"Şairim ben!" dese de her üç kişiden beşi Şiir bir aşk ateşi; külü var, alevi var Bu açık medresede sayısız kalem leşi Başında Bilirkişi, gömülecek ölü var.
Elimde kara kalem yakalayıp o ânı İlhamın kapısını yavaşça araladım Haddime düşmese de boş bulunca meydanı Gördüğüm manzarayı kâğıda karaladım. ...
Şiir sabır istermiş; bir de bitimsiz emek! Ki, kalemin ucunda raksetsin tüm heceler Üstadı yol göstermiş; şiir gizden iz demek! Kafiye konuştukça çözülür bilmeceler...
Başlarken alan dardır, kelimeler henüz ham Tam kıvam tuttu derken, yeniden kıvranılır Etraf sessiz ve sakin, teşrif etmişse ilham Demini alan sohbet bitmeyecek sanılır.
Darılıpta kimi gün çekip gitse ansızın Azap gülleri açar, ayazda yas tutulur Bitmek bilmeyen nazı artarsa vicdansızın Öğünler gelir...geçer; yemekler unutulur.
Koca bir yangın için bir tek kıvılcım yeter İlâhî bir âlemden kafiye, betim yağar... Ve divitin ucuna duygular sökün eder Sancı artar ve o an güzel bir şiir doğar.
Şiiri destan yapan aşk ateşi, acıdır Damarda akan da aşk, Mecnun’u azdıran da Şair; ilhama köle, umuda kiracıdır Ferhat’a takan da aşk, dağları kazdıran da
Tadını alan kişi mevsimleri yaz bilir Kırlarda kokan da aşk, vahada gezdiren de Aşık maşuk uğruna can vermeyi haz bilir Ateşe sokan da aşk, hayattan bezdiren de
Nice şehirler titrer bir kibritin ucunda Roma’yı yakan da aşk, yeminler bozduran da Hâna hükümdar olan can verir avucunda Saraylar yıkan da aşk, hünkârıı kızdıran da
Bu aşkın süflisidir; bir tümün yarı yanı Gerisi ilâhidir; sinden öteye taşar... Hakikatte aşk budur, bu işe yarayanı! Mahiyeti bir sırdır; tarifi kalemi aşar.
Alevi, nârı nurlu, onurludur bu dergâh Mevlânâ, Yûnus gibi Hakk aşığı er bekler Er kişi o kişi ki, gam verse de güzergâh "Olmak" için -ham iken- "yandım, piştim" der, bekler
Can da fedâ edilir, -bu yangına- canan da Andan gayrı ne varsa sînede karartılır Pak alın secdelerden nasır tuttuğu anda Nurlu kapı açılır, sır perdesi yırtılır
İlhama hoş zemindir ilâhi camdan bakış Aşk vuslat arzusudur, kapıyı açan Hû’dur Bir Hû ki, her nefesi şuâra için nakış Susuz kaleme sudur; damlarsa şiir budur!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
...VE BİR ŞİİR DOĞUYOR! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
...VE BİR ŞİİR DOĞUYOR! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kimliğim önemli değil elbet. Aslolan paylaşımlarımız. Gayem sessiz bir köşeye çekilip arşiv niteliğindeki sayfama arada bir şiir yüklemek(ti). Sessizliği tercih sebebimi tahmin edebilirsiniz.
İlave olarak; O/nurlu Heceler naatımı diğer paylaşacağım yeni şiirlerin gölgesinde bırakmaya da gönlüm elvermedi. :)
Bu açıklamadan sonra ve bu vesileyle eleştirilerinizi büyük memnuniyetle övgülerinize tercih ettiğimi belirtmek isterim. Mümkünse en acımasız şekilde. :)
Böyle bir şiire yorum yazmak bile haddimizi aşmak olur. Okunacak bir hece ustası daha keşfettiğimiz için çok şanslıyız. Umarım şiirleriniz hak ettiği değeri alır.Allah yolunuzu bahtınızı açık eylesin.Selam ve saygılar.
Şiirlerim siz ve sizler gibi değerli dostların eşsiz güzellikteki içten yorumlarıyla hak ettiği değeri ziyadesiyle aldı zaten. Sağolun. Eksik olmayınız.
Sizin de yolunuz açık, herşey gönlünüzce olsun Şentürk kardeşim.
Hocam ben şair falan değilim. Ama hece şiirlerine aşık bir okuyucuyum.Bu konuda ne bir altyapım ne de eğitimim var.Bu şiir aşkından dolayı ara sıra bir şeyler karalıyoruz.Bizimkisi hobi mahiyetinde. Şunu samimiyetle söylüyorum ki,yaklaşık 2 aydır bu siteye üyeyim ve tespit edebildiğim ender birkaç hececiden birisiniz.İsim vermeye gerek yok bunları siz de biliyorsunuzduz. Ben de hece şiirlerinin tutkulusu olarak kaleminizi takip etmeye devam edeceğim.Selamlar.saygılar
Samimiyetimden şüphe duymayacağınızı ümit ederek birkaç hususu belirtmek isterim;
Edebiyat sayfalarında ve sitelerinde güzel şiir yazanlar olsa da, hepimizin eksikleri olduğunu ve birbirimizden öğrenebileceği miz çok şeyler olabileceğini düşünüyorum. Şayet eleştirel yorumlar yapmakta az cesaretli olsak, eleştirilere de açık olabilsek belki kalemlerimizin gelişmesi daha çabuk ve güzel gerçekleşirdi.
