Okuduğunuz şiir 9.5.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
M. Zorla
Sizin Hiç Anneniz Öldü mü? Benim Öldü
Kalk anam kalk, Allahaşkına kalk bak mevsim umut mevsimi papatya mevsimi, gül mevsimi mevsim bahar dağlar kar suların coşup taştığı zamandır...
Kalk yarasına merhem olduğum kalk ben geldim uyan da bir bak yatma öyle sessiz, öyle nefessiz n’olur yatma öyle çaresiz aç gözlerini yaşadığını bileyim gülersen güleyim ağlarsan gözyaşını sileyim oynat kirpiklerini bulutlar uçsun gözlerinde bahar yağmurları yıkasın saçlarını ölmek gerekiyorsa ben öleyim...
Kalk anam kalk, Allahaşkına kalk ben geldim uyan da bak kime bu nazın, kime bu küsün bu inat niye konuş benimle, Allahaşkına konuş yatma öyle sessiz, öyle nefessiz kurban olduğum bir ses ver, bir nefes yaşadığını bileyim...
Kalk anam kalk, Allahaşkına kalk ben geldim uyan da bir bak saklandığımız kovuklarda şidetli yağmurlar yağsın yine rüzgarlar essin, fırtınalar kopsun, şimşekler çaksın koynuna al beni, sarıl sımsıkı başımı göğsüne yaslayayım yeneyim bütün korkularımı ve sen beni hiç bırakma, bıkma n’olur
Koynuna al yine, sarıl sımsıkı üşüyorum korkuyorum yıldızlar uykuya yattığında tut elimden güneşe götür beni saçları sümbül anam, yanağı gül anam sayki, küçük bir çocuğum daha hiç büyümedim şimdi ben ne yaparım, nereye giderim kime gösteririm kanayan dizlerimi...
Uyan anam bak sümbül vakti, gül vakti bin hayat tomurcuğu umuda kızarır dallarda usul, ağır, yorgun uyuyor bedenin ah ne kadarda güzelsin anam uyan kurban olduğum uyan da bir bak rüzgar vakti dağlarda, sevda vakti...
Tut elimden kırlara gidelim beyaz papatyalar toplayayım sana düşersen yalnız kalırım gidersen öksüz taşıyamaz yüreğimin ağrısını hiç bir beden...
Kalk Allahaşkına kalk böyle yapayalnız boynu bükük koma beni senin sıcaklığından ayrı, sevginden uzak kime koşarım, nasıl yaşarım böyle bir başıma teninin kokusunu özledim anne, sımsıcak nefesini yavrum diyen o nazlı yumuşacık sesini hadi uyan canyoldaşım, gözbebeğim sarı gülüm, altın kalplim, iyilik meleğim gözlerime acılar yağdıran kalk ki, yine türküler söyleyeyim sana
Ey dağlar taşlı dağlar başı telaşlı dağlar ben anamı yitirdim gözlerim yaşlı dağlar
Kalk anam kalk Allahaşkına kalk sensiz bu yürek nasıl dayanır derdini kalem olup yazmaya, dil olup söylemeye sana sarılmayı özledim, nazlanıp darılmayı kanayan gözlerimde sızılar akıyor bak kırmızıyağmurlar yağıyor üzerime ıslanıyor sensiz kalan yanım hadi uyan yüreğini öptüğüm koma beni buralarda yalnız bırakıp gitme yıkılırım kahrolurum bir kez değil, her gün bin kez ölürüm...
Sarılki kokun sinsin tenime anne sevgin işlesin yüreğime bu yalancı dünyada kimim varki senden başka gözlerimden öpecek, üstümü örtecek karanlık soğuk gecelerde...
Kalk anam Allahaşkına kalk karanlık çöküyor bak goncagül sevinçler üstüne boynunu büküyor yaşam yaralı ceylanlar meliyor uzak dağbaşlarında turnalar da geçmiyor artık kalk Allahaşkına kalk sen bir maral ol, ben ceylan dağlar gökkuşağı olsun, ovalar seyran
Sarıl sımsıkı tenim ol, beni bırakma tut ellerimi benimle ağla, benimle yan benimle uyu, benimle uyan birlikte çıkalım dağlara bak yayla zamanı ben munzur suyu olayım, sen teyran sen nisan ol, ben haziran... ben küçük bir pınar, sen çağlayan akıp gidelim koyun koyuna...
Sen yoksan kurur kurnalar dereler susuz, koyunlar kuzusuz kalır melemez bir daha ardından koyunlar kan süzülür kirpiklerden yüreklere keklikler de ötmez bir daha, turnalar da geçmez buralardan bir daha koşamam çayır kuşlarıyla, yarışamam deli sularla bastırıp göğsüme acılarımı küserim yaşama...
Kalk anam kalk Allahaşkına kalk bulutlar da ağlıyor bak kalk şiirler dizilsin yollara, türküler dizilsin eğilsin önünde kavak ağaçları, akakasyalar selama dursun çiçekler yaşamın adı sensin, senin adın yaşam düşersem omuzuna üşürsem yüreğine yaslanayım tut ellerimi sevinçlere yürüyellim anne nasıl taşıdıysan beni dokuz ay karnında ben sırtımda taşıyayım seni bir ömür...
