Okuduğunuz şiir 4.5.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
ANNEME
Bugün günümüz anne gel dert deşelim Dizlerin ağrıyordur, dur ben geleyim!
Sen bana, Kirpikleriyle kileri kazıyan, Bir avuç bulgura bir kuru soğan… Ve gün boyu soğanı suçlayan gözlerle Bir kadını anlat.
Ben sana, Yırtık pabuçların iç kanamasını Yara bandıyla tamponlayan Ve gün boyu buruşuk parmaklarına bakamayan Bir kadını anlatayım.
Sen bana, Yok çok olunca nasıl çok olunduğunu, Babamın ernimiş(ki bu senin deyimin) Gömlek yakasını ters düz edişini, Dudaklarına teyelli şükür dilini Ve hayallerini…
Komşu bahçenin pervasız mangal nefesini Pervazsız pencerenden men edişini… Gaz lambasında tüccar işi yetiştiren ellerinin Duvardaki biçimini anlatayım.
Sen bana, Küfeler dolusu hüznünü saklarken asma yapraklarına DDT’ li ham sözlerin boğaza dizimini… Ve nasıl, bir ellilik başı karlı dağ gibi Lavlarına direnişini… Ve dahası Hayal kırıklarından,aşk molozlarından, Güven enkazlarından sağlam çıkabilmeyi Bir de,bir de o kahrolası….
Gel, dertleşelim anne! Dizlerin çok rahattı oldum olası…
Ne zamangülen şiirler yazacaksın diye sorma bana…(Senin deyiminle)-Ön teker nereye, arka teker oraya …
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANNEME şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANNEME şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sen bana, Küfeler dolusu hüznünü saklarken asma yapraklarına DDT’ li ham sözlerin boğaza dizimini… Ve nasıl, bir ellilik başı karlı dağ gibi Lavlarına direnişini… Ve dahası Hayal kırıklarından,aşk molozlarından, Güven enkazlarından sağlam çıkabilmeyi Bir de,bir de o kahrolası….
Gel, dertleşelim anne! Dizlerin çok rahattı oldum olası…
------------------------------- derdini kendine saklar bize yansıtmazken ben nasıl dertlerimle seni üzeyim anne
annellerimiz yerleri doldurulamayan sevgi deryası annelerimiz kutluyorum ellerinize sağlık tüm annellerin anneler gününü kutlarım bu güzel anlamlı şiirinizle.
Gel, dertleşelim anne! Dizlerin çok rahattı oldum olası… gel dertleşelim anne diyemdim hiç keşke diye bilseydim.bir kez koklasaydım kimblir gül gibidir kokusu.mekanı cennet olsun diyorum,ya anne şiirleri ağlatır beni....
Çok içli ve içten bir anlatım... Herkesin geçmişten bir parça koparıp çocukluğun izdüşümüne götüren duygulanımlar... Görüntüler...İç konuşmalar.. Yaşamasını sağlayan güçlü bir anlatımdı.. Kutluyorum!
Gel, dertleşelim anne! Dizlerin çok rahattı oldum olası…
Hayatın kıskacında bir çocuğun düşlerine girmişti şiir sıcacık anne sevdası ne güzel anlatılmış sosyal yaralarla yakışmış şiir güne günde şiire,sevgilerimle...
Günün şiiri olmayı hakeden ''Gömlek yakasını ters düz edişini,'' dizesiyle de maziye yolculuk yaptıran iç sızlatıcı güzel şiiriniz nedeniyle kutluyorum. Sağlık, başarı ve mutluluk dileklerimi iletiyorum.
Aynı havayı soluduğumuz, benzer duyguları paylaştığımız, birçoğumuzun birbirimizi hiç görmeden,tanımadan sadece yüreğinin sesiyle değer verdiğimiz bu edebiyat ortamında zamanından fedakârlık edip samimi duygularıyla yorumlayan sizlere ve seçici kurul üyelerine, her birinize destekleriniz için ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Saygılarımla
Ozlem Pala tarafından 5/5/2009 3:35:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sen bana, Kirpikleriyle kileri kazıyan, Bir avuç bulgura bir kuru soğan… Ve gün boyu soğanı suçlayan gözlerle Bir kadını anlat.
