Dumanlı gözlerinde sabah çiseye durmuş Geçit vermez yolları aşar Mehmet Efendi Aşınmış dizlerine kırk yerden yama vurmuş Kendi derdine merhem yaşar Mehmet Efendi
Arada ruhu alev tüter inceden ince Omzunda ağırlığı yürek atar derince Sayılı nefesiyle ömründen pay derince Gönülde ara sıra taşar Mehmet Efendi
Bazen gölge peşinde bezginliği hâlinde Geçip kuytu köşeye çay bardağı elinde Of çektikçe derinden kavrulduğu külünde Gamıyla içre sarhoş coşar Mehmet Efendi
Yaşadığı cephede teslim olduğu hayat Yürekte birikmişle geçinır kıt kanaat Hep yitire yitire birazda kırgın, haşat Sustuklarıyla bile koşar Mehmet Efendi
Her gece rüyasına gizlenir tarla kuşu Ardı sıra kovalar ova, bayır, yokuşu Dilinde aşk türküsü, göğsünde yâr kokuşu Sevda denen kazanda pişer Mehmet Efendi
Gün yanığı yüzünde yorgunluğu gizleyip Gece, güne dönünce umudu filizleyip Bir tek Allah’a ayan hasretiyle sızlayıp Ele gizli yarayı deşer Mehmet Efendi.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MEHMET EFENDİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MEHMET EFENDİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yine her zaman ki gibi ustaca yazılmış bir eser böyle güzel eserleri yazan kalemi canı gönülden kutluyorum şiir okumak için vardır okuyanın yüreğine hitap ediyorsa işte o güzel şiirdir sayfanızda böyle anlamlı güzel eserler görme dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun selamlarımla kalın sağlıcakla
Çok güzeldi,Harikaydı, yüreğine sağlık Üstadem çok acıklıydı, Sevda ve özlem vardı, ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü çok manidardı,kutluyorum Dualarımla selamlarımla her daim.
Bir hece aşığı olarak okurken mest oldum değerli hocam. İyi ki şiirler var. İyi ki sizler gibi hece üstatları var. Kaleminizin yılmaz takipçisi olarak her şiirinizi okuduğumda ayrı bir heyecan duyuyorum ve her şiirinizden bir şeyler öğreniyorum. Duygu dolu yüreğiniz ve kaleminiz hiç susmasın inşallah. Selam ve hürmetlerimi sunuyorum.
Gün ağarmadan kalkar, yatağı aman vermez Gün imansız gün dinsiz, mutlu bir zaman vermez Bazen umutlansa da o da çok uzun sürmez Her sabah yeni derde düşer Mehmet Efendi
Ne güzel bir şiirdi. Her zaman şiir vardır bu sayfada. Hadi gel de eşlik etme der gibi... Tebrikler...
ikilem yüklüyüm birazcık gülümserken bir anda saplanan acı dünya ağlarken yitip giderken sevdiklerimiz ve işte şimdi kendimi suçlu hissettim Mehmet Efendi... nicesi. ezilen insanlar eziyet çekenler ve sabrı katık eden bizler bu düzene bu dünyaya ait olmadığımı biliyorum artık belki de bu yüzden acının vasfını gördüm acı acıtmıyor güçlendiriyor. hüzün çok muğlak umudu değerli kılıyor.
Şiiri kurgu ise kurgusu, anlatısı mükemmeldi, Mehmet efendi, isim olarakta seçim çok güzel mısralarda su misli akıp durmuş maşallah, nicelerine diyelim, saygılarımla....
Edebiyat şiirle veya düz yazıyla yahut sinemaya metinler vererek böyle güzel insanları ve erdemlerini ön plana çıkardıkça herkes bir hisse alarak biraz Mehmet Efendi olur.
Güzel adammış Mehmet Efendi.
Şiiri ve anlatımdaki başarısını kutluyorum. Sevgiyle...
Vatanı uğruna nice canlar şehit düşerken ardında binlerce acılı ocak bırakırlar ve yine de her şey vatan bayrak uğrunadır der acılarını içlerine gömerler... Kaleminden öylesi duygularla yazılmış bir şiirdi okuduklarım can Nazom. Yürek sesine ve gül yüreğine gönül dolusu tebriğimle. Sevgilerimle...
Kolay değil hayatı…. Sekiz evladının dördünü Çanakkale harbinde üçünü istiklal harbinde bir şehit vermiş…
Evinin önünde güneş göğsünü emerken yüreğinin üstünü saran çiy taneleri…
Tüm yılların ocağın ışığının tamamen sönüşünü izlemek kolay değil… sessiz ve zamansız
Şiirin bana sürpriz oldu. Bugün dolu dolu olan yüreğim akşamın karanlığında göğsüme ağır bir şekilde oturan babaannemin ağlayışlarına sen tanık oldun ben doğmadan…
Yıldızları gökte kalbime toplayıp kilitlenip, mühürlendim… Her biri bir şehidi temsil eder
hepimiz biraz Mehmet Efendi değil miyiz sayın şair, yokluk, yoksulluk buncası üzerimizden taşarken, gözlerimizin içine soktukları dünyada yaşadıklarımızın aksine asla bizden olmayan, bizi anlatmayan yalan resimler düşerken...
Dünya yükü her kulda farklı farklı biçimde. Her kul kendi deriyle meşgül olsa belki hayat daha güzel olacak. Derdini nimet bil senden beter niceleri var sözü. kulaklarımdan gitmez. selam ve Dua ile