Gazel ve DuaŞiirin hikayesini görmek için tıklayın RAMAZAN KASİDESİ
( Nesip- teşbib - ramazan tasviri) Ramazan ay boyunca su/satmaya niyetli, Hilâlin arkasında gözetmeye niyetli, Baba Bektaş Eren de bu yaz seferi oldu Ramazan bekledikçe o gitmeye niyetli Evi çıkmaz Hacım ki hilal yüzü görürse Kerâmet var yüzünde,hicap kala olur ya ! Gece gündüz içer/de o tutmaya niyetli Ramazan geldi çattı, hilal aleni durdu Deyuben müslümanla azıtmaya niyetli Gece gündüz içer/de günah diye kaçar ya ! Ola kim evde bulsa oturtmaya niyetli Teravih derdi yok mu imam telaşa düştü Bu yazın hasta kalma icatlara niyetli Güneşin sabrı taştı, hilal ile bozuştu Ne kadar öfkedir ki, kızartmaya niyetli, Yaradan,gün kudurdu uzattı azabın ki, Fakirin duldasında kavurtmaya niyetli, Yüce Rabbim arar da oruçlu bulamazsa, Bu yazın bir kalemde kazıtmaya niyetli Kulunun derdi bitse oruçları tutar da, Yaradan bolca verse azıtmaya niyetli. Ramazan mahlesinde niyetliyi arardı. Hükümet bütcesiyle doyurtmaya niyetli ( GÜRİZGAH) Davulun güm çalar da uyandıra herkesi Hükümet ninni derki uyutmaya niyetli. ( MEDHİYYE- hicviyye ) Hükümet zam verdi ya memurlara zahîr ki Ramazan oylarıyla semirtmeye niyetli Azametül Şehinşâhı Şâh cihânı Şâh da Fakîrin cümlesiyle okutmaya niyetli , Hükümet ittifakta Güneş ve su birlikte Orucun fırsatıyla zıbartmaya niyetli Telefât gam değil de mezarlığa sığar mı ? Hükümet ortalıkta kokutmaya niyetli Vaziyet her hesapta fakîrleri kırar ki, Kodaman yüzdesinde aşırtmaya niyetli Garibân katli şart mı,mâhir çözümü bulduk, Güneyin dağlarında azaltmaya niyetli Kâfirin aklı kaçtı tefekküre azıtmış Telefât hikmetinde sapıtmaya niyetli Paşamın öfkesiyle sineklere sataştık, Batağın yollarında şapıtmaya niyetli Ne hâcet düşman ile savaşta ölelim ki, Birâder kurşunuyla şehitliğe niyetli. Memedim al severdi, alında kanı sürdü. Cenûbun toprağında boy/atmaya niyetli. Fakîrin evlâdıyla garipleri kırardı, Bu hazan oy sesinde azaltmaya niyetli. Okulun açtılar ki hesap nüfûsa yetsin Hükümet dengeler ki oturtmaya niyetli. Garîbin benzi attı sebeb hilâle buldu, Bu hazan aklı böyle avutmaya niyetli. Câmiler mahyalandı, aman ki şulelerle, Bakanın gözleriyle boyatmaya niyetli. Hilâlin önlerinde Arap ile döğüştü, Ramazan düşmanında azaltmaya niyetli. Hamiyet çok açık ki tâcir söğüşe durdu. Pazarın ortasında sapıtmaya niyetli. Meneviş boynu eğdi, kurak yerlere açmış, Eteğin yırttı sanki sulanmaya niyetli . İçemem hayli oldu Yarâb Ramazanında , Hilâlin aşkı bitse uzatmaya niyetli. Kazanın üzre gün bu şarâpla suya düştü. Ramazan som gurupta içirtmeye niyetli.
( FAHRİYE)
Nâzımım umman üzre dönen semâh ı Ay ki, Âmânın gözlerinde ışıtmaya niyetli . (TEGAZZÜL- GAZEL) Zâlimin fikri böyle canım ala bakar ki, Kodaman buldu belki yok etmeye niyetli . Gözü hep şehla baktı , zâhir niyeti şuydu, Biri buldukça sanki kaçırtmaya niyetli. Hayalin gâh gözümde , gönülde dava tuttu, Beni gözden gönül de ayırtmaya niyetli. İçemem yüz şarap ki günah yüzünü dökse, Alı gel öp diyor ya, delirtmeye niyetli ! Çekemem öyle derdi kâfir yârime söyle, Beni hep boynu eğri gezitmeye niyetli . Dönerim şişte böyle kızar oduna kastı, Beni az göynütüp de eritmeye niyetli. Ne mi çektim oruçta bilir mi cana sanki? Şekerim vermedikçe avutmaya niyetli . Günahım az mı sanki Yarab ramazanında , Bilimum ittifakla azıtmaya niyetli. Yakarıp el açam ki" Kulun kazaya geldi." Sadakam gelmediyse gözetmeye niyetli . ( DUA ) Yaradan saf gönülde âyet üzere yazdı. Niyetin saf olanda unutmaya niyetli . Habibim bin şükür ki gönül verene meyli. İnanıp çok şükür ki azaltmaya niyetli. Niyetim tertemizdi Kadir gecesi erdi . Niyazım üzre sanki" Oku"/tmaya niyetli. ( kasidenin önceki bölümlerini okumayanlar şiirimin hikayesi kısmını tıklayarak kasidenin tamamını görebilirler . Saygılarımla ) |