Artık herşey aşikâr; yırtıldı sır perdesi! Gördüğümüz manzara serde usa hayli yük Aldatmasın kimseyi musibetin gövdesi Virüs pek küçük amma, oynanan oyun büyük
Bir oyun ki ezelden; kuranlar hayli arsız Belli ki karar kesin, son güne dek sürecek Yazık ki sessiz beşer; hayli yorgun, duyarsız Bir virüs kapmış gibi; öksürdü öksürecek.
İhanet izleri var "Batı"nın ilkesinde Vardıkları son durak insanlığın en dibi Torbalanmış cesetler Coni’nin ülkesinde Atılmış bir kenara; köpek leşleri gibi!
Tarif-i tıynet için "canavar" denmişti ya Sözde "Medeniyet"in ayan oldu şer işi Bakın şu Avrupaya! Aslandı bunlar güya Havlarken birbirine kırıldı en "son dişi".
Bunlar değil miydi, dün, tuzaklarından emin Salâmı okutanlar...Namazımı kılacak? Koca bir çukur açsın bağrında ruy-i zemin Avrupanın Birliği yıkıldı yıkılacak!..
Örselendi önemi tankın, tüfeğin, topun Dünden daha kahpece; biyolojik bu savaş Bakmayın tafrasına müzmin hain miyopun Milletçe gurur duyun; Gururluyum arkadaş!
Cephemin en önünde Türk’ün asil doktoru Sanmayın unuturum hakkını hemşiremin Ya Rabbi bu ordunu tehlikelerden koru Kolay dolmuyor yeri verilen her firemin.
Ey İlaçlı Kuvvetler! Gördük uğraşınızı Bu onur size ait, bu gurur size helal Kaldırın da bir lahzâ uzatın başınızı! Terli pak alnınızdan vecd ile öpsün hilal!
Yalan yazan tarihe müderristi Corona İlaçlı Kuvvetlere selamımı iletin Şayet muhtaç olursam hekime, belki kana Beni Türk doktoruna; O’na emanet edin!
Ben gökyüzünün süsü, ay-yıldızım, ben Türk’üm Talihime küs çağlar varsın bulanık aksın Mazlumların dilinde umuttur benim türküm Gücümü küçümseyen mazime iyi baksın!
Ağır gelse de omza, asla demeyiz "Niçin?" İlahî bir dâvâ bu; yükleyen güce eriz Tökezleyip de birgün düşsek de; kalkmak için -O güç var milletimde- ; Bizler bize yeteriz!
Kim bilir kaç destana birlikle imza attık Bir çınara gebedir bunaltan her damla ter Kutsanmış bu Hakk yolda nice acılar tattık Her zoru atlatırız; Birlik olursak eğer!...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İLAÇLI KUVVETLER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İLAÇLI KUVVETLER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu şiirin adı "ilaçlı kuvvetler"mi olmaliydi diye düşündüm.Ne güzel bir pencereden baktirmissiniz okuyucuya.Bir kaç saatliğine dahi maske takmak bizleri bunaltirken ,ister istemez insan kendini onların yerine koyuyor.Üzerine tıbbi sorumlulukları ekliyor ,üzerine evde bekleyenleri ekliyor ,vicdanı,acıyı " ya olmazsa"yi ekliyor.Ekler çoğaldıkça şaire hak veriyor okuyucu.Şifaya vesile olan elleri bizler değil de belki hilal öperse hafifler yorgunlukları.
Günümüze , önümüze açtığınız bu güzel pencere için teşekkürler.Daha çok gönülde idrak edilmesi temennisiyle kutluyorum.
Yorumunuza cevap vermeden önce birkaç güzel şiirinizle soluklandım. Tercihim eleştirilerden yana olsa da kıymetli bir kalemin beğeni ihtiva eden samimi yorumları da ayrı bir mutluluk vesilesi.
Teşekkür ederim.
Şiire başlık konusunda aynı düşüncedey(d)im. Sonra sevgi ihtiva eden bu başlıkta karar kıldım. Literatürümüze "İLAÇLI KUVVETLER" olarak yeni bir kavram kazandırabildiyse ne mutlu kalemimize.
Hecesi mükemmel, içeriği mükemmel,hele hele 'İlaçlı Kuvvetler' benzetmesi harika. Satır satır imrenerek okudum. Ve bütün İlaçlı Kuvvetlerimiz'le ve onlara böyle değer verip fedakârlığına karşılık methiyeler dizen bir duyarlı kalemle sonsuz gurur duydum. Kim nereye çeker bilemem ama ben de BİZ BİZE YETERİZ ve hatta artarız diyorum.Seçki kurulunun kararını bilmiyorum ama benim nezdimde günün şiiridir.Allah yolunu bahtını açık eylesin. Selamlar,saygılar kardeşim.
