Nerde o bal yapan arı, "eyvah" dolu kovan kârı Sinden öte hazır nârı; ziyan şekil değiştirmiş
"Oku!" derken kutlu hitap, zevke dalmış her muhatap Ne ar kalmış, ne de adap; unvan şekil değiştirmiş
Hakk’a secdeden ötürü, şerefli o mahluk türü Bozmuş ahdi olmuş sürü; çoban şekil değiştirmiş
Nefsin atı hergün terli, öfke olmuş en değerli Kalplerdeki ur kanserli; çıban şekil değiştirmiş
Müjde gelmiş ki kabirden, biçmiş dîni, geçmiş Bir’den Kalpler kirden ve kibirden; insan şekil değiştirmiş
Gâh dil bozuk, gâhi aksan, nice gönül yerle yeksan Her meramda bir şey noksan; lisan şekil değiştirmiş
Cinayetin adı töre(!), kadınlara dar bu küre İnfak dahi ırka göre; ihsan şekil değiştirmiş
Helal aşa hasret bıçak, haram ile kaynar ocak Onuruna zül ki sıcak; kazan şekil değiştirmiş
Davasını satan olmuş, "yiğit" merte çatan olmuş, Kafes Kurt’a vatan olmuş; destan şekil değiştirmiş
Hilal haçın kıskacında, gönlüm yine har sacında Puştluk puştun mizacında; yılan şekil değiştirmiş
Fâni kulsun derken ezan, bilmez gafil nedir hazan Ne söylesen boş be ozan; izan şekil değiştirmiş
Mecit AKTÜRK Berlin, 26.12.2020
Her geçen gün kalemlerin kalite kazandığı güzel bir sitede anlamlı olduğunu düşündüğüm dizelere teveccüh gösterip, seçkiye değer bulan saygıdeğer SEÇKİ KURULU ÜYELERİNE ve okuma nezaketi gösteren DEĞERLİ DOSTLARA selam ve saygılarımı sunuyor, bu vesileyle; idrak edeceğimiz yeni senenin gönlünüzce olmasını diliyorum...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
⚘DEVRAN ŞEKİL DEĞİŞTİRMİŞ⚘ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
⚘DEVRAN ŞEKİL DEĞİŞTİRMİŞ⚘ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şu Pandemi döneminde tek meşgalemiz bu oldu. Bir kez daha anladım ki, müptelası olan -istese de- şiirden vazgeçemiyor. Şiirle nefes alıyoruz çoğu kez. "Sığınak" ifadeniz doğru yâni.
De...şu güzelim ülkemizde bir türlü huzura eremedik gitti. Ben artık görmem de, inşallah siz o günleri görürsünüz.
Okurken tüylerimi diken diken eden nadide cümlelerle bezenmiş, emsalsiz güzellikte bir eser okudum saygıdeğer abimin sayfasında. Seçki kurulu şiirin hakkını vermiş ve layık olduğu kıvanç duvarına asmış eseri. Bizde giptayla hissemizi kapıp gönlumüzün nadide köşesindeki yerine asıyoruz bu anlamlı dizeleri. Kutlarım saygıdeğer dost...
Sayfamızı ziyaret etme teveccühü gösterip, şiirlerimizi okuma zahmetinde bulunan her arkadaşımızın eleştiri/yorumu muteber ve mutluluk vesilemizdir elbet. Onur duyarım.
Seçki Kurulu'nun kıymetli üyelerinin de onca güzel şiir arasında şiirimizi seçkiye değer bulup, taltif etmesi de anlamlı ve güzeldir elbet. Onur duyarım.
Lâkin; Gerektiğinde acımasız eleştiri ve önerileriyle, ikazlarıyla -kıymetli vaktinden feragatla- yorumlar yazan, samîmiyetinden emin olduğumuz, saygın ve yetkin kalem; Mehmet Emin Ağabeyimizin ziyareti, yorumu ve değerlendirmeleri -lütfen kimse alınmasın- şahsım için seçkiden önemli ve değerlidir.
Zaman zaman gereksiz tartışmaların, kavgaların, öfkelerin girdabında debelenenlerin az olmadığı nitelikli bir Edebiyat Sitesi'nde, güçlü kalemi ve mümtaz karakteriyle herkesin saygısını ve sevgisini kazanabilmek gıpta ettiğim, lakin beceremediğim büyük bir başarıdır elbet.
Başarılarınızın devamını diler, "Kreuzberg"e yakın bir mesafeden selam ve saygılarımı sunarım, değerli Hocam.
Bir acaip devir bu dem; zaman şekil değiştirmiş Çağ atlamış(!) benî adem; îman şekil değiştirmiş üstadım bu harika dizelerinizi kutlarım güzel yüreğiniz daim olsun selam ve saygılar...
Bu kadar boş ve saçma yazanların olduğu ortamlarda böyle şiirlere de pek sık rastlanmıyor. İnsan dizelerden kendine pay çıkartıyor, bunu her şiir ve şair başaramıyor. Mecit Hoca layığı ile günün ödülünü almış, kutlarım içtenlikle...
niçin bülbül figan eyler, bahâr eyyâmıdır şimdi açılmış goncelar, güller, mesâr eyyamıdır şimdi hezâr âsâ figan etme, gönül şevkiyle handân ol açılmış goncelar, güller, mesâr eyyamıdır şimdi...
‐----
"niçin bülbül feryad edip inlerler ki, bahar mevsimi geldi artık. bütün goncalar ve güller açıldı zevk ve sevinç vaktidir artık. bülbül gibi sen de figan etme gönül sevinciyle mutlu ol. goncalar ve güller açılmış zevk ve sevinç vaktidir şimdi
Şiiriniz bana bu dizeleri hatırlattı,anlam yüklü,duygulu çok güzel bir eser,kutluyorum.
Vakit darlığından tüm ayakları kullanamadım. :) Şekil değiştiren o kadar çok şey var ki, kaleminizin sabırsızlandığını bu kadar uzak mesafeye rağmen hissedebiliyorum. :)
Teşekkür eder herşeyin gönlünüzce olmasını dilerim Hatice Ayşe Hanım Kardeşim.
Her şey günbegün değişirken iyiler hep aynı kalsın diye dileyelim.
Dikenli huzur yatağı, çekiyor hüzün batağı
Dünya sanki şer otağı, mekan şekil değiştirmiş!...Şiirlerin Şairi...
Sizin şiirleri ayrı bir seviyorum Mecit abi. Onca değişime nasıl adapte oluyoruz belirsiz.
Yazacak cümle de bulamıyorum böyle şiirler okuyunca, bir kaç mısra sığınağım oluyor :))
Tebriklerimi bıraktım.
Selam ve dua ile...