İstemem, ne bulutlar koşsun hüznüme ne rüzgar essin feryadıma ömrüm ki, tükenmiş bir koşu çıkamam artık yokuşu alın götürün beni buralardan alın götürün allah aşkına... başka bir şey dilemem...
Ben bir gurbetçiyim çoluğunu çocuğunu ev damında bırakıp ekmek parası için yaban ellere düşen şimdi acılar vurdu beni dönmeze vurdu yollarım dostlar tanımaz beni artık bırakın sılama döneyim varıp evimde öleyim...
dağların buz kestiği mevsimdeyim artık kederdeyim zor günlerdeyim ateşlere düştü yüreğim. bırakın halimce eriyeyim... bütün hatırlarımı gözyaşımla sileyim
Gurbet kimine acı, kimine para verdi bana siyahlar giyindirdi yorgunum hemşerim çok yorgun yıldızlara bağışlayıp bu ömrü bırakın uzanıp düşeyim kara toprağa iki mezar taşı arasında uyuyup dinlensin başım…
Nuri CAN
2009 da radbaut Nijmegen hasthanesinde ziyaret ettiğim ölümcül bir hastanın son arzusuydu, ne yazıkki sılasına varmaya ömrü yetmedi…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bırakın Sılama Döneyim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bırakın Sılama Döneyim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Allah rahmet eylesin üstadım.Aslında merhum hepimizin adına konuşmuş sizinle.Doğduğumuz yer ,ana kucağı ve memleket gibisi var mı?Evet yurdun her yanı bizim toprağımız da gönüllerde sıcaklık oranı farklı.Saygılarımla
Düşlerime vurmadan ayaz kar yağmadan dağlarıma kapamadan yolları gurbet bırakın sılama döneyim varıp evimde öleyim... can çok acı bir olay göz yaşımla okudum şiirini ne diye bilirim buz kesildim şu anda ölen cana allahtan rahmet diliyorum duyarlı yüreğiniz saygılarımı bırakıyorum kaleminiz varolsun zaralıcan
Allah rahmet eylesin..Gurbetçilerimizin birçoğunun isteği bu şekildedir herhalde...Ölmeden bir kere daha doğduğu toprakları görmek,ziyaret etmek ölecekse de bu topraklarda ölmektir...
Şiiri hikayesini öğrendikten sonra okumak hüzün vericiydi...