Bir çınar ağacı vardı eskiden, Yaşlıydı, yüreği çürümüştü, Kurumuştu dalları. Bazı yerleri yeşil olsa da Zar zor görüyordu ihtiyacını. Bahtiyardı kendince, memnundu yerinden. Çok yolcu dinlendirmişti gölgesinde. Birkaç asır böyle yaşadı çınar…
Sonra insanlar gelip Yaşlı çınarı sökmek istediler kökünden. Kalın ipler bağladılar beline; Asıldılar, asıldılar güçleri yetmedi! Ardından bir traktör getirip Onunla çektiler ağacı. Zavallı çınar dayanamayıp, Bir feryat sesiyle çatırdayarak Can verdi oracıkta. Aldılar, götürdüler uzaklara…
Ama rahmetli çınar Yaşadığı yerden bir avuç toprağı, Sıkıştırıp kökleri arasına Öyle gitmişti oradan!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SADAKAT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SADAKAT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Cimcime kardeşim; Sayfama uğramanız, Duygularımı paylaşmanız, Bana namütenahi bir sevinç ve heyecan yaşattı inanın. O heyecanı siz de yaşayın inşallah. O kıpır kıpır, Şiir dolu yüreğiniz dert görmesin. Sevgili kardeşim. Sağlıcakla kalın..
Toprağın değerini ona bağlı olanlar bilir elbet. Keşke bir takım illetler de bu kadar bağlı kalabilseler şu cennet toprağımıza.O zaman onlar da avuç avuç kucaklamaz mı tıpkı çınarın yaptığı gibi. Sevgiyle kalın.
Haklısın Cemil ağabey. Toprağının kıymetini bilmeyen, "çınar" olamaz zaten. Olsa olsa "ayrık otu" olur ki, Ayrık otundan kime fayda gelir? Öyle değil mi? ....... Çınar misali, yurduma kök salan kutlu yüreklere selam olsun. Yorumunuz için teşekkür edrim. Saygıyla..
Bu güzel şiiri şairin sesinden dinlemek beni dinlendirdi dün gece.Ne kadar latif ne kadar naif anlatmış ağacın toprakla olan bağını sadakati sevgiyi şair burada bence vatan sevgisini çok güzel dile geirmiş iinsanın özellikleri ağaçla tenasüp kurularak anlatılmış kaybetmey eyüz tutmuş değerlerimniz dile gelmiş.Saygımla...
Murat hocam, Muhterem kardeşim, Hepimiz, o çınarız aslında.. Yorumun için bir yürek dolusu teşekkür ediyorum. Gel de öğretmenler odasında karşılıklı birer çay içelim..
DOĞRULARIN YARDIMCISIDIR HAZRETİ ALLAH.
EMEĞİNİZE SAĞLIK.