Bana hiç eskimeyecek bir söz söyle Söyle ki düşeyim yıldızlardan Gözlerinin uçurumundaki zehirli sırra
Ya sabrı öğret aklıma Ya da çık aklımdan bir çırpıda Veda etmedi gönlüm gözlerinin buğusuna Çünkü gözlerin hala kirpiğimin arasında
Bana masum pembe bir yalan söyle Öyle inanmaya ihtiyacım var ki Söyle ki bileyim ölüm siler mi geçmişimi Ya da ben geçermiyim ölümü bir kalemde Silebildiğim gün seni düşlerimden...
Ahh..! Yalan de bana yalan de Tüm yaşananlar en az bir rüya kadar yalan. Öyle eskittim ki bakışlarımı son umutlara Gözyaşım ağırlaştı kurumuş pınar misali Yol ararken akmak için yüzümdeki çizgiler arasında Ve günahsız bir mendil kaldı gidişine sallanan Dumanı kaybolana dek o eski geminin ardından.
Şimdi yalan de bana yalan de Tükenen yıllar yalan de. Aslında "hoşçakal" derken bana asla dönmeyeceğini Bu alnıma kondurduğun son busenin Bir veda kurşunu olduğunu bildiğin yalan de. Öyle öldürmek istemedim seni de bana İnanmaya çok hazırım pembe bir yalana. Ne olur bir martı gibi süzül baş ucumda Ve akşam simidinin son lokmasını paylaşmaya gel En aç olduğum sevmelerinle doyurmaya geldiğini söyle. Ömrün son nefesini birlikte alalım de.
Bana hiç tükenmeyecek bir sabır söyle İçinde hasret olmayan alfabelerle öğret Ve ölüm sussun kavuşamayanların vaktinde Toprak titrer yalnız bir ruhu sarmalarken değilse.
Bana hiç eskimeyecek bir söz söyle İçinde veda olmasın...
-En ağır ölüm alnından bir buse ile vurulduğundur- -Adına "hoşçakal" denen bir kurşunla rus ruletinde-
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YALAN DE BANA (Selma Pekşen) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YALAN DE BANA (Selma Pekşen) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevginin kutsallığını ve sevmenin karşılıksızlığını, bedelini sevmenin mabedi olan gönül yarasıyla ödemiş bir yüreğin sevgi ve umut dolu sitemkar sesiydi ama çok güzeldi. yürek sesinizi binlerce kez kutluyorum. En derin saygılarımla...
""Bana hiç eskimeyecek bir söz söyle Söyle ki düşeyim yıldızlardan Gözlerinin uçurumundaki zehirli sırra
Ya sabrı öğret aklıma Ya da çık aklımdan bir çırpıda Veda etmedi gönlüm gözlerinin buğusuna Çünkü gözlerin hala kirpiğimin arasında"" ..........
kirpiğin ucunda hapsolmuş bir çift gözün buğusuna nasıl veda edilebir ki insan... gözlerden düşmedikçe gönülden de düşmez, sevdalı yüreğim, sen düşeceğini san.
..........
""Bana hiç tükenmeyecek bir sabır söyle İçinde hasret olmayan alfabelerle öğret Ve ölüm sussun kavuşamayanların vaktinde Toprak titrer yalnız bir ruhu sarmalarken değilse."" ........... toprağı sarmalarken titretecek kadar yalnızlığa düşmüş bir ruha sabır öğretilir mi hiç? ölümü susturacak kavuşamayanların vaktinde, içinde hasret olmayan bir alfabe kaldı mı hiç? .............
"Bana hiç eskimeyecek bir söz söyle İçinde veda olmasın...
-En ağır ölüm alnından bir buse ile vurulduğundur- -Adına "hoşçakal" denen bir kurşunla rus ruletinde- " ..................... bu sözlerin üstüne hiç eskimeyecek başka bir söz yoktur, şair söylemiş o sözü felsefesi içinde saklı, şiire ruh veriyor, kesip atıyor her sözü, son sözlerinin özü
TEBRİKLERRRRRRRRRR HARİKAAAAAAAAAAAAA BU ŞİİR BİR B-AŞK-A BU KALEM, BU YÜREK GERÇEKTEN BAMB-AŞK-A
Şiir sayflarında çok az mısra vardır ki iz bırakısın... İnanın başlı başına bir şiir kadar etkili mısranızı en alttra bualcaksınız ama önce yorum değil mi:) Bu soruya cevap vermek öyle zor ki...! Yorumlarımı okursanız kesinlikle göreceksinizdir; ben her şiire hayran olan değil, her şiirden bir mısra ile ayrılan biriyim. Bu nedenle, şiirinizdeki daha bu ilk mısra yettide arttı bile.. Hem zaten bütün şiirlere yapılan yorumalara bakcak olursanız şunu göreceksiniz : Çok iyiydi, harikaydı gibisinden eleşitiriler var.. Saygı duyarım ama şiir; kesinlikle her kalbe ve her aşka değil, boşluğa denk geldimi ve bulduğunuzda işte bu mısra der yüreğiniz... Bende dedim işte bu mısra :
.... Ve insan yalanlara sığınma ihtiyacı duyarsa, içindeki deprem ; tam olarak kullandığınız kelimelerle, anlatılan gibidir bence.... saygı ve sevgilerimle... hoş kalın
En ağır ölüm alnından bir buse ile vurulduğundur- -Adına "hoşçakal" denen bir kurşunla rus ruletinde- ============= Aşk vurusu çektirir, ayrılık bekletir Zaman öldürür ... Tebrikler ... Yüreğinize sağlık .. Saygılar
Öyle bir zamanda yaşıyoruz ki yalan olduğunu bile bile doğrulardan daha çok seviyoruz yalanları yalan pembedir gerçek ise siyah işte şairde tam günümüze uygun bir şiir yazmış ne olur bana pembe bir yalan söyle yalan olduğunu bileceğim ama yinede mutlu olacağım çocuklarımız yalan söylediğinde kızmayın onlara onlara yalancılığı biz öğretiyoruz doğrunun güzelin öğretildiği lafontenden masallar masalllarda kaldı artık başlatma doğrulardan bana yalan söyle.... bir yalanda benden şiir haaarika olmuş:)
Bana hiç tükenmeyecek bir sabır söyle İçinde hasret olmayan alfabelerle öğret Ve ölüm sussun kavuşamayanların vaktinde Toprak titrer yalnız bir ruhu sarmalarken değilse.
