Buralara gel bir ara! şimdi sana özlemeyi anlatsa dil, dilenir "dillenir" kendine mendil mendil iyisi mi gel buralara...
İstanbulyeşili sırtına alalı çok oldu lale mevsimi kırmızı ve ateşli deniz kucağına bir sarışın almış ki ışık ışık, adı güneş beyaz gelinler gibi yelkenliler esiyor kendine gülümseyerek ve kendine eş...
gelsen diyorum bizim il’e surlarda tarih canlanır, geçmişi yıkar sevinç şehir bir kargaşa ki sorma birbirine benzer dolu yüz yine de kimse benzemiyor sana sen en iyisi...
gelinciğe kesti tarlalar, ağaçlar kollarını sıvadı bahara bir ara yolun düşsün buralara Beylerbeyi deniz nazırı, gemiler amiral oldu geçinip gidiyorlar dalgalarla...
bilsen sokaklar neler satıyor insana bir sarı sıcak gülümseme de ben aldım vermek için sana saçlarıma da kelebekli toka!
gelirsin bilirim yollar uzamasa olmasa bir de şu dünya arbedesi gelirsin elbet saat geceyi vurunca hasret diner, yağmurlar susar amma! beklemek anlatılır değil bilirsin...
şehir kendiyle mutlu görsen ne neşeli Kasımpaşa içime içime çalıyor şarkılar bu ara İstanbul’un yanı başında bir özlem misafiri oturup söyleşiyor sözle baş başa!
terk edilmiş bir kayık biliyorum boyası azca dökülmüş olsun yeter sevdaya Göksu’ya iner nasılsa göreceksin suda seni yazan bir şiir durmakta...
Neslihan YAZICILAR
Fotoğraf Neslihan Yazıcılar.
Şiir seslendirme Sevinç İnal.
Yorumunla can buldu dizelerim, güzel yürek sevgimle ve esen kal... Teşekkürün, yüreğimde saklı... Şiirle...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
göreceksin! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
göreceksin! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
epey aradan sonra okuduğum şiiirinizde çok yol aldığınızı farklı tadlara ulaştığınızı gördüm... sanat adına sevindirici.. şiiir harika olmuş... ve içtendi... sevgim saygım tebriklerimle değerli şair dost...
şehir kendiyle mutlu görsen ne neşeli Kasımpaşa içime içime çalıyor şarkılar bu ara İstanbul’un yanı başında bir özlem misafiri oturup söyleşiyor sözle baş başa!
terk edilmiş bir kayık biliyorum boyası azca dökülmüş olsun yeter sevdaya Göksu’ya iner nasılsa göreceksin suya seni yazan bir şiir durmakta...
tebrikler.... bir hasret ve özlem dolu hüzünlü bekleyişler ...sevgilerle
gelirsin bilirim yollar uzamasa olmasa bir de şu dünya arbedesi gelirsin elbet saat geceyi vurunca hasret diner, yağmurlar susar amma! beklemek anlatılır değil bilirsin...
şehir kendiyle mutlu görsen ne neşeli Kasımpaşa içime içime çalıyor şarkılar bu ara İstanbul’un yanı başında bir özlem misafiri oturup söyleşiyor sözle baş başa!
terk edilmiş bir kayık biliyorum boyası azca dökülmüş olsun yeter sevdaya Göksu’ya iner nasılsa göreceksin suya seni yazan bir şiir durmakta...
Göksu’ya iner nasılsa göreceksin suya seni yazan bir şiir durmakta ========== Suyun üstüne yazıldıysa, Her akış şiir demektir... Anlamı kalbine kazıldıysa, Göksu hep Aşk demektir .. Tebrikler Neslihan hanım. Güzeldi...
şehir kendiyle mutlu görsen ne neşeli Kasımpaşa içime içime çalıyor şarkılar bu ara İstanbul’un yanı başında bir özlem misafiri oturup söyleşiyor sözle baş başa!
terk edilmiş bir kayık biliyorum boyası azca dökülmüş olsun yeter sevdaya Göksu’ya iner nasılsa göreceksin suya seni yazan bir şiir durmakta...
güzel dizelerinizi ve sizi kutlarım. saygılarımla...
Gelmeden,görmeden tanımıştır istanbulu davet edilen ve bu kadar güzel anlatım ve içten davete özlenmişliğe dayanamayacaktır sevgi doluysa yüreği,saatin kaç olduğunu önemsemeden çalacaktır kapını zamanın bir yerinde! çookk.güzel dizeler tebrik ederim değerli dost kalem.inş.gelmiştir,gelmediyse gelmesi temennilerimle selam ve bol ilham dileklerimi bıraktım duygu sayfanıza.sevgiyle kalın.
