çatalı kırık zülfikarŞiirin hikayesini görmek için tıklayın ’ben tarikatlerin yurdunda kaldım,süleymencıların.beyin yıkıyorlar kendi yayınlarıyla.bunlar alimlerin yolunda gittiği iddiasındalar.cennet cehennem ve gayb ilmine inanırlar.bunlar devlete sızdıktan sonra yönetimde etkili konum kazandılar kendi örgütlenmeleri içinde’.bunlar veryansın tvye gönderilmiş bir yorum.ortaçağda mezhep savaşları yaşanmıştı inançtaki farklılaşma nedeniyle.türkiyede tarikatlere allaha ulaşmak için vesileler arayın ayetine dayandırır varlık nedenlerini.gerçekten şirk koşmak mıdır allaha bu öğretiye bağlanmaın anlamına inanmakla.islamın ölçüleriyle düşünmekte ısrarcı olmaları faaliyetlerini gizleme gereği duymalarına bir neden.egemenler hak tanımıştır böyle yapılanmalara.çünkü gerçek bir uyanışın tehlikesini taşır doğru bir bilinçlenme.silahlı kuvvetler devletin omurgası olduğundan tarikatçiler bu kurumları hedefine oturtmuş.işte fetönün bir uzantısı sayılacak yapılara izin verilmemesi yeraltına itmiştir bu tür örgütleri.diğer cemaatler varlık konumunu ilim tahsiline dayandırmakla meşru bir zemin kazanmışlar devlette.mehmet kutlular siyasettle bağını kopardığından bir şirketleşmenin içinde görmüştür türkiyenin istikbalini.yeni asya gazetesinin yanı sıra köprü gibi dergilerle bir kültür hizmeti sunma iddiasını halen sürdürüyor.kuklalarımda bir ip yorgunluğu diyorya şair.böyle bir kaygı gözetmeksizin kafatası avcılığına çıkmış şakirtlerle bir eylem birliğine inanmış kadrolara nefer devşirmenin hesabındalar.inkılaplarla ne amaçlanmıştı toplumda sorusu için batının kavramlarına karşılık aranmış siyasi tarihimizde.devlet güç kaybına uğradığında toplumun önceliği dini kurumlar olmuş fetö gibi örgütlenmelerin adeta devlete meydan okumanın anlamsızlığını farkedenler için.bireysel anlamda bir çözülme yaşamışmıdır cemaat ve tarikatler.bir metamorfoz yaşanması amaç birliğinden uzaklaştırmış örgüt bağlılarını.necip fazıl ihtilal kitabında anlatır asıl devrimin ruhlarda yaşanacağı gerçeğini.onun için inkılaplar fikrin şekillendireceği özde gizlidir üstada göre.
harbiye aynı harbiye
ne anlamı var inkılapların diye soran olursa bir halkın doğruluşu diye yanıt bulacak insanlarda her ihtilal devrim değildir diye bakmalı bizi duraklatan istibdatı tanıyınca türkiyenin modernleşme tarihi yada türkün ateşle imtihanı yalnız bir ulusun yarattığı mit hesaba çekilmeli imam hatip lisesi dün sömürü bugün emperyalizm bir islam ülkesi değilmi türkiye kimlik siyaseti din bezirganlığı önce ateşi söndürmeli sıçramadan tahtalara atatürk ve inönü zaferlerle biliniyorsa tarihte yeni bir umut aşılamalı gençliğe menderesin idamına miili görüş engeli erbakan demirel ve özallı yılların popülizmi türkeşin miiliyetçi damarı kadar silah çekmek hainlere nizam-ı cedit tanzimat ve meşrutiyetle yakınsa tarih-i kadime irtica demekmiş son devrin mazlumlarına tanınan toleransa işte bitti derken her ihtilal yeniden atılım için geçmek engelleri gezi direnişi 15 temmuzun habercisiydi din sömürüsü köreltiyorsa vicdani kanaatleri halen hürriyete aşıktır politika yan yana gelmekle aşılacaksa sorunlar mütefekkir düşünür ayrımını gidermeli önce hiç ibret alınmadı tarihten resmettiği halde hariküladeliği hikayenin özünde varsa sıcak kumlara karışmış yapraklar |