Okuduğunuz şiir 12.6.2022 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
⚘KARDELENDİR HER UMUT⚘
Emsalsiz nazlı narin kardelendir her tende Hâl diliyle "kışlara aldırma der" her umut Aradığın ne varsa -ey insan- hepsi bende; * Çehrene bol tebessüm... gönlüne yâr ve/yahut * Bırak ye’si uyusun kaldırma der her umut
Ne sırtını dön bana, ne de yasakla beni Talihine darılıp lâl durma der her umut En naçar anlarına... duaya sakla beni * Dertlendiğinde sarıl... sevginle sar ve/yahut * Bırak ye’si uyusun kaldırma der her umut
Varlığıma kast eder nazargâha taş atan Etme! Dilini keme daldırma der her umut Ne hava ne de sudur beni kalpte yaşatan * Sevgi, dostluk ve barış... gönül imar ve/yahut * Bırak ye’si uyusun kaldırma der her umut
Hep tevekkül kokmalı ilâhi gönül odam Âh çekerek çehremi soldurma der her umut Tamahkârlık ve hırsla azalır... biter gıdam * Yok eder şükürsüzlük... Hakk’ı inkâr ve/yahut * Bırak ye’si uyusun kaldırma der her umut
Sahibin sınar seni... salar nârı peşine Yem olma ateşine; çıldırma der her umut Acizin aklı ermez El Melik’in işine * Derman ya dert içinde... sinede hâr ve/yahut * Bırak ye’si uyusun kaldırma der her umut
Girmek için an sayar kapında uyuklayan Yaklaştırma yanıma; çaldırma der her umut Tefekkür bekler elbet iradeni yoklayan * Tercihte hürdür insan; ya nûrdur... nâr veyahut * Bırak ye’si uyusun kaldırma der her umut
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘KARDELENDİR HER UMUT⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘KARDELENDİR HER UMUT⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Evet hocam burada pek olmasa da sizi ben ilk, ismini yanlış hatırlamıyorsam Şiiristan diye bir site vardı Levent Saral ve Yeşim Uygar arkadaşımızın sitesiydi orada siz de, ben de çok şiirlerimize uğrardık sonra site kapandı Siirsiir.com adında bir site açtılar can arkadaşım Yeşim akabinde vefat etti sonra o da kapandı. Yıllar sonra şimdi buradayız. Ama ben burada da çok uzun aralıklarla şiirler ekledim biraz da ondan sanırım şiirlerinize hiç rastlamamıştım rastladıkça da ara ara yine uğramaya çalışmıştım dilerim bundan sonra daha sıkça uğramaya çalışıcam üstadım. Teşekkür ederim şiirlerimle ilgili nahif söylemlerinize...Sonsuz saygı ve selamlarımla...
Deftere bir bakayım dedim ana sayfada kardeşimi görünce Rize'nin dağlarından selle beraber parçası kopan dağ misali kopup geldim Kıymetli Mecit Kardeşim. Şunu belirtmek istiyorum ki aşk şiirlerinden ziyade konulu ve anlamlı şiirleri günde görmek daha bir güzel. Hele bugün güne gelen bu mümtaz donanımlı müstesna şiirin altında imzası olan Güzide Kardeşimi görmekten de ziyadesiyle memnun oldum. Her şiiriniz benim için gün şiiridir, bunun da altını çizmem gerekiyor. Teknik açıdan koordinatlarıyla beraber zor, emek ve sabır isteyen şiire baktığımda her kıtanın ikinci mısrasındaki iç kafiyeler ayrı bir göz doldurup, ayaklar vurgusuyla sağlam yere basmış. Yine çok güzel bir şiir okuttuğunuz için teşekkür ederim.
Aklıma Mevlana'dan bir söz geldi. "Ümitsizlik diyarına gitme, ümitler var. Karanlığa varma güneşler var. "
Umut ve iman yan yana yürekte, Allah'ın rahmetinden umut kesilmez düşüncesiyle "inşallah" dediğimiz sürece endişemiz de bertaraf oluyor, kendimizi daha kuvvetli hissediyoruz şüphesiz.
