KARA ZURNA (97)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın „Ben de sen de o da biz de siz de herkes de... Mustafa Kemal’in askerleriyiz, gerektiğinde emir erleriyiz. “Hayır, değilim” diyen varsa tarihine baksın. Nasıl da evinden, yurdundan edildiğine baksın. Nasıl da aç susuz bırakıldığına baksın, anasının, babasının nasıl da yerlerde sürüklendiğine, nasıl da namusuyla oynandığına baksın. Nasıl da genç evlatların, eşlerin seve seve cepheye gittiklerini görsün. Yurdu için kanlarını, canlarını verdiklerine tanık olsun.
Bir de dış dünyaya bakmak zahmetinde bulunsun. Truva’dan beri gözlerinde Anadolu açgözlülüğü, yüreklerinde Anadolu ihtirası taşıyanları görsünler. Sanmayın ki içeridekiler ve dışarıdakiler artık o amaçlarından vazgeçmişlerdir; içeridekiler padişahlık hevesini, dışarıdakiler “hasta adam” imgesini unutmuş olsunlar. Tersine ülke güçlendikçe ve dünyada kendine özgü laik, çağdaş, cumhuriyetçi siyasasıyla daha büyük ülküler peşinde koştukça, gözleri, o dünya güzeli komutanlarının izinde oldukça, içerideki Cumhuriyet düşmanları hep değişik yollar deneyerek ülkeyi yıpratmaya çalışırken dışarıdakiler giderek ülkemizi küçültmeye, sınırlarını daraltmaya çalışacaklardır.“ ( Sayın Yazar Necdet Adabağ’ın 7 Eylül 2024 Cumartesi günü Cumhurıyet Gazetesi’nde Olaylar Ve Görüşler köşesinde yayınladığı MUSTAFA KEMAL’İN ASKERLERİ adlı yazısının başından alıntıdır. Yazının tamamını okumanızı öneririm.)
„Söylenenin“ ne olduğu kadar,
„Söyleyenin“ kim olduğu da önemidir. Kimi bu sözü alkışlar, kımi kınar, hatta bu „Söz“ü suç unsuru olarakta görülebilir; Bu ağına-denizine, ağın deliğinin küçüklüğüne, ağın kurşununun deniz dibini süpürmesine, ağın dip-kumu tarayıp yumurtaları bile öldürmesine, ağın „Avcı“yı da avladığı bilinmesine, ağın avlayacağı balığın cinsine vede kıymetlisine bağlıdır, ama „Ağ“ nerede olursa-olsun yinede „Ağ“ dır. Mesela Lüfer,(*) Birtakım büyüklerimiz; „Dibini kazıdık!“ Der, neslini kuruttuk yerine! Gözeneklerini küçültsende, deniz dibini ağır-demiri ile tarayıp-süpürsende; ismi gibi öyle büyüktür ki „Derya“ olan deniz tüketemez onlar hiçbir nesli, Erdoğan-Bahçeli lüferlerimiz! (*)BOĞAZIN SULTANI denilen (=Dicentrarchus labrax) Lüfer balığı çok nadir ve kıymetlidir. KARA ZURNA şiirleri kara-komik eleştiriyi içerir. Asla ve asla; Kimsenin şahsına yönelik değildir. |