşünceleri içinde kendinizi anlatmanız ve adrese teslim hicivleriniz şiirin ruhunu teşkil etmiş. şimdi nereye değinsek, bir şeyler eksik kalır. daha geniş zamanda daha geniş bir şeyler yazmak isabetli olur herhalde... geleceğin kudretli şairesine teşekkür... ruhumuza bir çizik daha attığı için...
sevgili kardeşim ALLAH yolunu daim açık etsin bazı şiirler kalıcıdırya işte ebediyete kadar kalması gereken bir şiir şah eser bundan sonra kardeşimin şiirlerini daima okuyacagım çünkü emege saygı okumak ve güzelliğine göre degerlendirmektirne yazsam eksik kalacak fakat affına sığınarakta elimden gelen bu bağışlar kardeşim inşallah Rabbime emanetiz Biz Ahmed’in cemalinden akseden ışık ile Ali’nin zülfikarına, yalman olanlardandık
Hakkın nazargahı gönül kabesi Kırma tamir olan aslına uymaz Sevdigini nice güzel sansanda Muhammed ve ali nesline uymaz
Erdoğan BEKTAŞ tarafından 8/26/2009 3:05:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
adaşım sana biskrem fabrikası feda olsun...alnından öptüm inan...bu arada kızımda edebiayat fakültesini burslu kazandı ve umarım oda seb gibi iyi bir kalem olur...sevgimle...
TEBRİKLER...inan ayakta alkışladım...yorumda mest etti, üstada saygımla...
aa öyle mi:) inan çok sevindim maşallah diyeyim kardeşime nazarım değmesin inşallah bizleri de yarı yolda bırakıp çok büyük edebiyatçı olur gözlerinden öpüyorum onu seni de teşekkür ederim canım benim
Biz ki aşkı sanat bilip sustuk edebiyata Yazılmamış tümcelere, roman olanlardandık…
Bir beyaz daha dolandı kırık dişli tarağa Akıp giden senelere yumduk gözlerimizi. İsmimizi şerh düşerek, buğulanmış varağa Pusa bürünmüş mevsimde dövdük sözlerimizi. Çünkü hepimiz hazanın boynu bükük öksüzü Geride kalan demlere düşman olanlardandık. Çünkü hepimiz mizanın iflah olmaz yüzsüzü Günahlarımız altında pişman olanlardandık.
Ki eylüldü sonbaharın ehl-i kâmil çocuğu Anne şefkati umarak hazana yaslanırdı. Kara kışlara doğruydu uslanmaz yolculuğu Tanrının gözyaşlarıyla kirpiği ıslanırdı. Say ki hepimiz eylüldük takvimlerin bağrında On bir ayın şehvetine güman olanlardandık. Say ki solmuş birer güldük bülbüllerin uğrunda Aşkın ahde vefasına umman olanlardandık.
Yağarken düşlerimize binlerce bakir damla Düşen sarı yapraklara suretimizi çizdik. Eylülde hasbıhal ettik bize reva idamla Cana susuz Azrail’in tabanındaki izdik. Biz ki dehrin nigahında ab-ı hayatla yunduk Ölmeden ölmek bahsinde yaman olanlardandık. Biz ki eren dergâhında çırılçıplak soyunduk Demkeşlerin çubuğunda duman olanlardandık.
İlkten bir rüzgâr okşadı gümüş saçlarımızı Gözyaşımızla beraber düşlere şebnem düştü. Saçlarımızdan aşırdı altın taçlarımızı Mağlubiyetin gamıyla gülüşlere nem düştü. Gayrı elemle eğildi olgun başaklarımız Acının anaforunda harman olanlardandık. Gayrı isyana yöneldi sadık uşaklarımız İmgelerin mavzerinde erman olanlardandık.
Asumanın silueti kaşlarını çatarken Ürküp göçtü kırlangıçlar sıcak iklimlerine. Tükenen zamana doğru yüreğimiz atarken Dolandı sevinçlerimiz zaman büklümlerine. Fırtına arifesinde kabarıyorken deniz Sığınacak gemilere liman olanlardandık. İsrafil’in sur sesine biat edenlerdeniz Kıyametin peşrevine keman olanlardandık.
Güneşimiz kirlenince sandık lekeleriyle Mil çekildi gözlerine sarhoş yüreğimizin. Ağustostan arta kalan ah! terekeleriyle Zül biçildi kaderine nahoş ereğimizin. Oysa bizdik aşiyanı yaralı serçelerin Yeni yetme fidanlara orman olanlardandık. Oysa bizdik tüm ziyanı kırılmış sırçaların Boynu bükük nalânlara mihman olanlardandık.
bu anlamlı ve güzel eserinizi ve sizi can'ı gönülden kutluyor,alkışlıyorum elinize ve emeğinize sağlık.selam ve saygılarımla arkadaşım.selametle kalın.
harika bir çalışma olmuş Kusura bakmayın ama kardeşim Yavuz Doğanı okuyormuş gibi oldum kalem güzel ifade güzel kafiyeler şık daha ne olsun güne yakışmış hani tebrikklerim çokkkkkkkk. ha bu arada sizi ekledim bundan sonra her şiirinizden haberdar olacağım. saygılarımla.
teşekkürler güzel yorumunuz için... yavuzu okuyor gibi hissetmeniz benim için onurdur çünkü onu okuyorum her daim ve onun kadar başarılı olabilmek istiyorum sizde yavuzun lezzetini bırakmışsa şiirim, doğru yolda olduğumun göstergesidir
Şiir gerçekten her haliyle kuşatıcı olmuş..aldığı ödülü fazlasıyla haketmiş..heceli bir şiirin bu kadar ince işlenişi ayrıca takdire şayan...selam ve saygılarımla..tebrikler...
