Okuduğunuz şiir 31.10.2023 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
⚘DUYGULARIM KERBELÂ⚘
Öyle öfkeliyim ki kuduz Siyon itine Dilimi kem kelama daldırasım geliyor Kazıdı dimağlara "vahşet" neymiş, "kötü" ne Zalime hak verene saldırasım geliyor.
Firavunun dölünü koyup adam yerine "İnsan" diyen ahmaktır hayvanın bu türüne Ah çekmekten yorulan ağzımın şarjörüne Laneti, bedduayı doldurasım geliyor.
Bîhaber yetiştirip neslimizi özünden Merhamet umar olduk bir Coni öküzünden Zalime gülümseyen güneşi gökyüzünden Bir sabi duasıyla aldırasım geliyor.
Ga/filler tepiştikçe kan bırakıyor çimde Duygularım Kerbelâ, hisler farklı biçimde Nezih hece bulmakta zorlandım bu seçimde Merhameti içimde öldüresim geliyor.
Yılanın başı belli, kovuğu açık adres Batılı olmak buysa yere batsın, bana ters Bebekleri katledip, utanmadan Türk’e ders Verenleri gördükçe çıldırasım geliyor.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘DUYGULARIM KERBELÂ⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘DUYGULARIM KERBELÂ⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Edebiyat defterinin belki de en eski üyelerindenim. Ancak pek siteyi ziyaret ettiğim söylenemez. Lakin girdiğim zamanda epeyi bir şiir okurum. Bu akşamda tesadüf bu ya sizin şiirinizi okumak nasip oldu. Şiirin edebi yönüne, ahengine en çok da duygusuna kapıldım, Gözlerim doldu. Kısada olsa yorum yapmadan geçemezdim. Şiirin edebi yönüne söz söyleme hadsizliğine düşmeyeceğim. Kardeşimi yürekten kutluyor başarılarının devamını diliyorum.
İnsan olan insanın yüreğini sızlatan ve kimsenin de engel olamadığı bütün dünyanın gözleri önünde yaşanan bu mezalimin o duyguyu hissettirecek şekilde ve özenle seçilen kelimelerle dizelere akıcı bir dille yansıtılmış olan bu anlamlı dizeleri ve değerli şairini öncelikle gönülden tebrik ediyorum. Ancak, bir hususu da belirmeden geçemeyeceğim, şu dize; "Gıpta ettim ölene insana usancımdan" şiirde adeta genel ahenge ve ayak uyak uyumu için zorla yerleştirilmiş gibiydi, kaleminiz daim ilhamınız bol olsun. Saygılar.
Amacım sizi incitmek değil, size karşı her hangi bir ön yargım ve olumsuz bir düşüncem de yoktur. O öfke duyduğunuz konularda da ben de size katılıyorum. Şiirinizde gözüme takıldığını ifade ettiğim "Gıpta ettim ölene insana usancımdan" bu dizenin hadi birinci kısmı olan "Gıpta ettim ölene" bölümünü de bir amaç uğruna ölen insana da gıpta edilebilir diye kabul edilir o da anlaşılabilir, ancak "insana usancımdan" kısmı anlaşılır gibi gelmedi insana nasıl usanılır olsa olsa insanlıktan ve olumsuzluktan usanılır o o nedenle açıkçası bu bölüm bana kesinlikle anlaşılır gibi gelmedi. Konu bundan ibarettir. Yine de söylediklerim kafanıza yatmadıysa yok yorumumu yok sayabilirsiniz. Tekrar tebrik ediyor iyi akşamlar diliyorum.
dizemde sizi neyin rahatsız ettiğini belirtmemişsiniz.
"...şiirde adeta genel ahenge ve ayak uyak uyumu için zorla yerleştirilmiş gibiydi..."
eleştirinizin iğreti durduğu kanaatindeyim. Zira; bu dizeleri ahenk, uyak, ayak kaygısıyla kaleme almadım.
