İlmi, Hakk’tan inayettir, emrine ram âlim ins’e Yemyeşil bir vaha olur, Sahara’ya âlim inse Takva ehli eder taat! Kem söz dahi abes, fakat Asra nurdur zifre tokat; Atan o el âliminse!
***
İkaz dahi erbabına! Söz kâr etmez cahil ins’e Hüzün siner turabına, yeryüzüne cahil inse Toprak cömert olsa ne ki; gonca vermez gül fidanı Aşılayan, gübre atan; batan o el cahilinse!
***
Bir acıklı azap vardır sinden öte, zalim ins’e Gönül âhı arşa çıkar, meydana bir zâlim inse Onmaz derdin tek devası -muhtevası- Anzer olsa Tezgâhından bal alınmaz; satan o el zaliminse.
***
Taşlamayı vazetse de mahir mel’un şair ins’e Edebinden tanır âlem şol cihâna şair inse Dense dahi er meydanı, kalem için ar meydanı! Törpülenir batan yanı; tutan o el şairinse!
***
Selam olsun Hakk dâvâya omuz veren şehit ins’e Ki alnından öper toprak bağrına bir şehit inse Uğruna can veren varsa dalgalanır burçta Bayrak Anlam gelir atlas beze; katan o el şehitinse!
***
Ayan etmiş Kitabında; Habîb-i Hakk rahmet ins’e Şad olurdu mahzun kalpler, n/isyan dinse, rahmet inse Rahmet; Kur’an, Muhammet’tir(SAV); muhabbettir; Budur onur! Kör kuyular saray! olur; atan O el Rahmetinse!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞÂİR/İNSE! -CİNAS - şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞÂİR/İNSE! -CİNAS - şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İlmi, Hakk’tan inayettir, emrine ram âlim ins’e Yemyeşil bir vaha olur, Sahara’ya âlim inse Bütünüyle güzelse de Ben en çok bu kısmını sevdim. Allah ile başlayıp Alim vasfı ile insana atıfdan Çölü cennet kılan oraya bir alimin girmesidir ifadesi zaten şiirde hakimiyetin tüm esrarını taşıyor. İkinci olarakta sanırım imale diyilen heceye uysun diye yapılan sanat sahrada. Bayıldım kardeş. Şiirinizin intibası zahirinden daha fazla zuhur ediyordur okur da. Tebrik ederim.
Gül kardeşim. Adaleti olmayanın merhameti zulümdür. Ölçümüz budur eleştirimiz güzeldeki çirkini izale içindir. Had bilir bilmediğimizde de bildirilsin isteriz. Her iki halde de canımız yanmaz. Güzel şeyleri en güzel şekilde paylaşmayı ümit ederek selamlıyorum siz ve şiire düşen duygunuzu.
Merhabalar Değerli Kalem. "Gönle safâ her bir tokat; Atan o el âliminse!" Edepo erkan yol yordan bilenlerden olmak temennisi ile Kalemine yüreğine sağlık Selâm ve Duâ ile.