KARA ZURNA (98)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın “Daron Acemoğlu’nun ekonomi alanında Nobel ödülünü alması; İstanbul Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun “ahmaklık” davası; MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli’nin DEM açılımı, geçtiğimiz haftanın gündemindeki konuların arasındaydı.
Daron Acemoğlu’nun Nobel ödülünü alması hem kendisi hem de Türkiye için önemli bir gelişme olmakla birlikte, Nobel ödülünün geçmişte her zaman hak edenlere verilmediği dikkate alınacak olursa, Nobel konusunda abartılı heyecanlara kapılmamak daha doğru olur. Nâzım Hikmet ve Yaşar Kemal gibi Türk edebiyatının öncü isimlerine verilmeyen Nobel edebiyat ödülünün Orhan Pamuk’a verilmesi bunun örneklerinden birisidir. Nobel barış ödülünün de Mustafa Kemal Atatürk, Mahatma Gandhi ve Olof Palme gibi emperyalizme karşı mücadele eden ve dünya barışına hizmet eden kişilere verilmemiş olması, Nobel’in tarihine kara bir leke olarak geçmiştir. Nobel hakkında yorum yapılırken bu gerçeklerin de dikkate alınması gerekir.“ (21 Ekim 2024 Pazartesi günü Cumhuriyet Gazetesi’nde sayın yazar Örsan k. Öymen’in NOBEL, AHMAKLIK VE AÇILIM adlı köşe yazısının başından alınmıştır. Yazının tamamını okumanızı öneririm.) … NOT; Erdoğan’ın tebrik ettiği Daron Acemoğlu’nu ’başdanışman’ı Yiğit Bulut hedef aldı; "Neden bazı ülkeler zengin, diğerleri yoksul? Ben sana söyleyeyim Daron Bey. Vahşi kapitalizm dünyayı rahat sömürsün diye ’teori’ ürettiğiniz için" sözleri ile kutlayan Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Sayın Yiğit Bulut’un sözleridir. (Herkesin saçmaladığı bir dönemde, bende zırvalamayı hak edip „hicivimsi gibi bir şiir“ yazarak üstüne tüy dikmiş oldum.)
Bir tek evlilik yüzüğü ile iktidara gelen,
„Zengin olursam, çalmışımdır!“ diyen, „Fakir çalamadığı için fakir, zengin çalabildiğince zengin!“ gibi Adalet ve Kalkınma formüllü, her ikiside Noterden kopyalı 2 İktisat diplomalı „İMONOKE LEBON“ ödüllü(*) birine, Sayın Suat Sayın’ın bestelediği bir şarkı ile eşlik edivereciğim bende; [ iceri "]Artık sevmeyeceğim Bütün kabahat benim Ne kadar ağlasan boş Ne kadar yalvarsan boş Sana dönmeyeceğim Bitsin artık bu çileeeeee Çekemem bile bile, ağaaaahh! Sen ne söylersen söyle Bu hayat geçmez böyle Sana dönmeyeceğim Ümitlerimi kırdın Hayallerimi yıktın Benim ahımı aldın Şimdi sende yalnızsın Bitsin artık bu çileeeeeee Çekemem bile bileeeeee Ağaaaahh! Sen ne söylersen söyle Bu hayat geçmez böyle Sana dönmeyeceğim.“ (*) KARA ZURNA şiirleri kara-komik eleştiriyi içerir. Asla ve asla; Kimsenin şahsına yönelik değildir. „İMONOKE LEBON“ ise sizlerin gayet iyi bildiği gibi Amerika Musevi Kongresi’nde Sayın Recep Tayip Erdoğan’a verilen 2004 tarihli „Musevi Liyakat Madalyası“nın bir başka adıdır. |