Daha ilk dizesinde öfkemi haykırdığım bir şiirde, bu şiirde size "zorla yerleştirilmiş" gibi gelen o dize benim için şiirin bel kemiği niteliğinde.
"Gıpta ettim ölene insana usancımdan"
Evet. Aynen böyle ve hâlâ öfkeliyim;
- Öfkeliyim sözde müslümanlara - Sözde Teşkilatının başında İslam bulunan korkak, aciz, zavallı, rezil devlet yetkililerine - İnsan görünümlü, İsrail'i haklı çıkaran alçaklara, - Algı yönetimiyle gerçekleri ters yüz eden basın-yayın kuruluşlarına, - "Bir leş miş" görüntüsü veren Milletler Teşkilatına, - Daha düne kadar "İnsan Hakları" şampiyonu batılı devletlere, - Küçücük bedenleri paramparça edip anne-babasının kucağına verenlere, - Binlerce bebeği-çocuğu öksüz-yetim bırakan kahpelere...
...ve bu katliam, bu vahşet sekiz milyar insanın gözü önünde devam etmekte.
- Doğu Türkistan'da olduğu gibi - Myanmar'da, dünyanın bilmediğimiz yerlerinde olduğu gibi...
Bir saat kadar önce Berlin'de düzenlenen yürüyüşten geldim.
Berlinin göbeğinde, hükümetin tüm engelleme gayretlerine rağmen, buz gibi havada insanlıktan nasibini almış Almanlarla omuz omuza saatlerce yürürken; milyonlarla ifade edilen müslüman topluluktan, derneklerden, dînî cemaatlerden bu yürüyüşe katılanların bir avuç kadar olması sadece düşündürücü, üzücü değil, öfkemi kabartacak nitelikteydi. İki üç bin kadar duyarlı insan "Filistine Özgürlük", "Gazze Katliamına Son Verin"... diye haykırırken, cami ve mescitleri dolduran güruhların müslümanlığını sorguladım... Sorgularım. Utandım! Omuz omuza yürüdüğüm hırıstiyanlardan utandım. Gözyaşımı farkedip yaş döken Almandan utandım. Çaresizliğimden, çaresizliğimizden, duyarsız milyonlardan... milyarlardan utandım.
Ve artık usandım insanlardan; Bosna'da, Çeçenistan'da, Doğu Türkistan'da ...
Uzun zamandan beri ilk defa böylesi yüreğimi alt üst eden, tüm duygularıma yüklenip beni ağlatanı, öfkemi kabartanı olmadı diyebilirim Kıymetli Mecit Kardeşim. Allah sizden ebeden razı olsun. Kaleminiz, imzanızı atmış bu cesur şiire.
Yürek merhametle yunmayınca insanlığını kaybediyor, egosuna ta'at ediyor, sonrasında da fesat ve fitne neşretmesiyle ortalıkta karışıklığa kargaşaya, karmaşaya sebep oluyor, içi dışı kan gölüne dönüyor. İşte durum tam da bu hâlde. Ateşten gömlek giyen bir milletin hazin hikâyesi hepimizi etkilemekte, o mübarek yer adına sadrımız dağlanmakta. Coğrafya da nabız hiç durulmadı. Kıyamete kadar da devam edecek gibi. Elbet buradan çıkacak çok ders var, imtihanımız var. Yarın mizan da sorgulanmamız var. Kim ne kadar üstüne alır, bilmiyorum ama siz, size düşen görevi şair kimliğinizle üstlenmişsiniz.
"Şahit olarak da Nezahat Hanım Kardeşimin adını veririm konuşmaya mecalim kalırsa tabi.
Rabbim gelecek günleri hakkımızda hayırlı kılsın."
Amin dedim yürekten. İnşallah hayırlı haberler işitiriz de, mezalim altında inleyenler nefes alır, kendine gelirler. Şahitliğe gelince Allah bizi sevdiklerimizden cüda koymasın, ne burada ne de ahirette inşallah. Hakikat karşısında dilimiz mecalsiz kalmasın duasıyla gecenin sahibine emanet ediyorum can kardeşim.
