Kutsanmış deniz; saydam boyalı ruhuyla bir o kadar mavi bir o kadar yanık tenli bu şehir...
yalvarıştan kalan duadan aya dokunan ellerinde ince perdeli pencereden süzüldü gölgeniz güneş doğmadan aynı kapıdan geçerken rüzgâr ve zaman ılık bir sevinçle siz miydiniz sarı sabahı gözlerime taşıyan?
…
sokak başından koşup gelen çocukluğumuzla yaz bakışlı kıyılardan bir rüyanın yüzüyle ömrün duru sevincinden geldiniz. zamanın erken saatinde huzurun aktığı yerden sesinizle yıkandı söz izleri...
sahili uyandırırken iki kanat çırpımı yürek en tatlı yerinde açıldı güneşin kirpikleri ağlar atıldı, dalyanlar çekildi ablukaya alındı yaşam telâşesi bereket diledi dilimiz ekmek rızkına ve içimizdeki sevdaya...
ki seversiniz öptüğünüz yıldızların hatırına geceyi elleriniz dokununca yüzüme şehir bizimken bir gece uzun yürüyüşlerin bir vaktinde zamanın hükmü yoktur çünkü sevgiliyle unuturmuş insan yorgunluğu ve kederi de...
ne güzel! zaman köşkünün güneşli balkonunda misafirlik gün sıcağı ellerinde gölgelere sarkarken bedenlerimiz mine çiçeğinin yaprağında taşıdığı damlada iki mutlu çiğ tanesi sabah pırıltılı gülüşlerimiz...
her geceden sabaha yeniden uyanır gözlerinde yazılan her şiir...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
yeniden uyanır gözlerinde şiir... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
yeniden uyanır gözlerinde şiir... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ne güzel! zaman köşkünün güneşli balkonunda misafirlik gün sıcağı ellerinde gölgelere sarkarken bedenlerimiz mine çiçeğinin yaprağında taşıdığı damlada iki mutlu çiğ tanesi sabah pırıltılı gülüşlerimiz...
her geceden sabaha yeniden uyanır gözlerinde yazılan her şiir...
...........................
şiirlerinde hayat var.
nasıl mı,
hayatın içindeni şiire taşıyarak
mısra mısra bize sesleniyorsunuz neslihan ablacım.
sabahın bu ilk saatlerinde simitimi alıp dalyan'da yaz gününün ayazını yemeye gerek kalmadı sayfanızda da oldu üşüttü üşütürken titretti ardından ısıttı püfür püfür esen o ılık boğaz havası çek dercesine nefes tut katogorisinde okuduğum imgelerde. her daim duvarsız odalardan bakmanız dileğiyle sağlıcakla
sokak başından koşup gelen çocukluğumuzla yaz bakışlı kıyılardan bir rüyanın yüzüyle ömrün duru sevincinden geldiniz. zamanın erken saatinde huzurun aktığı yerden sesinizle yıkandı söz izleri...
Harıka bir şiir okudum yuregınıze daglık selam ve saygılar
her geceden sabaha yeniden uyanır gözlerinde yazılan her şiir...
Neslihan hanımefendi: Her şiir bir çocuk misali gibi merhaba der hayata...Hayatın içinde bulur okuyucu kendini çünkü her şiir bir iz bırakır okuyucuda...usta bir anlatım var. Tebrik ederim. Sizi tanımak onur verdi şahsıma. Saygı ve selam ile.
ilk önce kişiliğinize, cana yakınlığınıza,bir dakika yerinde duramayan herkesle tek tek ilgilenmenizden dolayı sizi kutlarım,kumbağda gerçek saygınlığınızı bizlere gösterdiğiniz için teşekkür ederim.şiiriniz mükemmel,neşenizin ve kaleminizin her daim olması dileğiyle, saygılarımı sunarım.
Yeniden uyandı şiir bu defa güneşin salkımlarından salkım saçak...denizin mavisinden ve derininden... Canım yüreğine sağlık... Kalemin daim olsun... Tebrikler... Şiirle...