"USTA"lık iddialı bir kavram, paye. Sükûtumun kalemime yakıştığına inandığım şeklinde yorumlanır endişesiyle belirtmek istedim.
Ayrıca; Özelden yaptığınız ikaz için de teşekkür ederim. Yanlışlıkla iki kez yazdığım kelimelerden birini sildim.
Bu vesileyle eleştiriler için -belki de- en ideal sayfada bulunduğunuzu da belirtmiş olayım.
Şiire gelince; Sitelerde bundan çok çok daha güzel, emek verilmiş çok sayıda şiir olduğunu biliyoruz.
Paylaşımlara ara vermeden elde kalan bu şiiri de sayfama yükleyeyim istedim.
"Marifet, iltifata tabidir." diyenler hiç yanılmadılar Ne zaman iyi olanı yüceltip, ehven olana alkışı bırakırsak işte o zaman bir arpa boyu! mesafeyi katetmiş olacağız. Dediğiniz doğru, değindiğiniz konularda da haklısınız sonuna kadar Bu anlamda yürek serilmiş, emek verilmiş güzel şiirinizi kutluyorum Selamlar
Şiir söylemiş söylenmesi gerekeni her önüne gelen şiir yazdım diyor peki ya cidden şiir yazanlar ne demeli..
Şairim ben!" dese de her üç kişiden beşi Şiir bir aşk ateşi; alevi var, külü var Bu açık medresede sayısız kalem leşi Görevli Bilirkişi, gömülecek ölü var.
Kalem leşi evet çok var birde üç beş kişinin pohpohlamasıyla üstad unvanı alan :)
Hele ki ; hiç unutmam ciddi bir kalem kendisi ve harbiden şiir yazan bir şairemize ukalanın biri gelip demiş ki gidin biraz hece okuyun öğrenin bunu diyenin sayfasına uğramdığımda ne göreyim bizlere hece okuyup öğrenin diyenin sayfası ve ustalıkla yazdığı hecelerden geçilmiyordu...
Şair olabilmek için şairlik mayasıyla mayalanmak gerek öğrenmeye ve eleştirilmeye açık olmak gerek... Hâlâ ögrenenlerdenim..
Şiir çok güzeldi bu bu şiiri yazana işte şair denir
Hayirli cumalar iyi gunler dilerim. Bu hali de çok guzel daha gergevse dursa daga da guzellesir Şiir ne kadar bekletilirse o kadar guzel olur.. Saygimla
Sanırım eksik kalanı da son nefeste pişmanlık öğretiyor.
Kim bilir kaç eksiğim vardır. Iki saatte bir şiir yazar hemen paylaşırım. Sanki az beklesem sıram geçecek. Hiç birşehden çekmedim sabırsızlığımdan çektiğim kadar.
Sonuç?
Bu şiirde olduğu gibi, başlıyorum düzeltmelere. Toplamalar...Çıkarmalar...Eklemeler...
Demem o ki; kervan yolda diziliyor. :)
Merak ederseniz okuduğunuz şiirle, az önce yaptığım değişiklikleri kıyaslayabilirsiniz.
Peki bu şekilde kalır mı?
Bu sorunun cevabını bilen muhtemelen bana da söyler.
Hoşgeldiniz...Mutluluk verdiniz.
Hayırlı Cumalar, iyi günler dilerim... ... "Şiiri destan yapan aşk ateşi, acıdır Damarda akan da aşk, Mecnun’u azdıran da Şair; ilhama köle, bu handa kiracıdır Ferhat’ı yıkan da aşk, dağları kazdıran da
Ağına düşen kişi mevsimi hep yaz bilir Kırlarda kokan da aşk, divane gezdiren de Bahtına dâr kurulan, can vermeyi haz bilir İlmeği sıkan da aşk, hayattan bezdiren de
Sevmeye tövbe eden can verir avucunda Ateşe sokan da aşk, yemini bozduran da Koca şehirler titrer bir kibritin ucunda Roma’yı yakan da aşk, yakanı kızdıran da" ...
'Bu aşkın süflisidir; bir tümün yarı yanı Gerisi ilâhidir; sinden öteye taşar Hakikatte aşk budur, bu işe yarayanı! Lâkin bunu anlatmak kısa boyumu aşar.'
bu final harika olmuş bu şiiri arşivime taşıdım sık sık okuyacağım- kutluyorum...
Öğrendik ki , şair olabilmenin şartı şiirin kilidini açacak anahtarı bulmaktır.Ona da ilham deniyormuş,ve ilhamın mayası da sabırdan geliyormuş.Şair mısralarında kelimeleri bu maya ile yoğurup aşk tasında dem almaya bırakırsa kalem de okunası şiirler yazıyormuş.