Şimdi yalan de bana yalan de Tükenen yıllar yalan de. Aslında "hoşçakal" derken bana asla dönmeyeceğini Bu alnıma kondurduğun son busenin Bir veda kurşunu olduğunu bildiğin yalan de. Öyle öldürmek istemedim seni de bana İnanmaya çok hazırım pembe bir yalana. Ne olur bir martı gibi süzül baş ucumda Ve akşam simidinin son lokmasını paylaşmaya gel En aç olduğum sevmelerinle doyurmaya geldiğini söyle. Ömrün son nefesini birlikte alalım de.
gerçek bir sevginin öksüz bırakılışını oldukça yalın bir anlatımla dile getirmişsiniz.tebrikler.bazen zihnimizdeki insan ile gerçekteki aynı olamayabiliyor ve hüzün doğuyor aşka....belki bir itiraf ama en azından hepimiz kendi hesabımıza zihinde neydik ne olduk ve ne olmalıyızın hesabını yapmalıyız...bunu yapanlar gerçek aşkın adresi olucak muhakkak....ne mutlu bunu yapmaya çalışanlara....saygılarımla sayın şair...
Gerçeği bir ömür yüreği kaldırmaz insanın;bazen öyle beyaz yalanlar isterki canı;unutur yılanı,çıyanı..Bir tür ister yalanı..Bu demde,çaresiz bırakan gerçekten güzeldir yalan,yalan bile olsa...Şiir çok güzelde,finale bayıldım...Yürekten kutladım.Selam,saygı...
Bana hiç tükenmeyecek bir sabır söyle İçinde hasret olmayan alfabelerle öğret Ve ölüm sussun kavuşamayanların vaktinde Toprak titrer yalnız bir ruhu sarmalarken değilse.
Bana hiç eskimeyecek bir söz söyle İçinde veda olmasın... ..................... Şiir güzel olmuş Kutlarım efendim
Ahh..! Yalan de bana yalan de Tüm yaşananlar en az bir rüya kadar yalan. Öyle eskittim ki bakışlarımı son umutlara Gözyaşım ağırlaştı kurumuş pınar misali Yol ararken akmak için yüzümdeki çizgiler arasında Ve günahsız bir mendil kaldı gidişine sallanan Dumanı kaybolana dek o eski geminin ardından.
Tümüyle güzel bir hüzün şiirin... Tebrikler selamlar sevgimle...
Bana masum pembe bir yalan söyle Öyle inanmaya ihtiyacım var ki Söyle ki bileyim ölüm siler mi geçmişimi Ya da ben geçermiyim ölümü bir kalemde Silebildiğim gün seni düşlerimden...
güzel bir duygu yüklü şir okudum sayfanızdan kutlarım saygılar
Ya sen öldür beni/ya sen ecelim ol...ya da ben...sana son kurşunla gülegüle demeliyim. -Rus ruleti için de geçen en güzel/en imgesel/en hüzzam şiirdi. -Ve neden ayrılıklar hep şairleri bulur ya da şair neden ayrılıklarla yeniden/yeniden/yeniden ölür...Madem ki ayrılık/şairim neden sever... Sevdiysen sakın vaz geçme/bittiyse üzül /ağla/doyasıya hüzünlen ki sevdiğinin bir adı olsun... -Sevgili dostum hüzzam ve tarzı Danış'tı......sayfayı paylaşmak istedim seninle bin yürek kadar derin di...
Bana hiç tükenmeyecek bir sabır söyle İçinde hasret olmayan alfabelere öğret Ve ölüm sussun kavuşamayanların vaktinde Toprak titrer yalnız bir ruhu sarmalarken değilse.
Ah gerçeğin yüzümüzü hırpalayan bakışları..kaçmak için neler yapmazdıkki..kuyularımızda ayaklarımızı karnımıza çekip bekliyorsak ondandır..yeniden doğmaktır talebimiz güneşle..ve hiç bir şey bir daha yaşanmamış ve yaşanılmayacak gibi..
Bana hiç eskimeyecek bir söz söyle İçinde veda olmasın...
desende şair..alıp başımızı gitmek oluyor yer hikayenin sonu..şükür ki aşka bulandık..yanmayı öğrendik ve artık ötekiyiz..
"Aşk sevginin adaletidir"
Ancak sevmesini bilene.
Sevginin kutsallığını ve sevmenin karşılıksızlığını, bedelini sevmenin mabedi olan gönül yarasıyla ödemiş bir yüreğin sevgi ve umut dolu sitemkar sesiydi ama çok güzeldi. yürek sesinizi binlerce kez kutluyorum. En derin saygılarımla...