Ben sana, Yırtık pabuçların iç kanamasını Yara bandıyla tamponlayan Ve gün boyu buruşuk parmaklarına bakamayan Bir kadını anlatayım. ANNELER İÇİN YAZILAN ŞİİRLER DAHA BAŞKA OLUYOR..BİR DE YAZABİLEN YÜREK VARSA DEĞME KEYFİNE... ÇOK GÜZELDİ..TEBRİKLER..SEVGİLER..
Dün bana yayınlamadan bu şiiri okuttuğunda günün şiiri olacağını tahmin etmiştim hatta sana da söylemiştim. Özgün kaleminden daha nice günün şiirleir çıkması dileğiyle. Başarıların daim olasın ablacm.
bir anneye verilecek en güzel hediye ne diye sorsalar, hiç düşünmeden bu şiir derim. Bir akarsu kadar temiz kalbine sağlık. sevgilerimle.
Bugün günümüz anne gel dert deşelim Dizlerin ağrıyordur, dur ben geleyim!
Sen bana, Kirpikleriyle kileri kazıyan, Bir avuç bulgura bir kuru soğan… Ve gün boyu soğanı suçlayan gözlerle Bir kadını anlat.
Ben sana, Yırtık pabuçların iç kanamasını Yara bandıyla tamponlayan Ve gün boyu buruşuk parmaklarına bakamayan Bir kadını anlatayım. ___________ Yürekler çağlar hep Anne olursa paylaştıkların karşındaki sevgiyi, Anneler bildirmez derdi kasveti,kederi saklar içinde, Çeker ne varsa kendi adına evlatları uğruna verir doyasıya beklemez karşılığını, Çok duygulu çok ince işlenmiş kaleminizden dökülen dizeler, Kutlarım şiirinizi,
Gel, dertleşelim anne! Dizlerin çok rahattı oldum olası…
Ne zaman gülen şiirler yazacaksın diye sorma bana…(Senin deyiminle)-Ön teker nereye, arka teker oraya …
Duygu sağanağı harika dizelerdi, Annenin olduğu hangi şiir duygusuzdur ki?..Onlar bizim baş tacımız canımız kanımız can tebriklerim çokça kutluyorum bu güzelliği kaleminiz var olsun sevgimle...
yaa gerçekten çok çok güzeldi ve de ibretlik satırlar vardı içinde bir gömleğin yakasını ters düz etmek belki çorabın deliğini dikmek şimdilerde var mı acaba nerelere götürdu şiir kutlarım yürekten
Annelerimizi dert küpü yaptık hepimiz. Şimdi bazılarımız anneyiz. Küp doldurma sırası bize gelmiş ama biz yine de ana kuzusuyuz. Şiirinizi hüzünlenerek okudum. Yürekli kalemi sevgiyle selamlıyorum.
'- Oğul, gel bir öpeyim... - Kimi? Beni mi? - He... - Olur mu, ana? Çocuk muyum? Kocaman adam oldum. - Etme oğul! - Cıhh... Olmaz, ana! Çor-çocuk sahibi oldum.'
Ne zaman annemin sûreti ile perdelensem yâ da 'Gülizâr Şefkâti'ne gömülsem; annem ile yaptığım bu ve benzeri sohbetler kulaklarımda devinir.
Dönüp, son defa bakmaya tahammül edemeyeceğim o kadar kurşunî eylemler var ki, ardımda; an gelir, anlağıma dokunduğunda elden ayaktan kesilir, serkeşt ruhum... Tavrın ve tavırsızlığın, hassasiyetin ve duyarsızlığın arasında kaybolurum. Dizginlerini koparmış bir ırmakta salınan tomruğun güzergâhı olur, seyrim; hangi kenara sığınsam, sular bağrına basar ıslaklığımı... Adına tutarsızlık der birileri; birileri, tutmaz tutulduğumu...