Sevgili kardeşim Nes, ne güzel seni görmek harika bir şiirin imzasında yüreğine sağlık can. Her zaman olduğu gibi değerli ve güzel yüreğinin ve onun elçisikaleminin önünde, saygıyla sevgiyle eğildim. Öptüm o güzel yüreğinden, ellerinden değerli kardeşimin. iyi ki varsın can...
Eleştirel manada yani şurası şöyle yazılsaydı ya da şurada şu imge iğreti durmuş falan tarzı bir yorumum düşmez düşemez,çünkü,alt yapım,bilgi birikimim buna yetersiz,birbirimizi büyütmek olmaz da ben büyürüm usta kalemlerin şiirleriyle.Azmim ve isteğim bu yönde başarırsam ne mutlu bana başaramazsam da okumaktan keyif almaya devam derim.Ama bu şiirin seslendirilmesini nasıl istedim ve Müşfik Kenter sesi ne çok yakışırdı diye düşündüm.
denizin gözlerinden süzülürken şiir...bir mavi çile...sen çözdükçe başa saran... hayat limanından heybesine doldurduğu ne varsa ... naif bir yürekten kendi dinginliğince düşmüş dizeler ya..esrarı yine de içinde..
nasıl yakışmış saygı dili şiire...eskileri hatırlayarak bir offf çekmek geldi içimden..
öptüm şiir yüreğinden.....................sevgimle..
yazılan her şiir yeniden yeniden uyandırır ...her şiir yeniden anlamdırır var oluşumuzu..usta ve sade bir anlatımla fotoğrafın bir kenarından bizede bakmalar getiriyor şiir..donmuş gözlerimize bir gözyaşı ılıklığı..birde unutabilsek şu yorgunlukta kendimizi..sarsıla sarsıla taşıdığımız cesedimizi ve bereketini hüznümüzün ekmeğimize katık ettiğimiz..şiirle konuştukça bir sohbete açılıyoruz mavi kelimelerden başlayıp en laciverte kadar hayatımızın fonuna ekliyoruz şiiri..
Ne var ki yorumun adından da anlaşılacağı üzre bir açıklama içeriği taşıması gerekir.
Ben sitede çok yorum yazan biri değilim ama yüklenen her şiiri okumaya gayret ediyorum.
Bu tarz yorumlarla bir yere varamayız, yazdıklarım geneldir.
Keşke biri şiirimde şunu şöyle yazabilirdiniz diye gözünüze çarpan bir yeri yazabilseydiniz!
Ben sitede genelde yazım hatası olan arkadaşlarımı tanıyayım, tanımayayım ince ve nazik bir dille uyarıyorum. Kırmadan uyarıyorum insanız hata yaparız, bilemeyebiliriz hatta!
Sonuç olarak; Olması gereken yorumu yaparken kuramsal ve duygu tarafıyla incelemek olmalı, affınızla şiirimin olduğu yeride biliyorum!
Ne var ki yorumda amaç gerçekten ahbap çavuş ilişkisi olmadan birbirimizi büyütmek olsun.
Sevgili Enrique bu arada duyarlılığın için teşekkür ederim. Sevgili Turhana'nın da bunu farklı niyetle değil beğeniyle yazdığını düşünüyorum. Ne var ki biraz daha özenli olmakta fayda var derim ben naçizane...
zaman köşkünün güneşli balkonunda misafirlik
gün sıcağı ellerinde gölgelere sarkarken bedenlerimiz
mine çiçeğinin yaprağında taşıdığı damlada
iki mutlu çiğ tanesi
sabah pırıltılı gülüşlerimiz...
her geceden sabaha
yeniden uyanır gözlerinde
yazılan her şiir...
...........................
şiirlerinde hayat var.
nasıl mı,
hayatın içindeni şiire taşıyarak
mısra mısra bize sesleniyorsunuz neslihan ablacım.
iyi ki varsın.
saygımla.