Anladım tabi ki:) çok ama çok teşekkürler Yavuz Seni okumak engin bir deryaya balıklama dalmak gibi bir şey seni defalarca okumuş olmasaydım, inan bu şiir yazılmazdı... kullanmış olduğum yapı, şiirinin aynısıdır ama lütfen bu kopyacılık olarak algılanmasın, sadece çok eğer verdiğin ve hayranlık duyduğun bir kalemin izinden gitmek diyelim...
var olsun kalemin sen hep yaz ki nasipleneyim ben de...
Bu şiir saatlerdir açık pc de. Çok sağlam bir şiir umarım haketttiği yere gelir.Özellikle anlam ve kafiye örgüsü enfes.Ne diyeyim bu güzel emeğe .Kardeşimi kutlarım.Saygımla...
- Bu sayfada bir derinliğin mısralarına rastmam mümkün oluyor hani niyetim övgüden ziyade denediğiniz türlere dek gelmek mümkün kutlarım güçlü kaleminizi selamlarımla
şairi ve şiiri övmek için nedenleri çoğaltabiiliriz aslında... ama ben kısaca; genç kalemin şiire ve edebiyatımıza nasıl sahiplendiği konusunda; gerek işini ciddiye alıp emek vermesi, gerek değerli kalemleri okuyup, şiirlerini tahlil etme merak ve becerisi bakımından tebrik ve takdir ediyorum.
bu konuda diğer yorumcu şair dostların şiiriniz hakkındaki değerlendirmelerine de bire bir katıldığımı ifade etmek istiyorum.
ayrıca; şiirinizle aynı gün sitede yazılar bölümünde paylaşıma sunduğunuz, şiir tahlilinizi de odukça başarılı ve örnek olması bakımından çok faydalı bulduğumu belirtmeden geçemeyeceğim.
şiirini çok güzel bulduğum genç kardeşimize daim başarılar diliyorum selamlarımla...
Çok sağlam ve zengin kafiye örgüsü dikkat çekerken, 7+7 ye alışan ses anlayışının 8+7 de biraz takılması sadece alışmamaktan mı kaynaklanıyor yoksa gerçekten 7+7 sese daha mı uygun olduğunu anlayabilmek için bu şiir zihin atölyesinde biraz bekleyecek.( Bu konuda hececi arkadaşların biraz kendilerini yormasını da bekliyorum)
Her bendin 6 ve 8. mısralarının şiirin bütününde ayrıca kafiye olması şairenin bu işi çok ciddiye aldığını ve şiirin hakkını vermek için elinden gelenin en iyisini yaptığını gösteriyor.
Kullanılan arapça ve Farısça kelimeler ise son derece uyumlu ve yerinde kullanıldığı için kesinlikle yadırganmıyor.Şaire dile de vâkıf ve lâf olsun diye konmamış!
Ben bu çalışmayı çok ciddiye alıyorum. Şaire, kendi cidiyeti ile bunu hak ediyor..
"Tanrının gözyaşlarıyla" ifadesini bu şiirde görmeyi arzu etmezdim sadece..
Şair arkadaşım,ben bu kadar uzun şiirden beş ayrı başlıklı şiir yazardım.Siz zarardasınız.Şaka bir tarafa,şiirinizi beğenerek okudum.Eline sağlık,saygılar...
Mehmet Aktaş tarafından 8/17/2009 11:42:33 AM zamanında düzenlenmiştir.
enfesti şiir ehlinin elinden çıktığı belli ve okadar güzelki şiir bir beni yaktı içimden birde gözlerimi biraz uzundu ama zevkide boldu her tarafı güzeldi.........................................saygılar tebrikler
Biz Ahmed’in cemalinden, akseden ışık ile Ali’nin zülfikarına, yalman olanlardandık ******************************************* Final beni mesteyledi... Takdirlerim ve teşekkürlerimle...