Allah’ın yarattığı canlıların en güzeli insandır derdim. Bugün bu duygum yerle yeksan. O masum çocukların melek yüzlerini, bedenlerinin minnacıklığını gördükçe duygularımı yerlerden kaldıramıyorum. Ne diyeceğimi ne yazacağımı bilemiyorum.
O topraklarda yeniden sevinç ve neşe göğe yükselecek mi.
Ya ülkemin çocukları, onları sarıp saklayacağımız koruyacağımız yer var mı, kafamda deli deli sorular.
O yavruları bile bile öldürenlere ettigim dua acı çekerek hepsi yok olsun.🤲
Şair arkadaş hislerimize ve duygularımıza tercüman olduğunuz için teşekkürler. İnsanlık tarihinde unutulmayan anlar ve olaylar vardır. Bu katliamda onlardan biri. Bu katliamı yapan siyonist düşüncenin başbakanı Netenyahunun fikrini oluşturan temele bakmak lazım. Tevrat ve Yahudi dini ve inancı "Büyük İsrail devletinin kurulması için her yol söz mübahtır." anlayışında yatıyor. Esas benim kızdığım ve üzüldüğüm 1- İslam devletlerinin sessiz kalması 2- A.B.D ve Avrupa topluluğundaki bazı devletlerde Yahudi diyaspararası ve lobilerinin güdümüne girerek destek vermeleri 3-Almanya gibi devletler Hitler zamanının hatalarını affettirmek için İsrailde yer alması bu maddeleri çoğaltabiliriz selam ve sevgiler. Musadenizle benden bir dörtlük Annelerin çığlıkları boğazlarda Babaların bağırışları sokaklarda Çocukların ağıtları kulaklarda Hastahaneler dolu cesetlerle Çığlıkları yankılarla birleştirdik Gece gündüz çıkmıyor hiç hayatlardan
Kaleminiz daim olsun hocam. Ağlayarak okunası bir şiir. Allah zalim Siyonist teröristlerin belasını versin. Müslümanlar bir araya gelemiyor. Türkler bir araya gelemiyor. Araplar bir araya gelemiyor vs. Bize tüm İslam ve mazlum milletlere birlik beraberlik versin.
Öyle bir vahşet izledi ki gözler hiddetlenmemek elde değil. Zaten bunca acıyı,bunca katliamı görüpte nemelazımcı olan, insan değil.
Duygularımız Kerbela . Adı savaş ! olan bu soykırımda . Ölüyor Hüseyinler Kasımlar bir bir... İnanın hocam az bile kalır bunca mezalime yazdıklarınız 25 gündür bıçak kemiğe dayandı biz izlerken dayanamıyoruz . Neler söyleyip sayıyoruz öfkemizden lakin sonrası sadece bir dua avuçlarımızda..
Haklı öfkenizle yazdığınız şiiriniz yarın mahşerde şahidiniz olsun İnşaallah o sırıtan suratları solduracak bir zafer nasip edecektir Yaradan.
"...Keşke öfkeyi değil de sevinçleri paylaşsa idik..."
Demiş bir şair kardeşimiz.
Keşke.
Lakin durum ortada ve gerçekler can yakıyor.
İnanılır gibi değil!
İnsan Hakları dendiğinde mangalda kül bırakmayanlar, ahkâm kesen insan görünümlü o medenî Batı'nın çok bilmişleri, birdenbire korkunç bir canavara dönüştü.
Kana susamış gibiler.
Söylenecek o kadar çok şey var ki.
Alman medyasını yakından takip ediyorum. Riyakârlıklarını, arsızlıklarını, tarafgirliklerini, yalanlarını gören için çıldırmamak ne mümkün.