Hani bütün ilçelerini yazsan sıkılmam şair.Martı çığlıkları kulağıma kadar geldi.İş güç derken o gelemiyorya başka bir ilden buraya zor elbette hayat koşuşturması işte ne yapsın.İyiki balkondan deniz ve adalar görünebiliyor yoksa biz bile inemez olduk bu koşturmacada sahile. Şiirle ve sevgiyle
İlahi İlker güldürdün beni:)) Valla ne zamandır hala oğlu ve kızları var inan gidemedim aynı şehirde olmak demek İstanbul'da bir ile gitmek gibi bir semtten bir semte gitmek:)
muhtemelen yaşanılan mevsim ve çekilen fotoğrafın etkisinde dile getirilmiş duyguların yolculuğunda çok sık durak verilerek ve biraz da zorlayarak şiiri duygusu ve anlatımı düşük bir çalışma olmuş... ben bu şiiri çok sevdim demişsiniz..ama ben ilk kez bir şiriinizi sevemedim.
şiirin girişi bana göre son derece sıradan ve basit bir anlatımla başlamış..duygusal açıdan iyi ama vurgu olarak zayıf. betimlemeler de keze aynı şekilde imgeden simgeye dönmüş sık kullanılan özellikle yer almış.
bu satırlar gerçekten hoştu..devamında geniş zaman kipi yerl amlıydı yine de
bir de ilave olarak şunu söylemeliyim..şiirin tam ortasında ''neyse' kelimesi kullanmışsınız aslında ıondan önce gelen her kelimenin anlamsız olduğunu ve kayda değer olmadığını vurgulamışsınız bu şekilde bana göre bu da hatalı bir seçimdi...
Faik merhaba, Öncelikle önerilerin ve tespitlerin için çok teşekkür ediyorum. Belirtmiş olduğun yerleri göz önüne alıp tekrar şiiri gözden geçireceğim belki farklı bir yön alır neden olmasın! Bir bakalım bakalım ne olabilir!
Fotoğraf beni etkiliyor ve zamanla bir olup kandırıyorlar:)) Başarı ve esenliklerle kal. Şiirle...
gelsen diyorum bizim il’e surlarda tarih canlanır, geçmişi yıkar sevinç şehir bir kargaşa ki sorma birbirine benzer dolu yüz yine de kimse benzemiyor sana sen en iyisi...
................ Tebriklerim gönülden gönüle, var olun emeğinize sağlık olsun, istanbulu adımlarken şiirde aşk yapıştı elime ve... sen en iyisi....
göreceksin suya seni yazan bir şiir durmakta... ________________
"Körfezdeki dalgın suya bir bak göreceksin, Geçmiş gecelerden biri durmakta derinde, Mehtap,iri güller ve senin en güzel aksin, Velhasıl o rüya duruyor yerli yerinde...
Yahya Kemal'in mısralarından , Osman Nihad Akın ın gönlüyle yaratılan bu muhteşem nihavend besteyi hatırlattı bu şiir bana...öyle ahenkli ve duru mısralar...
sevgimle kızlarımın en sarışın olanı...evimizin şenliği...sen hep yaz...
gelsen diyorum bizim il’e surlarda tarih canlanır, geçmişi yıkar sevinç şehir bir kargaşa ki sorma birbirine benzer dolu yüz yine de kimse benzemiyor sana sen en iyisi...
İstanbul yeşili sırtına alalı çok oldu lale mevsimi kırmızı ve ateşli deniz kucağına bir sarışın almış ki ışık ışık, adı güneş beyaz gelinler gibi yelkenliler esiyor kendine gülümseyerek ve kendine eş...
Ziraat okulu 2.sınıftayız;bir bayan hocamız anket yapıyor,bir soru var;Ne tür bayandan hoşlanırsınız? Yazdım altına;tür ne anlama gelir bilmem ama,ben tatlı sarışın severim. Hoca geldi başımda dikildi. Türü anlamamışsın ama,ben de bu sarışının tatlısını anlamadım. Dedimki;mesele yok hocam ikimizde anlamıyoruz bu işte. Bir kahkaha yıkıldı sınıf. Ben de o günler,Hale SOYGAZİ'nin simasını işaret ederek izaha çalıştım. Hım..Anladım dedi. Kötü olan Hocamız esmerdi ama,güzel bir bayandı. Şimdi 3.mısradaki denizi kıskandım. Şiir nasıl zamana uygun düştü ,bu bölüm inadına sevimli çıktı. Yürekten kutladım usta.Selam,saygı...
hyazici58 tarafından 4/16/2009 3:54:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
İlahi şiir dostum benide gülümsettin ve de mutlu ettin nerelere götürmüşüm sizi:))
Da hoca esmermiş o fena olmuş:)) Şiirde en sevdiğim olgu; okurun kendilerinden izler görmeleri ve bu duyguları hissetire bilmenin güzelliği! Ne mutlu bana.
Ayrıcı bu anektodu paylaştığınız için ayrıca teşekkürler.
Baştan sona çok hoş mısralarla yazmışsınız şiiri.Benzetmeler harkulade oturmuş şiire.İnanılmaz güzellikte bir ahenk katmış şiire.Sırf bu benzetmelerin hatrına bakmam gerek eski şiirlerinize....
Merhaba öncelikle, Beğeni ve değerli yorumların için çok teşekkür ederim. Şiir sever yüreklerle karşılaşmak ne güzeldir. Tekrar teşekkürler. Esen kalın. Şiirle...
Sevgiyle daima...