Asumanın silueti, kaşlarını çatarken Ürküp göçtü kırlangıçlar, sıcak iklimlerine ........................................................ Güzel dizelerdi diğer şiirlerde olduğu gibi
Söylenecek çok bir şey kalmamış. Diğer arkadaşlar iltifata dair ne varsa benden önce söylemişler. Bir kez daha geç kaldığıma sevindim, zira aynı şeyleri söyleme klişeliğine düşecektim. Böylece düşmedim, kurtuldum. Fakat bu mısraların eylül serinliğiyle bizi sarmasından kurtulmak mümkün mü? Yorumlamaya kalksam, yorumumdan hakikat incinir diye korkarım. Zira şairin seviyesi, seviyemden üstte... Kuşbakışı bakarak ona bir resim, bir kalıp çizmek, haşa, haddim değil. Bu nedenle her seferinde olduğu gibi bu seferinde de anladığımı kendi sırrım bilip, yorumla sınamayarak teşekkür ediyorum. Müellif-i muhteremin şiir yazarken gösterdiği dikkat, ahenge gösterdiği rikkat bizi de kendi şiirlerimizde küçüğünün küçüğü bir numunesini aramaya itiyor. Manaca çok bir şey kotaramadığımız mısralarda bile ahenkçe bazı izler bırakıyor ruhumuzda... Bizi bir kalıba sokuyor. Bu yönüyle hakikaten bir şiar olan şairemiz, bizim gibi ahenk fukaralarına da derman oluyor. Şimdi kendisi bu yorumu okurken yüz bin estağfurullah çekse de, onun estağfurullahlarına onar estağfurullahla mukabele ederiz... Hem tebrik, hem takdir ederiz... Yorumun sonunu yine Ahmetçe bitireyim: "Ayşe Hoca sen bizim her şeyimizsin!"
O, Enbiyanın yüzüne evliyanın sohbetine Ya el- kuddis el- a d l savaik-i rahmetine Hem ezeli hem ebedi mevahip-i kudretine Hu ALLAH deyu deyu biz iman edenlerdeniz........
MUHTEŞEMDİ............ Selam ve saygılarımla.sağlıcakla
HÜSEYİN ATMACAOGLU tarafından 8/17/2009 7:18:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
HÜSEYİN ATMACAOGLU tarafından 8/20/2009 4:29:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hocam devamli duz yazilarinizi okumaktayim ,su bir gercekki tam hakkini vererek harika ve cokca anlam yuklu bir siir okudum , yazilariz kadar cok keyifli oldu benim icin .Bundan boyle siirlerinizide ziyaret etmeye calisacagim .yureginize saglik ,kutlarim!!!!!!!!!!!! Sevgilerimle
evet arkadaşım görüyorum ki siz bir ağacın gölgesinde yetişen fidan olanlardansa ,,gölgesinde fidan yetiştiren ağac olanlardansınız..siz bu kaleminizle gölgenizde daha cok yeni fidan şair yetiştirirsiniz..saygılarımla..
bir önceki şiirde belirttim.bu kalem güçlü,bu kalem ne yazdığını çok iyi biliyor.öyle ki itina ile şiir yazılır.ifadesi aklıma geldi.hocam kaleminiz tutulmaz.tebrik,teşekkür ve selam ile ayrılıyorum.mutlu gidiyorum.bir şiire daha tanık oldum.saygı sunarım
Oysa bizdik aşiyanı, yaralı serçelerin Yeni yetme fidanlara, orman olanlardandık Oysa bizdik tüm ziyanı, kırılmış sırçaların Boynu bükük nalânlara, mihman olanlardandık .... şiirde de olsa okumak duymak.... yaralı serçelerin aşiyanı olmak.. ...duyarlı yüreklerin hala var olduğunu bilmek..... ne güzel....insan olmak. .. saygılar harika
hangi dizene methiyeler düzeyim şimdi ben şairem....
bu nasıl bir işçilik ki mükemmel her hali ile her dize ayrı bir değer dile hakimiyet şiirin örüntüsü temadan kopmadan uzayıp giden anlatı ve bizi başlangıçtan sona doğru hikâye eden betimler........
....... biz ki varlığın deryasına dalıp avcumuzu dolduramayan ....... biz ki yaşarken ölmeyi unutup ölmeyecek gibi nefes alan
yok hiçliğimizle baş edemeyiz, ruhumuza bir asa değmeli, sırra mazhar olabilmek için......
"Cana susuz Azrail’in, tabanındaki izdik".......... izimiz silinecek bir gün o gün bir yüz suyu versin Yaradan dilerim.......
Biz ki aşkı sanat bilip, sustuk edebiyata Yazılmamış tümcelere, roman olanlardandık…
Ki eylüldü sonbaharın, ehl-i kâmil çocuğu Anne şefkati umarak, hazana yaslanırdı Kara kışlara doğruydu, uslanmaz yolculuğu Tanrının gözyaşlarıyla, kirpiği ıslanırdı Say ki hepimiz eylüldük, takvimlerin bağrında On bir ayın şehvetine, güman olanlardandık Say ki solmuş birer güldük, bülbüllerin uğrunda Aşkın ahde vefasına, umman olanlardandık
Biz Ahmed’in cemalinden, akseden ışık ile Ali’nin zülfikarına, yalman olanlardandık
yere düsen yildizlar gibiyiydi umutlar
savruldular mevsimlere mecul suclarla
ilfaza gönderildi hayaleri rüyalari yargisiz
sonbaharin sevdalariydi eylül cocuklar
HARIKA ANLATIMINIZLA MÜKEMELDI TEK SÖZLE
KUTLARIM SAIR SIZI