Siz hep yazın Güzide Kardeşim, içten tebrik etmek bana düşsün diyor, Ümmühan Kardeşimin yoğun geçen yeni bir ek projesi ve iş sebebiyle yaz boyu buralarda olamayacağını söyleyerek tebrik ve selamlarını ileterek, benim de yakınlarda bir imtihanımın olduğu gerekçesiyle sizden dua bekliyor, hayırlı akşamlar diliyor, muhabbetle dua ile saygıyla selamlıyorum......
Nezahat Yıldız Kaya tarafından 6/14/2022 12:00:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
Peygamber Efendimizin ümmetini yetim ve öksüz bıraktığı tarih olarak anımsadım. Kayıtlara 8 Haziran 632 olarak geçmiş.
Nasıl imtihandır ki bitmek bilmiyor Nezahat Kardeşim. ☺
Belli ki dua ile takviye gerekiyor. Avcumuzdan geleni esirgemeyiz tabi. İnşallah siz imtihanlarınızda, Ümmühan Hanım Kardeşim de projelerinde başarılı olur.
Haklısınız. Bende de öyle oldu. Şiir okuma hevesiyle içime doğmuşçasına bir bakayım dedim, gerçekten bu şiirle, hele hele "umuda tutunan Rabbine tutunur" düşüncesiyle, şiirde nefes aldım Mecit Kardeşim.
Kaleminizin çıta yüksekliğini bilen Mehmet Nalbant Beye Allah rahmet eylesin, sizin gibi geride güzel dostlarını bıraktı ya, rahmet edip bizlere de hatırlatanı var ki ne güzel. Gerçi tanıyıp rahmet diyarına giden ona ve bütün şairlerimizi aklıma getirdikçe duayla ananlardanım çok şükür.
Aruz şiir inanıyorum ki yine en güzelindendir. Şimdiden tebrik ediyorum. Maşallah ile bereketle çoğalsın, nicelerini yazsın kaleminiz temennisiyle, eski sitelerde oyalansanız da buraları da bırakmayın diyorum.
Bu 632 sayılı hüznü tam idrak edemesem de vardır muhakkak bir sebebi.
Siz de Allah'a emanetsiniz. Dualarınıza yürekten "Amin" diyor, inşallah müjdeli haberlerle geri dönerim niyetiyle, geceniz içinden selamlıyorum...
Sizi soluksuz bırakacak ehemmiyette meşguliyetleriniz olsa gerek. O iş her ne iş ise, eminim ki hakkını tam olarak veriyor, hakkından geliyorsunuzdur.
Rabbim işlerinizde muvaffak etsin. Emeğiniz zay olmaz inşallah.
Deftere göz atınca koca bi sayfa emek de burada gördüm. Hem de gecenin bir yarısında.
Verdiğim zahmet sebebiyle neler hissetmiş olabileceğimi tahmin edebilirsiniz; Mahcubiyet.
Teşekkürümü geciktirmemek için hemen Siteye daldım.
Teşekkür ederim ( Çok) Değerli Kardeşim.
Elimde tuttuğum yaşlı kalemin tekleyen motorunu idare eder halde tutma görevi rahmetli Şairağamdan size miras kalmış görünüyor. (Allah Mehmet Nalbant Ağabeyime gani gani rahmet eylesin.) Kalemimin çıtasını hep yükseğe koyardı. Ben de hep altından geçerdim. 😃 Eksikliğini çok hissediyorum... çook.
Şiire gelince; tam yeni yazdığım aruz şiiri paylaşmaya niyetlenirken kurdela vermişler. Gözüm şiir sayısına takıldı; 632 Hüzün veren bir tarih. Defterden uzaklaşmayı bir türlü başaramayan kalemim için güzel ve geçerli bir bahane. Sakin ve sessizliği seven biri olarak belki eski sitelerden birinde oyalanırım.