....... Ah! nazlı anam uzansam dokunabilir miyim? yüreğindeki incinmişliklere durdurabilir miyim? zamanı gözlerinin içindeki yaşları öpebilir miyim? anlayabilir miyim? yaşamı ve ölümü anlatabilir miyim? acının dayanılmazlığını yaşamın umursamazlığını kim dinler beni...
Ey benim dağ dağ kalbime gömdüğüm nazlım benki, düşleri ıssız nehirlere akan o küçük çocuğum daha kar yağıyor, rüzgar uğultuları dışarda al sıcaklığına sar beni, üşüyorum ya gece, gecede üşür mü anne kimsesiz kalınca bırakıp gitme n’olur ......... Ben başımı nasıl taşlara çalmazım dağlar oy gözyaşımı nasıl çaylara salmazım dağlar oy ah komşular komşular hele deyin ya ben nasıl, ya ben nasıl ağlamazım dağlar oy...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sizin Hiç Anneniz Öldü mü? Benim Öldü şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sizin Hiç Anneniz Öldü mü? Benim Öldü şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kalk yarasına merhem olduğum kalk ben geldim uyan da bir bak yatma öyle sessiz, öyle nefessiz n’olur yatma öyle çaresiz aç gözlerini yaşadığını bileyim gülersen güleyim ağlarsan gözyaşını sileyim oynat kirpiklerini bulutlar uçsun gözlerinde bahar yağmurları yıkasın saçlarını ölmek gerekiyorsa ben öleyim... ......................... Hem anne, hem evlat olarak okudum, tebrik ediyorum yürekten dökülen bu mükemmel dizeleri, saygılarımla...
Ah! nazlı anam uzansam dokunabilir miyim? yüreğindeki incinmişliklere durdurabilir miyim? zamanı gözlerinin içindeki yaşları öpebilir miyim? anlayabilir miyim? yaşamı ve ölümü anlatabilir miyim? acının dayanılmazlığını yaşamın umursamazlığını kim dinler beni...
Güzelden öte. Bu kadar anlatılır ancak ana. Teşekkürler ağlatsanız da.
Sizi en iyi anlayanlardan birisi olarak, böylesine içten ve duygu dolu mısralara imza atan yüreğinizi kutluyorum. Seslendirmesi ile de şiire can veren değerli şair M.Zorla'yı da tebrik ediyorum. Bu anlamlı güne düşmeyi fazlasıyla hak eden bir şiirdi.
tebrikler.....kutluyorum evet ben gördüm annesiziği yaşıyorum hayatım boyunca ...şiire benzemez annesizlik
....biz bundan böyle annenin hakkını ödemenin...de...hayata vereceği mizi de yapacaklarımızda belirli olacaktır. ÇÜnKÜ ANNE HAYATTIR ..böyle bakarak yaşamalıyız ......sevgilerimi sunuyorum şairine ve seslendine......
O'nu kaybetmekti/benim kendi hayatımdan vaz geçmek... -İşte bu şiirle bir kez daha kendimden dizelerle buluştum........ -Bir kez daha dünlere ve dönüşsüz günlere gittim.. -Yooo hiç birine ulaşamadım O'na dair mevsimlerin/ayların...yılların. -Kaleminiz bin var olsun...
Ey benim dağ dağ kalbime gömdüğüm nazlım benki, düşleri ıssız nehirlere akan o küçük çocuğum daha kar yağıyor, rüzgar uğultuları dışarda al sıcaklığına sar beni, üşüyorum ya gece, gecede üşür mü anne kimsesiz kalınca bırakıp gitme n’olur
KEŞKE GİTMESELER...
AMA YA ÖLÜMLE YA GURBETLE TERKEDİYORLAR BİZLERİ...
İSTEYEREK YA DA İSTEMEYEREK...
KANATLARINDA ŞEFKAT KOKUSUNU HEP BİZE DEÜDİREREK...
Duygusu sesle öyle bir sardı ki beni Nuri Can şiirlerinde hep vardır bu sağanak gibi duygu seli ince ince dokunuşlar vardır,resimlerde zaten kendisinin bu durumda emek ikiye katlanıyor.Şiirdi,emekti,yürekti birde güne düşmüştü, sevgi ve saygılarımla...
Nuri beyin şiirlerini cok cok uzun zamandır zevkle okumaktayım..ve kaleminde gercekten usta olduğu inkar edilemez....
şiir harika duygulanmamak ağlamamak mümkün değil amaaaaa
şiirin ismi keşke farklı olsaydı görür görmez seckide...
'' sizin babanız öldümü...benim öldü'' oktay kaynarcanın onlarca defa tv ekranlarından okuduğu şiirin adı değilmidir... birden onu cağrıştırdı... biraz daha itina edilemezmiydi nuri bey...isim cok eğreti durmuş bence tabiki....
sanki biiraz acele yazılmş durup okunmamış gibi...
