Dupduru bir tevhid inancıyla Allah’a yönelen ve O’na hiçbir şeyi ortak koşmayan kimseler olun.
Kim Allah’a ortak koşarsa sanki o, gökyüzünden düşüp de yırtıcı kuşların kapıp parçaladığı, yahut rüzgârın uzak bir yere savurduğu kimseye benzer. (1)
Biz her ümmete bir kurban ibâdeti belirledik ki, kendilerine rızık olarak verdiğimiz hayvanları kurban ederken üzerlerine Allah’ın adını ansınlar.
Şunu iyi bilin ki, sizin ilâhınız tek bir ilâhtır; öyleyse artık O’na teslim olun.
Rasûlüm! Tam bir ihlâs, samimiyet ve tevazu içinde Allah’a boyun eğen kulları müjdele! (2)
Onlar, Allah’ı bırakıp da, haklarında Allah’ın hiçbir delil indirmediği ve gerçekte kendilerinin de hiçbir doğru bilgiye sahip olmadığı putlara tapıyorlar.
Hesap gününde bu zâlimlerin hiçbir yardımcısı olmayacaktır. (3)
Allah asla çocuk edinmemiştir. O’nunla birlikte başka bir ilâh da yoktur.
Eğer olsaydı, o takdirde her bir ilâh kendi yarattıklarını yanına alır ve mutlaka biri diğerine üstünlük kurmaya çalışırdı.
Allah, onların uydurduğu noksan sıfatlardan münezzehtir. (4)
O, duyuların kapsama alanına girmeyeni de gireni de bilir.
Şu halde Allah, onların koştukları ortaklardan çok uzak ve yücedir. (5)
De ki: “Allah’ın yanına yakıştırdığınız ortakları bana gösterin bakalım!
Hâşâ! O’nun hiçbir ortağı yoktur.
Bilakis O, kudreti dâimâ üstün gelen, her hükmü ve işi hikmetli ve sağlam olandır.” (6)
Bütün sorumlu varlıklara ve kıyâmete kadar tüm çağlara uyarıcı olması için seçkin kulu Muhammed’e hakkı bâtıldan ayıran kitabı bölüm bölüm indiren Allah çok yücedir, her türlü nimet, feyiz ve bereketin kaynağıdır. (7)
Göklerin ve yerin mutlak mülkiyeti ve hâkimiyeti yalnızca O’na aittir.
O asla bir çocuk edinmemiştir. Mülk ve saltanatında O’nun bir ortağı da yoktur.
O her şeyi yaratmış; her birine belli bir ölçü, biçim ve nizam tâyin etmiştir. (8)
De ki: “Bütün hamdler Allah’a, selâm da onun seçtiği kullar üzerine olsun!
Şimdi söyleyin bakalım, Allah mı hayırlıdır, yoksa müşriklerin O’na ortak koştuğu varlıklar mı?” (9)
Onlar mı hayırlı yoksa gökleri ve yeri yaratan, gökten sizin için su indiren mi?
Öyle bir su ki biz onunla, bir ağacını bile bitirmeye güç yetiremeyeceğiniz nice güzelliklerle dolu bağlar, bahçeler yetiştiriyoruz.
Allah ile beraber başka bir ilâh daha olur mu hiç? Hayır, hayır! Onlar haktan sapan bir gürûhtur. (10)
Onlar mı hayırlı yoksa yeryüzünü yaşamaya elverişli kılan, içinde yer yer nehirler akıtan,
onun sallanmaması için sâbit dağlar yaratan ve iki deniz arasına bir engel koyan mı? Allah ile beraber başka bir ilâh daha olur mu hiç? Hayır, hayır! Onların çoğu gerçeği bilmiyorlar. (11)
Onlar mı hayırlı yoksa kendine yalvardığı zaman darda kalmış olanın imdâdına yetişip başındaki sıkıntıyı gideren ve sizi yeryüzünün halefleri ve hâkimleri yapan mı?
Allah ile beraber başka bir ilâh daha olur mu hiç? Ne de az düşünüp ders alıyorsunuz! (12)
Onlar mı hayırlı yoksa karanın ve denizin kat kat karanlıkları içinde size yol gösteren
ve rahmetinin önünde rüzgârları müjdeci olarak gönderen mi? Allah ile beraber başka bir ilâh daha olur mu hiç?