Size ve Ümmühan Kardeşime öncelikle sağlık, huzur, mutluluklar, sonra da işlerinizde başarılar diliyorum.
Her şey gönlünüzce, gönlünüzden geçenler de hakkınızda en hayırlısı olsun inşallah.
Allah'a emanet olun.
Selam ve dua ile Nezahat Bacım. Güzide Kardeşim. ⚘
Merhaba değerli dost Güzel bir şiir okuduk, değerli kaleminden Güne gelen şiirini ve yazdıran yüreğini kutlarım Tebrik ederim yürekten, yalansız nve riyasız ALLAH'A EMANET OLASIN, SAĞLICAKLA KALASIN
Sahibin sınar seni... salar nârı peşine Yem olma ateşine; çıldırma der her umut Acizin aklı ermez El Melik’in işine * Derman ya dert içinde... sinede hâr ve/yahut * Bırak ye’si uyusun kaldırma der her umut
Çok güzel bir şiir okuttunuz Tebrik ederim Çok etkilendim harika üstüydü Yüreğine kalemine emeğine sağlık
Amelin temeli niyettir güzel niyetlerle Umut edersek bizi bizden iyi bilen yaratan yaşatan ve bize umut aşılayan Rabbimin huzuruna varırsak her şeyi bize vermeye hazır Rabbim Yeter ki bir adım at şiiri beğeni ile okuduk yazan kalemin daim olsun Tebrikler
Umut, Allah'a inanmanın ve güvenmenin ta kendisidir. Kaldı ki'' Umut fakirin ekmeği!'' diyerek bu kelimenin anlamını da değersizleştirmeye kalkmaktalar. Ey iman etmeyenler! İnanmamak tercihiniz, bırakın umudumuzun anlamını biz bilelim, siz anlam koymaya kalkmayınız. Diyesim geldi... affınıza sığınarak...
Şiir okuduk seçkiye teşekkür, yüreğinize sağlık...
Güne son derece yakışan muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Daha nicelerine inşallah. Sonsuz selam ve saygılarımla.
Bu şiire yorum yazmak bizi aşar hocam. Tekrar tekrar okudum. İşin içinden çıkamadım. Biz tebrik ve selamımızı göndermekle yetinelim. Kaleminiz var olsun.
Ellerinize yüreğinize emeklerinize sağlık saygı değer hocam çok güzel muhteşem bir şiir canı gönülden kutlar tebrik ederim kaleminiz kavi ilhamınız daim olsun iyi akşamlar dilerim sonsuz saygılarımla...
Yer ve gök nasıl ki dualarla ayakta duruyorsa insanı ayakta tutan da elbette ki umuttur. O' yaşam ve de yaşama sevincinin öz adıdır, dinimizin ve de Rabbimizin asla yitirilmesine müsaade etmediği andır umut... elbette umudunu yitiren her şeyini yitirmiş gibi olur... tüm bu bağlamda insan ve umut üzerine yazılmış şiirlerin en güzeli, en tekniği ve de en anlamlısını okudum severek, imrenerek ve de ibretle... Allah razı olsun biz insanlara doğru olan yolu anlatan, anlatabilen yetkin kalemlerden. tebrikler, selam ve de saygılarımı iletiyorum Karaman ilinden...
Sabah gözümü açtığımda kendimi düşünürken buldum Halil Şakir Hocam. 😃
Fazla düşünmeye gerek kalmadan; günümüzde en çok eksikliğini hissettiğimiz bir "şey"inde umut olduğunu farkettim.
İhtiyaç listesinde süratle ilk üçe girmiş.
İlham Beyimiz ne yazık ki bu şiir bittikten sonra teşrif ettiler. Kendisini affettirmek için önüme serdiği dizeleri bu şiirin arkasından paylaşırım inşallah.
Her daim sonsuz saygı ve selamlarımla...