Düşündüm de dün gece, Neleri heba etmişim ömrümde, Beyaz camın karşısında harcamışım Okkalı mısraları…
Oysa ilk gençlik yıllarını, Şiir gibi yaşamalıydım değil mi? Gittiğim yerlerde, gündüzgüneş, gece ay, Varlığı bereket, yüreği saray, Dörtnala koşan bir deli tay olmak, Gelecekten iplik iplik umutları sağmak vardı Bilseydim!
Düşündüm de dün gece, Gecenin tam ortasında, yalnızlığın oltasında, Yem olmuşum karanlıklara… Rüya zannetmişim yaşananları…
Oysa bilmeliydim ömür bu, oyun değil; “Akkuş’un Gürgenleri” türküsünü ilk duyduğum gün, Sesinden ayrı kaldığım gündü annemin. Toprak yollarında çamurlara battığım, İliklerime kadar üşüyerek, Tahta bir ranzada yattığım ilkokul lojmanında, En güzel şiirlerini yazmalıydım çilenin. Gözyaşının buz tuttuğu o zemheri gününde, Yağmur olup yağmak vardı Bilseydim!
Düşündüm de dün gece, Nasıl dayanmışım hasretliğe, Üstelik nişanlıydım sevgili eşime. Duyunca telefonda sesini, yüreğimden bir şeyler akardı, Sanki kalbime doğru uzanan bir el vardı! Ağlamaklı oluyordum konuşma bittiğinde.
Oysa o zamanlar, şiirin en güzelini, Hasretliğin en derinini ilmek ilmek dokumalıydım. Kalbime akan sıcak duygunun, Destanını okumalıydım. “Ordu’nun dereleri” yukarı akmalıydı, O hışımla yakmalıydı kalem kâğıdı; Küllerimden yeniden doğmak vardı Bilseydim!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BiLSEYDiM... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BiLSEYDiM... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aynı okulda görev yapmaktan memnun olduğum Saygıdeğer Halil Gülşen Beyin bu eşsiz şiirini büyük beğeniyle okudum.Aynı bilgisayarı ve aynı ortamı paylaşıp teneffüs etmekten çok memnunum.Onun bana katkısı en başta bu sitede şiire başlamamdır.Daha önce öylesine yazdığım şiirler onun sayesinde yön bulmuştur.Bu eşsiz şiire açıklayıcı yorumu daha sonra yapmak üzere sayfadan ayrılıyorum.Saygılarımla...