⚘Seyrü sefer ederken aklın dehlizlerinde Mutmain oldu gönlüm âlemin (g)izlerinde. "Allahuekber" vardı zerrenin cüzlerinde İpek dokuyan böcek, bal yapan arı gördüm
⚘Nefesler buz kesince artar kulun niyazı "Acizsin" der insana zemherinin ayazı "Ol!" emri mûcibince son buldu şemsin nazı Sürûra sebep yazı, süslü baharı gördüm
⚘Ruh kafese dar geldi uygun teni aradım Yunus’a kulak verdim bende beni aradım Candan öte can varmış; ben cananı aradım İlâhî aşkta hârı, îmanda kârı gördüm
⚘Arif olan anlıyor tabiat lehçesini Akıl, idrak ediyor Yüceler Yüce’sini Haz aldım, seyre daldım kâinat bahçesini Lalede morbeyazı, güllerde sarı gördüm.
⚘Nimetler öyle çok ki dil aciz söylemekten Süzdüm tüm fikirleri şirk geçmedi elekten Tattım üzüm kirazdan karpuz ile çilekten Kabuk içinde narı, arada zarı gördüm
⚘Anladım ki gafilsem varlar içinde "hiç"tim Hidayet pınarından nasip payımı içtim Nasihat almak için engeller aşıp geçtim Zahirde lâl ehl-i hâl nice mezarı gördüm
⚘Aleme üryan gelen yine üryan gidiyor Kibriyâya kör kişi kabre giryan gidiyor Çölde yâri arayan yâre düşman gidiyor Şah damarımdan yakın hakiki yâri gördüm.
⚘Yâr ki; ilmi okyanus, her damlada bir deniz Her doğumda O vardı, her salâda Bir’den iz Musalla dile geldi, aşikâr oldu her giz Meğer gurbetteymişiz; asıl diyarı gördüm...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘BİR/DEN/İZ⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘BİR/DEN/İZ⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tebrikler değerli şair manevi duygularla yazılmış muhteşem eserinizi ayakta alkışlıyorum güne gelmeyi fazlasıyla hak eden şirinizi ve şahsınızı tekrar tekrar tebrik ederim kaleminiz daim olsun nice şiirlere Sonsuz saygılarımla Allah’a emanet olunuz esen kalınız
Kalemine yüreğine bereket hocam kalemin daim yüreğin kaim olsun. Okuyan üstadımın sesine nefesine bereket. Ayakta alkışlıyorum.selam ve saygılarımla👏👏👏👏👏
Bir yüreğin yazması, bir yüreğin okuması ancak bu kadar güzel ve anlamlı olabilir. Kıymetli ağabeyim Mecit Aktürk'ün muhteşem ötesi kaleme aldığı, kıymetli ağabeyim Erbil Edil ağabeyin seslendirdiği, gönlümüzü ve gözümüzü hoş eden bu çok değerli Eser için canı gönülden saygılarımı sunuyor ve tebrik ediyorum...
Güzel yüreğinize sonsuz teşekkürler Allah razı olsun ismi ile müsemma Fatih kardeşim gönlümüze sürur oldunuz çok teşekkür ederim 🤗 Mütekabil selâm ve dualarımla🤗🌹
Hoşgeldin Fatih Kardeşim Kalemlerin kıvama gelmesi, kalite kazanmasında samimi övgülerin, beğenilerin büyük etkisi olduğu gerçek.
Burada; samimiyetin altını çizmek, vurgulamak gerek.
Ses de Allah vergisi ve seslendirmeler de ayrı bir beceri gerektiriyor tabi.
Ses rengi güzel olan şairler kendi şiirlerini seslendirseler de, yazılan şiirlerin -talep, rica-beklenti olmadan- sadece ve sadece beğeni sebebiyle, Erbil Kardeşimin yorumlarında olduğu gibi, nitelikli sese ve ahenge kavuşması elbette her kalem için onurdur, mutluluk sebebidir.
Bu mutluluğu; gün geçtikçe gelişen ve kalite kazanan kaleminle yakın zamanda sık sık yaşayacağından eminim.