"Bugün günümüz anne gel dert deşelim Dizlerin ağrıyordur, dur ben geleyim!"
Ne çok isterdim, oysa şimdi... Ama hep annem dert deşti, ben değil!
...
Şiir var ki, başak verir gövde alır; var ki şiir, ebedî kalır.
Teşekkür ediyorum, böylesi güzel bir şiirler hemhâl olma imkânı tanıdığınız için...
oldukça hüzünlü bir dertleşme geçmişten kopan sancıların şiirle bütünleştiğinde yürekte nasıl bir yankı oluşturduğunu görebiliyoruz şiirdeki duygu ve anlatım oldukça samimi bir dille yazılmış. hani bazı cinsel içerikli şiirlerde okuyucu hep şöyle der.ne kadar cesur bir anlatım..oysa oaradaki son derece sıradan ve olması gerekendir. oysa yaşadığımız toplumda geçmişten söz ederken utana sıkıla anlatılan kareler.(ki kişi belli bir refaha kavuştuktan sonra genelde kötü anılarından söz eder) hayatın herkese eşit davranmadığı ve koşulların asla adalet getirmediği bir gerçektir.buna rağmen isyan etmeden ve kötü yollara sapmadan erişilen olgunluk ve kazanılan erdem takdire şayandır bu tr insanlar için.
şiirde ki anne davranışları ve kızının söylemleri yaşadığımız toplumda gözler önüne yaşanılan bir çok hikayenin özetidir adeta. ve adına kader denilse bile dünyada adalet hak ve özgürlüklerinde hiçte adil olmadığı ,sistemlerin insanlar üzerinde ne kadar etkili olduğunu gösterir. ingiltere'deki bir villada doğan bir bebekle ırak'ta savaş içinde doğan bir bebeğin aynı haka ve yaşam şartlarına kavuşamayacağı gerçeği gibi.
Komşu bahçenin pervasız mangal nefesini Pervazsız pencerenden men edişini… Gaz lambasında tüccar işi yetiştiren ellerinin Duvardaki biçimini anlatayım.
..kutlarım ustaca yazılmış bir şiir..saygılarımla..F.A
Sen bana, Yok çok olunca nasıl çok olunduğunu, Babamın ernimiş(ki bu senin deyimin) Gömlek yakasını ters düz edişini, Dudaklarına teyelli şükür dilini Ve hayallerini…
Gel anne anlat bana sırtıda üç teneke buğdayı değirmene nasıl taşısığını Tandır damını,tezek dumanını,hani yanmayan gaz lambasını Genç yaşta aklaşan saçlarının nedenini anlat.... Mutlluğunu söyleyemeyeceğim...var mıydı* Kutlarım saygılarımla
Bir şair der ki: 'Anne girdin düşüme Yorganın olsun duam Mezarında üşüme
Anlamam anlatamam Düşen düştü peşime Artık vadeler tamam' NFK
Ne zaman anne lafı geçse hüzünlenirim. Ne zaman anneye dairse bir şey ağlar eririm. Pamuk Annemi hatırlattığınız için teşekkür ederim. Şiir tadında kalın efendim...
Sen bana, Kirpikleriyle kileri kazıyan, Bir avuç bulgura bir kuru soğan… Ve gün boyu soğanı suçlayan gözlerle Bir kadını anlat. ========================== Tüm bunlara rağmen yokluğa rağmen bir Annenin merhamet dolu sevgi dolu yüreğinden bir soğanın tadı bile bambaşka olurdu geçmişte .. Yürekten Tebrikler . Duygulandım satırlardan ... Sayfılar
ANNENİZİN VE BÜTÜN CEFAKÂR ANNELERİN ANNELER GÜNÜ KUTLU OLSUN DİLEKLERİMLE
Şiir ve dostluk adına sevgiler, saygılarımla
* * *