Kalk anam kalk Allah aşkına kalk bulutlar da ağlıyor bak kalk şiirler dizilsin yollara, türküler dizilsin eğilsin önünde kavak ağaçları, akakasyalar selama dursun çiçekler yaşamın adı sensin, senin adın yaşam düşersem omuzuna üşürsem yüreğine yaslanayım tut ellerimi sevinçlere yürüyellim anne nasıl taşıdıysan beni dokuz ay karnında ben sırtımda taşıyayım seni bir ömür... ......... kutlarım günün şiirini ve şairini..
söz konusu annelerimiz olunca ne kadar yazsak az gelir.. şiir ve anneler çok benzer varlıklar; duygudur mayaları..
ama yine de şair özetleyebilir ve daha vurucu imgelerle güçlendirebilirdi..
Çok güzel, Değerli Şair Dost *NuriCAN*, Güne / Anneler Günü'ne düşen şiirinizi ve ustalığınızı kutlarım. Hollanda'da annesiz büyüyen çocuklara selamlar. Sanatla, barışla, bilimle kalınız. Saygım, sevgimle.
Ah! nazlı anam uzansam dokunabilir miyim? yüreğindeki incinmişliklere durdurabilir miyim? zamanı gözlerinin içindeki yaşları öpebilir miyim? anlayabilir miyim? yaşamı ve ölümü anlatabilir miyim? acının dayanılmazlığını yaşamın umursamazlığını kim dinler beni...
________________________________________
seçkiyi hakeden çok kaliteli ve güzel bir şiirdi.. yürekten kutlarım bu olağanüstü çalışmayı ve şairi.. saygımla,,
Günün siirini dün gece gördüm ,yorumlamak icin zamanim olmadi Bugün ise yorumlamak icin geldim,günün siiri olarak hediye edilmis annelere Bu sesten cok dinledim ben , yani mustafa abimden Ancak bu kadar yakisir mükemmel bir siire, abimin sesi NuricaN `i tanimayan yok siirleri dillerde ,bende bu sairin hayraniyim Tebrik ediyorum yazan güzel yüreginizi ve degerli kaleminizi Yorum icin ise yüregine saglik mustafa abimin, gün bugünmüs yorum sunma günü annelere hediye begenme günü
Tüm Annelerin Anneler günü kutlu olsun
sevgiler
*Hüzün* tarafından 5/10/2009 12:12:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
yaşanılanlar yaşandı bu hüzünlü şiirde... bilinir ve hissedilir o yokluk...iç burukluğuyla.... serbeste ses olan değerli yorumcuyu ve sizin usta kaleminizi gönülden kutluyorum...tebriklerimle...saygılar...
***Ben başımı nasıl taşlara çalmazım dağlar oy gözyaşımı nasıl çaylara salmazım dağlar oy ah komşular komşular hele deyin ya ben nasıl, ya ben nasıl ağlamazım dağlar oy...
---ÇOK YÜREKTEN, YÜREĞİN TA DERİNLERİNDEN SONSUZLUĞA BİR SESLENİŞ... ACI DA OLSA GÜZELLİKLER İÇİNDE AKMIŞ MISRALARA ! KUTLUYORUM SAYGIYLA !
gecenin bu saatinde aglattiniz beni gözlerimdeki yaslarla yaziyorum ve ne yazacagimi bilmiyorum sustum kelimelerin tükendigi yerdeyim duyarli yüreginize saglik,,,,,, tek kelime muhtesem,,,,saygilar,,,,,
Benim olmadı Annem yanımda saçımı okşadı mı bilemedim küçüktüm toprak bağrına Annemi, öksüz ve yanlızlık beni.. Şimdi boynu bükük bir şiir bu yaşta ağlatıyor .......
Duygulu dizelere duygulu yorum... Mükemmel... iki değerli Şair yüreğe Saygılarımla.. Tebrikler..
eyvallah hocam.saygı sunarım hocam.kaleminizin gücü belli.seviyorum kaleminizi.sizin kaleminiz ile şiir sevdalısı oldum.susmayan kaleminiz ilaç gibi inanın.
Bu arada tüm annelerin anneler gününü tebrik ediyorum.güne yakışan şiir oldu.
saygılarımla.
Not:Şiirin yorumlanmış şekli ile yazıllım arasında çok küçük değişiklikler mevcuttur.Sayın hocam ile bilgimiz dahilindedir.Dinleyen değerli dostların bilgisine.
mzorla tarafından 5/9/2009 1:17:03 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sarılki kokun sinsin tenime anne sevgin işlesin yüreğime bu yalancı dünyada kimim varki senden başka gözlerimden öpecek, üstümü örtecek karanlık soğuk gecelerde...
Kalk anam Allah aşkına kalk karanlık çöküyor bak goncagül sevinçler üstüne boynunu büküyor yaşam yaralı ceylanlar meliyor uzak dağbaşlarında turnalar da geçmiyor artık kalk Allah aşkına kalk sen bir maral ol, ben ceylan dağlar gökkuşağı olsun, ovalar seyran güzelden öte dizelerdi.........
cok güzel ve derin bir siir.. öksüz büyümek ve herkesin annesi varken annesiz olmak nedemek bende cok iyi bilirim.. kutlarim eserinizi ve siirinizi..saygilar