Edebî güzergâhda iyi yolculuklar, başarılar, mutluluklar diliyorum sevgili Kardeşim.
Sayın Erbil Bey'in sıra dışı yorumu, şiirin değerini taçlandırıyor.
Erbil Bey, güzel Türkçemizin eşsiz değerini ve güzelliğini ortaya çıkaran bu çok değerli yorumunuzu özellikle gençlerin dinlemesini ne çok isterim. Dilerim ki çok kişiye ulaşır bu kusursuz ileti. Etkili ses tonunuzdan akan, duygu, heyecan ve hece duraklarının üstün derecede hakkını veren mükemmel iletinize takdir ve tebriklerimle.
⚘Yâr ki; ilmi okyanus, her damlada bir deniz Her doğumda O vardı, her salâda Bir’den iz Musalla dile geldi, aşikâr oldu her giz Meğer gurbetteymişiz; asıl diyarı gördüm...
Sevgi; emekliye emekliye Yaradan'ın aşkına doğru ilerler.
Bu aşamaları geçenlerden olmak; hele de hedefe ulaşmak; her yönüyle yaşamı gönül gözü, akıl ve bilgiyle işleyip, irdeleyip, amacının ve özünün bilincine varmak her kula nasip olmaz...
Değerli üstadımdan yine harika bir hece okudum. Artık sitede çok kalmıyorum sadece günümün şiirlerini belirlemek ve gelen yorumlara teşekkür etmek için uğruyorum, ondan farketmemişim sanırım. Hem günün seçkisini, hem de bu güzel yürek sesinizi gönülden kutluyorum. Her daim sonsuz saygı ve selamlarımla...
Sağlığım çok şükür iyi hocam. Akciğerimdeki kitle tamamen yok olmuş. yarın da beyin tomografim çekilecekonun da sonucunun iyi olacağını düşünüyorum hatta doktorum onun da hiç kalmadığını düşünüyorum demişti. Bakalım her şey en çok iki üç gün içerisinde belli olacak. Bu arada oğlum şimdilik evden çalıştığı için sesleri dinleyemiyorum sonra da yazmaya unutuyorum'' Erbil Edil'' beyefendiye de sesi ve emeği için çok teşekkürler harika seslendirmiş. Sonsuz saygılar...
Saygıdeğer üstâdım, Erbil Edil üstâdın YouTube kanalına abone olduğum için bildirim geliyor tâbi ki şiir size ait olunca daha da anlamlı oluyor. Yorumuyla birlikte zirveye ulaşan muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler. Paylaşımınız için ne kadar teşekkür etsem azdır. Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla. Allah'a emanet olun.
Ah Mecit hocam sizin bu şiirleriniz benim nefsime azap ediyor!.. Bir çok dini şiir görürüm sitede ama okumak gelmez içimden hep bir vaaz nasihat ve sahte gibi görünür geçmez ruhuma.
Bir an da kendi yazdığım şiirlerin hepsini silesim geliyor aşktan ottan böcekten diyecem ama elbette onlarda da yaratanı görmek gerek düşünen akıl için. Sakın ola benim şiirimi okumayasınız beğeni yorum falan istemiyorum vallahi sizi ve şiirlerinizi görünce kendimden utanıyorum. Napalım Allah vergisi zahir:( Okuyanda nasıl hakkını vererek okumuş diline sağlık . Sizin de yüreğinize sağlık Tebrik ediyorum Sağlıcakla ..
Teşekkür ederim Erbil hocam Nezahat Yıldız Kaya şairem de böyle derdi Her kalemden alacağımız şeyler vardır siz yazın demişti burada ilk yazdığım sıralar da bana, ben de naçizane yazmaya çalıştım ondan sonra. Sizden de Allah razı olsun Selam ve dua ile..
Her kalem, her kelâm ruhun tınısı ayrı bir kıymete haiz ,kaleminiz yüreğiniz var olsun herdaim😊Çok teşekkür ederiz Allah razı olsun 🤲Eksik olmayın..Sağlıcakla kalın🤗