Müşriklere sor: “Kızlar Rabbinin de, erkek çocuklar onların mı?” (4)
Yoksa biz melekleri dişi olarak yaratmışız da, onlar buna şâhit mi olmuşlar? (5)
Haberiniz olsun ki onlar, sırf iftirâ ederek diyorlar: (6) “Allahçocuk edindi!” Hiç şüphesiz onlar yalancıların tâ kendileridir. (7)
Ne yani, Allah kızları erkek çocuklara tercih mi etmiş? (8)
Ne oluyor size? Ne biçim hüküm veriyorsunuz? (9) Hiç aklınızı başınıza alıp düşünmüyor musunuz? (10) Yoksa elinizde kesin bir deliliniz, bir dayanağınız mı var? (11)
Eğer doğru söylüyorsanız, haydi getirin o kitabınızı! (12)
Bir de kalkıp Allah ile cinler-melekler arasında bir soy bağı uydurdular.
Oysa melekler çok iyi biliyor ki, bu tür iftirâda bulunanlar toplanıp hesapları görülmek üzere Allah’ın huzuruna çıkarılacak ve cehenneme atılacaklardır. (13)
Sizi yaratan, sonra rızıklandıran, sonra vakti gelince öldüren ve kıyâmet günü yeniden diriltecek olan Allah’tır.
Düşünün bakalım! Allah’a koştuğunuz ortaklar içinde bunlardan herhangi birini yapabilecek var mı?
Allah, onların koştukları ortaklardan çok uzak ve çok yücedir. (1)
Sizin ilâhınız tek bir ilâhtır. (2) O, göklerin, yerin ve bunlar arasında bulunan her şeyin Rabbi, aynı şekilde doğuların da Rabbidir. (3)
Allah, onların bu asılsız yakıştırmalarından çok uzaktır, yücedir! (14)
Ancak Allah’ın ihlâsa erdirdiği kulları hariç! Onlar böyle yakıştırmalarda bulunmaz; aksine Rablerini şânına lâyık sıfatlarla yüceltirler. (15)
Ey müşrikler! Siz de, taptıklarınız da, (16) Allah’a karşı kimseyi azdırıp yoldan çıkaracak bir kuvvete sahip değilsiniz. (17)
Siz ancak ille de cehennemi boylayıp orada kavrulmak isteyen azgınları saptırabilirsiniz. (18)
Allah evlat edinmek isteseydi, yarattıklarından dilediğini seçerdi.
Fakat O, evlat edinmekten de, her türlü noksanlıktan da yücedir. O, her şeyi kudretine boyun eğdiren tek bir Allah’tır. (19)
De ki: “Ben, her türlü şirk ve gösterişten uzak durup taat ve ibâdetimi yalnız Allah’a has kılarak sadece O’na kulluk ederim.” (20)
“Artık siz O’ndan başka kime ve neye isterseniz, ona kulluk ededurun!”
De ki: “Gerçek anlamda zarara uğrayanlar, kıyâmet gününde hem kendilerini hem de yakınlarını ziyana sürükleyecek olanlardır. Apaçık hüsrân işte budur!” (21)
Biz bu Kur’an’da insanlar için her türden ibretli misâller ve apaçık örnekler sunduk; belki düşünüp öğüt alırlar diye. (22)
Allah şöyle bir misâl veriyor: Bir tarafta, karşılıklı rekâbet hâlinde birbirleriyle sürekli çekişen kötü huylu ortakların emrinde çalışan bir kişi,
diğer tarafta sadece tek bir insanın emri altında bulunan bir başkası:
bu iki adamın durumu hiç eşit olabilir mi?
Elbette olamaz. O halde, bütün teşekkür ve övgüler yalnızca Allah’a olmalı;
kulluk ve ibâdet hiçbir ortağı olmayan Allah’a yapılmalıdır. Ne var ki, insanların çoğu bu gerçeği anlamaya yanaşmazlar. (23)
Rasûlüm! Gerçek şu ki sen de öleceksin, onlar da ölecekler. (24)
Sonra siz kıyâmet günü Rabbinizin huzurunda duruşmaya çıkacak ve orada birbirinizle dâvalaşacaksınız. (25)
Allah adına yalan söyleyenden ve kendisine ulaşan doğruyu yalanlayandan daha zâlim kim olabilir? Kâfirler için cehennemde yer mi yok? (26)
Allah kuluna yetmez mi? Kalkmışlar, seni O’nun dışında putlaştırıp taptıkları bir takım varlıklarla korkutmaya çalışıyorlar.
Allah kimi saptırırsa, artık onu yola getirecek kimse olmaz. (27)
Allah kimi de doğru yola erdirirse, onu da şaşırtacak, saptıracak kimse bulunmaz.
Allah, istediği anda inkârcılardan intikâmını alan karşı konulamaz kudret sahibi değil midir? (28)
Onlara: “Gökleri ve yeri kim yarattı?” diye soracak olsan, elbette: “Allah’tır” derler.
De ki: “Öyleyse, Allah’tan başka ilâh diye yalvardıklarınıza bakmaz mısınız?
Allah bana bir sıkıntı vermek istese, onlar, O’nun takdir buyurduğu bu sıkıntıyı giderebilirler mi?
Yahut O benim için bir rahmet dilese, onlar, O’nun bahşettiği bu nimetin bana ulaşmasını önleyebilirler mi?”
De ki: “Allah bana yeter! Tevekkül edecek olanlar yalnızca O’na dayanıp güvensinler!” (29)
Yoksa onlar Allah’tan başka şefaatçiler mi edindiler?
De ki: “Onlar hiçbir bağımsız mülkiyet ve hâkimiyet sahibi olmadıkları ve akıl adına hiçbir şey taşımadıkları halde yine de mi onları şefaatçi edineceksiniz?” (30)
De ki: “Şefaat bütünüyle Allah’ındır. Göklerin ve yerin mutlak mülkiyeti ve hâkimiyeti yalnız O’na aittir.
Sonunda, hesap vermek üzere, O’nun huzuruna döndürüleceksiniz.” (31)
Ne zamanAllah eşi ortağı olmayan bir tek ilâh olarak anılsa, âhirete inanmayanların kalplerindeki nefret ve daralma yüzlerine vurur.
Fakat Allah’ın dışında taptıkları şeyler anıldığında ise hemen yüzleri güler, neşelenirler. (32)
De ki: “Ey gökleri ve yeri yoktan yaratan, duyuların ötesinde kalanları da duyuların algı sahasına girenleri de hakkiyle bilen Allahım!
Anlaşmazlığa düştükleri şeyler hakkında kullarının arasında hak ve adâletle hükmünü verecek olan elbette sensin. (Beni doğru olana ulaştırmanı bekliyor, inkârcıları sana havâle ediyorum.)”(33)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Allah kuluna yetmez mi? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Allah kuluna yetmez mi? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Şiir vasfında, paylaştığınız ayet mealleri çok güzel çok anlamlı bize bir ışık ve bir rehber olacak vasıftadır.. sevgili dost.. bununla birlikte sanki biraz uzun oluyor gibi uzun değil ama bu site için uzun olduğu kanaatindeyim.. okumak için bayağı bir zaman ve sabır gereklidir ve şiir gibi okuyup geçemiyorsun da özümseyerek okuyunca biraz uzun sürüyor...
isterim ki herkes okusun istifade etsinler.. ama uzun olunca çoğu kimsenin okuduğunu zannetmiyorum.. selam ve saygılar..
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yorumunuz için Sağ olun ,ar olun . Ayetlerin uzun ve kısalığına göre 20 eya 25 ayete yer veriyorum. Belirli bir konu ile ilgili ayetler olduğu için mümkün olduğu kadar yer vermeye çalışıyorum . Konunun daha iyi anlaşılabilmesi için Üstadım Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah
Yüce Kur'an-ı Kerim için meal çalışmanızda Cenab-ı Hak'tan muvaffakiyet diliyorum. Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏 Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
Çok teşekkür ederim Üstadım Kıymetli yrumunuz için Sağ olun ,ar olun . Her şey gönlünüzce olsun Günleriniz hep aydınlık, mutluluk ,huzur içinde geçsin inşaallah