(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
..... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
..... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yüreğine sağlık değerli şaire bazen annelere düşen hislerinin sağnakları altında ıslanmaktır yüreği isyan eden yazrusunun belki bu sağnakta bin hayırlı ikna oluşlarla tekrar bakmalı yavrusunun gözbebeklerine bebekliği aşıp birey olmuş yavrusuna ABLA vicdanıyla, ANNE şevkatiyle , PEYGAMBER sabrıyla sarılmalı anlamalı evladı dilerim böyle anlarınız çok olur annenizle
Gidiyorum Peşimden yağmur yağmalı anne Çıkarıp atmak için İçimdeki gök gürültüsünü..
ZEYNEP GÜNGÖ
anneler yazılan şiirler çok güzeldir her zaman...sanat da istemez...aslolan sadece duygu ve sevginin gücü ve önemidir çünkü...teşekkürler...tebrikler...çok etkilendim...saygımla...
Sanki finale bir şey daha demeliydin. Sanki bir dize daha olmalıydı. Bilmem belki ben yarım kaldım gökgürültüsü sesinde.
Şiiri bazen sevdim bazen sevmedim. Neden bilmiyorum açık saçık şiirler bazen beni boğuyor. İmgeler hep ortada olmamalı diyorum. Ya da bana bu dizeye açıkla Sevgili Zeynep.
"Beslenirken memelerinin bereketinden" İmgeleri nasıl sağıyorsun, ya da anne sütüyle mi besliyorsun ? Yoksa bulut mu ki, yağmur için gökgürültüsünü bekliyorsun?
Ne dedin bilmiyorum şair. Bir orayı çıkarttım içinden.
Ve anne temasına takılıyorum dönüp durup. Yağmur Anne
Yağmur kadar temizdir elbet gökgürültüsü kadar heybetli. Ve şefkat.
Şiirde bunlar yeterince güzel anlatılmış.
Özellikle ağır basan dize: "Bırak kalsın saçlarımda ellerinin şefkati"
Ve bu dizeye bağlı olarak algıladığım final başlangıcı: "Gidiyorum Peşimden yağmur yağmalı anne"
Ama bir de şu var şair şiirinde. Her şeyi "anne" temasına eklerken gitmek duruşu şiiri değiştirmiş bir anda. İki giden var bence bu sayfada...
Final için düşüncemi ilk başta söyledim. Diline diyecek yok "sert" dilli diyorum sana.
Yağmur yağmalı anne Çıkarıp atmak için göğsümdeki gök gürültüsünü Başımı yasladığım imgeler Beslenirken memelerinin bereketinden
Anne Bırak kalsın saçlarımda ellerinin şefkati Söküp alma bağrında kızın olmamı Beni yeniden doğur Kutsamayı bırak namusu Susturma yanlışlarımı kuytularda Dilim yanıyor anne Konuş benimle Sözcüksüz cümlelerin set olmasın önüme Gözlerime bak anne Bir şeyler söyle
Gidiyorum Peşimden yağmur yağmalı anne Çıkarıp atmak için İçimdeki gök gürültüsünü..
Değerli Zeynep Hanım,bütün anne şiirleri gibi çok güzeldi...Selamlarımla
Selâm ve sevgilerimle...