İlim Çin'de dahi olsa alması öğütlenen bir dinin mensubu, bir kültürün mirasçıları olarak, yanıbaşımızdaki anlamlı, doğru ve güzel bir mesajı -hele ki bu ortam ve böyle bir zamanda kullanmaktan endişe duyacaksak yazıklar olsun bize. Olmuş demektir zaten.
Beğeni, yorum, seçki türü beklentilerim olsaydı aynı endişeleri taşır, yerine farklı kelimeler monta ederdim.
Bu sayfaya sizler gibi sağduyulu, kin-nefret-kavga-hakâret-ötekileştirmelerden bıkan ve birliğe arka çıkan kalemler gelsin yeter.
Duygu ve düşüncelerimi açıklamama vesile olduğunuz için de ayrıca teşekkür ederim.
Az ziyaretçim olması ne güzel. Gelen değerli dostlara yetecek kadar güzel rengimiz var.
Sağlık çalışanlarımızın (ki ben onlara Silahlı Kuvvetlerimizden esinlenerek İlaçlı Kuvvetlerimiz diyorum) hizmet ve garetlerine minik bir katkı mahiyetinde birkaç dizelik ikramım olsun kastıyla kaleme aldığım bu şiiri dumanı üzerindeyken okuma nezaketi gösteren siz değerli dostlarla paylaşmak istedim, de, kısa planladığım halde biraz uzun olmuş galiba. (Bu cümle gibi yani:) )
Bravoo. ilk üç kıta da kuzu postuna bürünmüş kurdun postunun düştüğünü ve bunun bir virüs sebebiyle olup bizim hala gaflette kaldığımızı resmetmiş şiir sonra Türk ve Müslüman olmanın ne büyük bir şiar olduğu işlenmiş ilmek ilmek.
Bence hiç mahsuru olmayan asil bir tavır ve oldukça şık bir cevap. Milletin ne diyeceği değildi derdim. Sadece şiir o ibareyle okuyanın hakkınızda zan etmesiydi. Zira Şiirdir esas olan Hakkın kendisi söyleyeninden azizdir. Maalesef kere maalesef kutuplaştırıldık. Ölecek olsa kendisinden olmayanın verilen ilaca kayıtsız kaldığı bir dönem içindeyiz. Herkesce okun sun; demekti muradım. Ben teşekkür ederim. Sevgi ve selam.
Özelden yaptığınız öneriyi -affınıza sığınarak- müsadenizle buraya alarak cevaplamayı uygun gördüm.
"BIZ BİZE YETERİZ" ifademin siyasi mülahazalarla eleştirilere maruz kalabileceğimi belirtmişsiniz. Yerden göğe haklısınız. Müstear isimle şiir paylaşımımın bir sebebi de bu zaten. Lâkin bu kin ve nefret, ötekileştirme, kamplaşma bitmeli. Milletçe bu tefrika belasından yorulduk.
Hakk'ın ne diyeceği endişesi taşıyanda kimin ne diyeceği korkusu olmaz, olmamalı. Anlamlı ve güzel bulduğum üç kelimeyi şiirime nakşettim. Yanlışa yanlış diyebilmeli, gerektiğinde eleştirmeli, ancak; hangi cenahın eseri, sloganı diye bakmadan güzel olanı kabul edebilmeliyiz kanaatimce.
Övgü, beğeni, yorum peşinde olmadığım gibi, az ötelendiğinde çıkabilecek kadar da sitenin çıkış kapısına yakınım.
Teveccühünüz için teşekkür ederim iyi günler dilerim...
Bu şiirin adı "ilaçlı kuvvetler"mi olmaliydi diye düşündüm.Ne güzel bir pencereden baktirmissiniz okuyucuya.Bir kaç saatliğine dahi maske takmak bizleri bunaltirken ,ister istemez insan kendini onların yerine koyuyor.Üzerine tıbbi sorumlulukları ekliyor ,üzerine evde bekleyenleri ekliyor ,vicdanı,acıyı " ya olmazsa"yi ekliyor.Ekler çoğaldıkça şaire hak veriyor okuyucu.Şifaya vesile olan elleri bizler değil de belki hilal öperse hafifler yorgunlukları.
Günümüze , önümüze açtığınız bu güzel pencere için teşekkürler.Daha çok gönülde idrak edilmesi temennisiyle kutluyorum.
Saygımla.