Adım Covit Ondokuz; Kavramıyorsa beyin Yormayın kendinizi, kısaca "Virüs" deyin.
***
Hatır sormak isterken çalıp kapıyı tek tek Telaşlı gördüm sizi; hem hayli korkak, ürkek Nerede düne kadar kükreyen onca erkek! Yok mu sizde hiç yürek; güçlü olan sizsiniz! Ah siz ne kadar dönek...ne kadar acizsiniz.
Utanıp sıkılmadan ters yüz edip her işi "Allah var mı yok mu"ya getirdiniz şer işi Oysa arif olana îman dahi er işi Harlanan bu ateşi davet eden sizsiniz! Her taraf kibir leşi; Ne kadar acizsiniz.
Her türlü önlem ile korunsa da bir beden Ayarı bozuluyor; düşündünüz mü "Neden?" Ne canı yâr fâniye, ne uzuvları, ne ten Az fırsat bulsa öten nankör, namert sizsiniz! Bir virüse nisbeten ne kadar acizsiniz.
İbret ihtar ederken kabir kokulu muhit Bela aramıştınız; hem nasıl; dünden şedit! Ne aşınız kurtarır, sizi ne maske ne Kit Bozulunca o ahit dara düşen sizsiniz! Bitap hâliniz şahit; Ne kadar acizsiniz
Hani Hak(k)sız düzene şafaklar kurmuştunuz Hani Yapay Zekâ’nız! Kıyama durmuştunuz! Hani "ölüm var" derken hayli kudurmuştunuz Yarım kaldı muştunuz; Zelil olan sizsiniz! Yakmadan tutuştunuz; Ne kadar acizsiniz
Rus, Fransız, İngiliz, Amerika, Çin vardı Dünya beşten küçüktü, hedefte Tek Din vardı Suratlarda bol kibir, yüreklerde kin vardı Gücü olan şımardı; şımartan siz, sizsiniz! O gücü korku sardı; Ne kadar acizsiniz
Hani Krallarınız, Sultanınız, Şahınız? Nerde Uçak Gemi’niz, Nükleer Silahınız? Niye arşa çıkıyor dokunmadan âhınız? Artarken günahınız zevke dalan sizsiniz! Kesildi iflahınız; Ne kadar acizsiniz
Mazlum mülteci varken nebze nimet çok size Türkistan kan ağlarken rahat, huzur yok size Umulur ki ders olur yaşanan bu şok size Solan şu benzinize sebep olan sizsiniz! Su kaçsa genzinize ne kadar acizsiniz.
Hani dinden dönünce kâinat size dardı! "Tövbeye gel!" denince bir inat, öfke vardı Hani bu dem gözde kâr Hakk’a isyan, inkârdı Nefsiniz size yârdı; canı yanan sizsiniz! Korku her yanı sardı; Ne kadar acizsiniz.
Sandınız ki şirk mübah; haram, zulüm size hak Sandınız ki; solan dal, ya da dūşen bir yaprak Sandınız ki; öç almaz bastığınız bu toprak Müntakim O, O Mutlak! fāni olan sizsiniz! Şu manzaraya bir bak! Ne kadar acizsiniz.
Neylesin Kutsal Mekân ruhsuz insan selini İkrarı lafta kalan çeksin kirli elini Hurafe hamuruyla yoğurup amelini İslam’ın temelini sarsan güruh sizsiniz! Dert bükünce belini ne kadar acizsiniz.
Adaletin kör gözü Ortadoğu’ya baksa Uğrayış sebebimi söyler Mescid-i Aksa Mekke, Medine mahzun, Umre’yle Hac yasaksa Kâbe’de kimse yoksa; cezalı siz, sizsiniz! Ok ilâhi bir oksa ne kadar acizsiniz.
Gelişim boşa değil elbet bir sebebi var Her afetin gayesi azgın beşeri ihtar Eksiğiniz hayli çok; en başta ahlak ve ar Emir kati vakit dar; Muhatabım sizsiniz! Rahman olmasa O Yâr ne kadar acizsiniz.
Yarın kıt aklınızla çare bulsanız ne ki "Ol!" deyince Yaradan çıkar gelir öteki Farzedin sözüm abes, söylediğim afaki Ben miyim siz mi zeki? Pençemdeki sizsiniz!!! Tesbit yalan mı peki? Ne kadar acizsiniz.
***
Adım Covit Ondokuz; Gelse de birgün sonum Bir "KÛN!"la başlar doğum; Gecikmez mutasyonum!!!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
PENÇEMDEKİ SİZSİNİZ!!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PENÇEMDEKİ SİZSİNİZ!!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba Saygı değer Kalem. Güçlü içli ve etkin dokunuşlardı. Var olunuz Efendim. Naif yüreğini Canı Gönülden kutlar. Kalem yerden göğe kadar haklı. Sağlıklı huzurlu bir yaşam dilerim. ........Selâm ve Duâ ile Sevgilerimle.
Son günlerde konu ile alakalı yazılan en güzel şiir'di diyebilirim ''Her afetin gayesi azgın beşeri ihtar'' .Tebrik ederim son'un hayr olması temennisi ile.
Belma tarafından 3/26/2020 2:25:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Belma tarafından 3/26/2020 2:53:42 AM zamanında düzenlenmiştir.
Dönüp dönüp okunsun
Ve
İbret alınsın