Allah, onların ortak koştukları şeylerden çok yücedir! (13)
Onlar mı hayırlı yoksa bütün varlıkları baştan yaratan, sonra o yaratmayı aralıksız tekrar edip yenileyen,
öldükten sonra tekrar diriltecek olan ve sizi hem gökten hem de yerden rızıklandıran mı?
Allah ile beraber başka bir ilâh daha olur mu hiç? Eğer doğru söylüyorsanız, haydi delilinizi getirin! (14)
De ki: “Göklerde ve yerde Allah’tan başka hiç kimse gaybı bilemez.
Onlar öldükten sonra ne zaman diriltileceklerini de bilemezler. (15)
Allah kıyâmet günü onlara seslenecek ve: “Benim ortağım olduğunu iddia ettiğiniz sahte ilâhlarınız şimdi nerede?” diye soracak. (16)
Bunun üzerine, haklarında azap tehdidi kesinleşmiş olan saptırıcı önderler:
“Rabbimiz! İşte şunlar bizim azdırdığımız kimseler. Kendimiz azdığımız gibi onları da azdırdık.
Biz azdık, onlar da bizi görüp azdılar; bizim bir suçumuz yok.
Şimdi ise, bizi sana ortak diye tanımış olmalarını reddediyor ve onlarla bir alakamız bulunmadığını arz ediyoruz.
Zâten onlar bize değil, kendi arzularına tapıyorlardı” diyecekler. (17)
Bu kez putperestlere: “Allah’a koştuğunuz ortaklarınızı çağırın” denilecek. Onlar da çağıracaklar;
fakat gûyâ ortaklar, onların çağrısına hiçbir karşılık veremeyecekler ve cevap olarak karşılarında ancak o azabı görecekler.
Ne olurdu, keşke vaktinde gerçeği anlayıp doğru yolu bulsalardı! (18)
O gün Allah onlara seslenecek ve: “Peygamberlerin dâvetine ne cevap vermiştiniz?” diye soracak. (19)
Artık o gün bütün bilgi kapıları yüzlerine kapanacak, delilleri tükenecek, söyleyecek bir kelime bulamayacaklar. Birbirlerine de bir şey soramayacaklar.(20)
Ancak dünyada fırsat varken günahlarından vazgeçip iman eden ve sâlih ameller işleyen kimseler kurtuluşa erenlerden olacaktır. (21)
Rabbin dilediğini yaratır ve seçer. İnsanların bu hususta seçme hakkı ve yetkisi yoktur.
Allah, onların ortak koştuğu şeylerden çok uzak ve pek yücedir. (22)
Doğrusu Rabbin onların göğüslerinde gizlediklerini de, açığa vurduklarını da bilir.(23)
Dünya ve âhirette bütün hamdler O’na mahsustur. Hüküm vermek de yalnız O’nun hakkıdır.
Sonunda siz ancak O’nun huzuruna döneceksiniz. (24) Rasûlüm! De ki: “Düşünün bakalım, eğer Allah kıyâmet gününe kadar geceyi üzerinizde aralıksız devam ettirse,
Allah’ın dışında, size ışık getirebilecek bir ilâh kimdir? Hâlâ gerçeğe kulak vermeyecek misiniz?” (25)
De ki: “Düşünün bakalım, eğer Allah kıyâmet gününe kadar gündüzü üzerinizde fâsılasız devam ettirse,
Allah’ın dışında, size içinde istirahat edeceğiniz geceyi getirecek bir ilâh kimdir? Hâlâ gerçeği görmeyecek misiniz?” (26)
Kullarına olan merhametinden ötürü Allah, sizin için geceyi ve gündüzü yarattı ki,
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Allah’a boyun eğen kulları müjdele şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Allah’a boyun eğen kulları müjdele şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Sorsan bir insana müşriklik nedir? Ben putlara tapmıyorum ki der. Ama Allah'tan başkasından korkar. Allah'tan başkasından umar. Allah'ı gücü yeten olduğunu bilmez.
Allah cümlemizi bu vartaya düşmekten muhafaza eylesin. Allah'a hamdolsun. Allah Rasulüne salât ve selâm olsun. Aline ashabına selâm olsun. Allah razı olsun Üstadım.
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Yüce Kur'an-ı Kerim için meal çalışmanızda Cenab-ı Hak'tan muvaffakiyet diliyorum. Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏 Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah