Okuduğunuz şiir 22.8.2022 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
LiLi...
Son kılcal damarlarım kopuyor ruhumdan Umudun bahşettiği o tebessüm Yorgun bir gözyaşının habercisi şimdi... Yalnızım... Bilinmeyen bir ülkenin kör sokakları kadar... Ellerim kayboluyor bu karanlıkta... Küçük ve tombul parmaklarım Yıldızlarla oynayamayacak kadar yaşlı... Aklım ve kalbim, Benle kalamayacak kadar tecrübe sahibi şimdi...
Yine de affetmiyorum O yaş dolmuş kirpiklerle örtülü gözlerini Bir yalnızlık busesinin içerisine hapsettin... Kırıldım Çırılçıplak kaldı tüm acılarım... Oysa bir güneşli plaj sabahında hayal etmiştim El ele dizelere yürüyüşümüzü...
Bir isteksizlik bakışı yüzündeki Akdeniz griye çalar İstemez misin Yoksa bir hayır mı dilinin tomurcuklarında yeşeren Oysa sen geldin diye kağıt kalemle sevişti Sen geldin diye bu baharlar... Belki dilinde bir "sen" türküsü konuşur Ama gözlerinde yosunlu duvarlar örülü... Gitsem mi gelsem mi memleketine?...
Ama, ayrıldı tüm yollar...
Dudakları çatlamış bir aşkın Kaybedenleriyiz artık...
E F T E L Y A... (Akdeniz’i cebinde taşıyan kız...)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
LiLi... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
LiLi... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Eftelya uzun bir aradan sonra yeniden şiirlerinizle buluşmak güzeldi... Yürek sesinize ve gün seçkisine gönül dolusu tebrikler şiir yüreğinize sevgilerimle...
Akdeniz'i cebinde taşıyan kız, namı diğer Eftelya 22.08.günün şiirini tebrik ederim. Ne diyeyim bilemedim ki son satırdan mı başlıyayım. Zaten Hicran var satırlarda, senin gitsem mi gelsem mi Memleketine) sorun var karşılığını bilemediğin. Vede sanada sorulabilinir. Gitmek mi zor kalmak mı zor. Kaybedenlerin feryadına bir farklı olur kaybettiğini bilirsin içindeki ses hala sorar kaybettim mi seni ben, diye vede o ses yine haykırır içimde Sen, sen diye
O çıplak sokaklarda , acılar delirirken Akdeniz in üstüne , bulutlar seriliyken Gözlerinde yosunlu , duvarlar örülüyken Dudakları çatlamış , bir aşkı kayıp ettim -----İbrahim Kurt ---Acıları ; hüzünlü ifadelerle anlatmayı çok iyi söyleyemem ancak hüzünlü şiirleri çok severim , şiirinizi okuduğumda dilimden bir dörtlük döküldü kabul buyurun sizi ve şiirinizi kutluyorum
Efendim gel de diyemem kal da diyemem desem yeri ülkeler çok farklı herşey zamanla olgunlaşıyor her yaşın ruh hali farklı düşüncelerle bezenmiştir gençlikte yaptıklarımızı mantık tartamaz zamanla hallerimiz olgunlaşıyor dolgunlaşıyor Tebrikler
Salarlı şair tarafından 8/23/2022 6:51:09 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sözler ile tavırlar birbirini tutmadığında ruh alabora olur. İnanç ve güven zedelenince hiç bir şey artık yerli yerinde duramaz. Gözler sevinçten değil de hüzünden yaşarmışsa, artık yırtıklar yama, yaralar dikiş tutmaz. Hüzün durağında eğleşmeyin inşaallah. Daimî mekânınız huzur sokağında olsun. Muhabbetle...
İnsan hayatının her evresinde farklı şeyler yaşayabilir. Her evrede karşılaşılan durumların insan ruh ve zihninde farklı boyutları oluşur. Hayat tecrübe ve öngörüsü ile alakalıdır belki de bunlar. On yedi yaşında rastlanılan bir olaya bakış açısı ile yirmi veya otuzlu yaşlarda farklı düşünce boyutu olabilir.
Hayat bu insana ne yaşatır, neler getirir, neler götürür tamamen sürpriz odaklıdır. Ozan’ın dediği gibi her kışın sonu bahardır. Önemli olan ne olursa olsun karşılaşılan üzüntü ve zorlukların ruh, yürek bütünlüğünde aşırı tahribat oluşumuna bir şekilde izin verilmemesidir. Evet insanız. Sevgi, saygı ve hoşgörü içinde devam edilen hayatta bir bakmışsın beraber yaşanılan güzellikleri karşı taraf eliyle itebilir. Üzülür, yıkılır insan. Lakin insan hayatında üçüncü, dördüncü, beşinci kişilerin varlığında söz konusudur. Bizim onlar karşı sorumluluklarımızı da hesaba katmamız lazım..
Unutma kardeşim Hüzün ve keder yalnızca şiirlerde kalsın Ve zaman her şeyin devasıdır.