Sevgili Mecit'ciğim; özlemini çektiğimize değen bir nadide şiirle yine katıldın şiir bahçemize, yine girdin gönlümüze. Ben her zaman söylüyorum, yine de söyleyeceğim; önce Firavun, sonra yakın tarihte Hitler böyle bir kavmi itlaf etmeye çalışmakta acaba haksızlar mıydı, Bindokuzyüzotuzsekiz-Bindokuzyüzkırkbeşli yılları düşündüğümüzde ister istemez Hitler'ın bu ırka uygulamaları insan iradesini ve insafını zorluyordu. Herkes bir Hitler düşmanı kesilmişti. Ancak ben de olayların başlangıç nedenlerini daha iyi kavramak istiyordum.Bu aralarda İstanbul'da adeta bir neşriyat bombası patladı. "Mein Kamp" (KAVGAM) isimli Hitlerin Kitabı yayınlanmıştı. Hemen aldım ve okudum; yetmedi birkez daha okudum.O zaman anladım ki bir vatansever ve de milliyetperver insan olarak Hitler, kendi milletini ve de ırkını Yahudi'nin her yönlü sarmalından korumakta, kurtarmaya çabalamakta haklıydı.Ancak haddini bilmezlik yaparak sonuçta herşeyi eline, yüzüne bulaştırdı ve dünyayı da, kendini de felâkete sürükledi. Şimdi İsrail Gazze ve Filistin araplarına; Hitler'in kendilerine uyguladığı vahşetten daha zalimini uyguluyor. Ve tüm dünya devletleri, Arap soydaşları da dahil, buna seyirci kalıyor. Onu da ayrı bir vahşet seviciliği olarak kayda değer buluyorum. Tebrik ve selamlarımla gözlerinizden öpüyor, Rab'bimizin merhametine sığınıyorum. (Aksakal).
Aksakal tarafından 11/1/2023 12:51:05 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mecit hocam öfkenize de kininize de ortağız. Keşke öfkeyi değil de sevinçleri paylaşsa idik Kötülerin kötülüklerinin yanına kâr kaldığı iyilerin ise seyirci kaldığı kötü bir dünya burası. Sosyal medyadaki görüntülere bakmaya cesaret ister artık üç maymunu oynuyorum görmeye dayanamıyorum çünkü biraz daha bakayım desem ruhum kaldırmıyor bizim bakmaya korktuğumuz şeyleri yaşıyorlar Allahım bu nasıl bir vahşet, galiba dünyanın sonu insanlar iyice azdı armageddona ramak kaldığını hissettiriyor. Kaleme sonsuz saygılarımı selamlarımı sunuyorum.
Yazarken kan ağlayan, isyan eden, kılıç gibi Keskin kalemine, yüreğine sağlık ağabey ... Ne desek ne söylesek tarifsiz duygular içerisindeyiz, içimiz kan ağlıyor hem zulme uğrayan kardeşlerimiz için hem de yek bir vücut olamayan topyekün birleşemeyen islam alemi için... Diyecek söz çok, diyecek söz yok duygularımıza hislerimize tercüman olmuşsun ağabey var olasın. Bu isyan şiiri, güne yakışır, yıla yakışır.
Ağabey yorumuna canı gönülden katılıyorum, dediğin gibi ölenlerin kurtulduğu, huzur bulduğu kirli, iğrenç bu dünyadan kardeşlerimizin ayrılırken şehit olduğuna iman ederek dua ediyoruz. Zalimler için yaşasın cehennem ağabey
Hislerime tercüman olan duyarlı yüreğinize ve kaleminize sağlık diliyorum, Allah yardımcıları olsun inşallah.
Hastaneyi, camiyi, sığınma kampını bile vuracak kadar acımasız, gözü dönmüş, suçsuz günahsız sivillerin, kadın ve çocukların canlarının yanmasına sebep olanları Cenab-ı Hak Kahhar ismiyle kahreylesin inşallah 🤲
İsrail buna benzer tarihte azgınlaştığı için helak edilmiş bu da ikincisi inşallah tez zamanda yıkılır gider, Allah'ın izniyle yakındır inşallah 🤲 Bu müstesnâ eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR.