Hoş hayâlim vardı dünden; imdi benden pek ırak Gençliğimden haz umarken bitti yazlar; hâle bak! Sol yanım pus, yollarım buz, az ötem en son durak ’Kar seperken gonca açmaz, beklemek boş’ der hüzün Elde mendil, dilde feryat, gözde yaş ister hüzün
Hoş gülüşler bir rüyaymış, pembe düşler bir masal Hem; yalanmış Leyla-Mecnun, aşka dâir her misal Dalgalardan bîhaberdim, tan doğârken battı sal ’Derde işmardır akan yaş, benle paylaş!’ der hüzün Elde mendil, dilde feryat, gözde yaş ister hüzün
Hoştu gönlüm bir zamanlar, bîhaberken gâyeden Pay alırdım her hevesten, dünyevî her pâyeden Bir buruk tat kaldı heyhât harcanan sermâyeden Döndü devran, dindi alkış, ’böyledir kış!’ der hüzün Elde mendil, dilde feryat, gözde yaş ister hüzün
Kim bilir kaç âh tükettim bir yudumluk haz için Ar ederdim hep kaderden, sormadım hiç ’gam niçin?" Bunca hırsım beyhudeymiş; akledin, ibret biçin! ’Bir emânettir Rahim’den, can denen kuş!’ der hüzün Elde mendil, dilde feryat, gözde yaş ister hüzün
Gönderilmişken ezelden hamdi elzem kurs ile Bir serâbın bahcesinden geçti gölgem hırs ile Azdı ağrım, soldu benzim, aldığım son ders ile Vakti gelmiş, saklamak zor; nefse ’kalleş’ der hüzün Elde mendil, dilde feryat, gözde yaş ister hüzün
Buldu bahtım -vermeden can- iflah olmaz üzgünü Derde dûçâr olduğum gün bir de baktım naz günü Gelmesin artık hayırsız, beklemem infaz günü ’Bende meskûn sadrı vîran, ağrıyan baş’ der hüzün Elde mendil, dilde feryat, gözde yaş ister hüzün
Fâ’ilâtün / fâ’ilâtün / fâ’ilâtün / fâ’ilün
_ . _ _ / _ . _ _ / _ . _ _ / _ . _
Mecit Aktürk
*** Dizelerle ifade etmeye çalıştığım hüznü, bir saat kadar önce sevgili dostum Erbil Edil kardeşimin sesi ve yorumuyla önümde buldum.
Mutluluğumu, emeğe ve bu güzelliğe teşekkürümün ve saygımın da gereği olarak- -yine- şiire sevdalı dostlarımla paylaşmak istedim.
Gönlümüzün sırattan geçtiği bu hazin günlerde duygularımı nefesine yükleyip, gözlerimizi gözyaşına sürükleyen sevgili Dostum!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HÜZÜN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HÜZÜN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba, Mecit hocam. Şiirlerinize layık bir yorum bulamadığımdan, eleştirel yorumunuza teşekkür mahiyeti taşıyabilmesi açısından, tekrar fikrinize başvurmak maksadımdan da yola çıkarak;naçizane bir akrostişe cüret etmiş bulundum. Müsadenizle..
Mihmanıdır şehrimin usta kalemden biri El sürdüğü zeminin attırıyor tozunu. Cümlenin kulağından tutan alem kebiri İpine boncuğumun dizdiriyor pozunu Tertib i şuaraya oynatıyor kozunu.
Aynasıdır şairler bakar birbirlerine Kaide i salimi yazar birbirlerine. Tekmili meramımda parmağının izi var Ürkek dizelerimin sakladığı gizi var. Resmini maslahatın çizen defterlerine Kelama beliğ olan harflerin azizi var.
Sisli Zihin tarafından 11/11/2023 2:15:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sisli Zihin tarafından 11/11/2023 2:16:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
:) Tekrar merhaba hocam. Okuduğum şiirlerin şairi olarak, kalemimi eleştiriye değer bulmanız; şiirim adına büyük bir ümittir benim için.
Siteye üye olurken beklentilerimden biri de, (belki de en önemlisi) siirin dışında kalarak değil,dizelerine dahil olarak daha yakından tanımaktı şiiri. Daha yakından ama doğru tanımak. Kulaktan dolma değil, bizzat kendisinden dinlemekti şiiri.
Şimdi siz bana böyle bir olanak sunuyorken, eleştirilerinize "başım gözüm üstüne" demezsem hatta bizzat talip olmazsam; nasıl ulaşabilirim ki bu emelime ? :)
Övgüler aslında emeğinizedir, birikiminize elbette hocam. "Marifet iltifata tabidir" diyorlar, ben demedim :) "Aynası iştir kişinin, lafa bakılmaz" da diyorlar. Atasözlerini felsefe edinmişim sanıyorum :)
Mevcut şiirlerimi o kıymetli eleştirilerinizden mahrum etmezseniz çok mutlu olurum.
Yoksa nasıl kurtulurlar yalpalamaktan?
Tekrar çok teşekkür ederim. Allah'a emanet olun. Rabbim afiyetinizi ve huzurunuzu daim eylesin inşallah. Derin saygılarımla..
Bu nedenle; kaleminizdeki ışıltıyı -naçizane- gördüğüm için, eleştirmeye değer buldum.
Artık nadiren girdiğim bir-iki sitede eleştirel yorumlara olgun yaklaşan, şiir sevgisi ve ilgisi olan sizin gibi kıymetli kardeşlerimize -fırsat buldukça- naçizane tecrübelerimi aktarmaktan mutluluk duyarım.
Yeter ki övgülerle işimi zorlaştırmasın.😉
Dizelerle bezenmiş, süslenmiş bir yorumda hata aramak nezaketsizlik olacağından; bu kez ucuz kurtuldunuz.☺
İkramınız için tekrar teşekkür eder hayırlı günler dilerim Değerli Şairim.
Tebrik ve takdirlerimle. Verilen emek kendisini bariz bir şekilde ortaya döküyor. Yapacağım övgü sözcükleri çok küçük kalacak şiirin yanında.
seslendirme de mükemmeldi, şiirdeki duyguyu tam yansıtabilmiş, tıpkı kendisi yazmış gibi. Bu çok zor bir şeydir, başkasının şiirinizi yorumlamasında hep bir eksiklik hisseder insan, şiirin kalitesi kadar yorumlaması da kaliteliydi. Birbirini tamamlamış vesselam.
Saygıdeğer üstâdım, Hissedilerek ve içtenlikle yazılmış ve aynı güzellikte yorumlanmış muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler. Tek kelimeyle muhteşem bir resitaldi, dinleyerek aruz vezniyle yazılan bu müstesnâ eserin tadına varmak, Allah râzı olsun, maneviyatımızı her zaman artırdığın için, iyi ki varsınız. Erbil Edil dostumuza da bu eserleri hakkıyla okuyarak okuma ve dinlememize vesile olduğu için şükranlarımı iletiyorum, ondan da Allah râzı olsun inşallah. Sonsuz selam ve dua. Allah'a emanet olunuz.
Rabbim sizlerden de ebeden razı olsun, biz teşekkür ederiz.. Gönlünüz her daim var olsun inşeAllah ..Mütekabil selam dua ve muhabbetle..Allaha emanet olun..🤲🌹
Kıymetli ağabeyim, yazdığın şiirler o kadar hoşuma gitti ki, bu zamana kadar gerçekten gıpta ile takip ettiğim, ender bir kalem, Ender Bir şair ve benim nezdimde benim için Üstad olarak yüreğimde yer edindin. Onun içindir ki saygı ve muhabbetler biriktiriyorum iyi ki varsın ağabey. İnşallah kalemim senin kalemine onda bir kadar da olsa yetişir.
Erbil ağabey sana da canı gönülden teşekkür ederim. Seni dinlemek çok güzel ağabey nefesine sağlık, var olasın ağabey.
"Bir emânettir Rahim’den, can denen kuş!’ der hüzün
Elde mendil, dilde feryat, gözde yaş ister hüzün"
Hüzünlü kalpler Allah'a yakındır denir. Doğrudur efendim.
Gönül dolusu tebrikler saygılar sunuyorum.