hicran- Yann Tiersen - Comptine d`un autre ete - l`apres-midi
YOL
susmanın yüküyle omuzları çökmüş üzgün ve yorulmuş bir kalpten ibaret değilim yarım asırlık badem ağacı benim gövdem kırıldığım yerden çiçek açıyorum
incitildikçe öğreniyor insan incitmeden sevmenin inceliğini bu yüzden bütün kırılmalarım iyimser bütün kırılmalarım bahara gebe bu yüzden yağmur suyuna batırılmış gibi ışıl ışıl hoşgörüyle incelttiğim ağrılarım
yaşamak vazgeçmeyenlere gösteriyor en güzel yüzünü ve dünyanın en güzel yüzü senin yüzün vazgeçemem elimi uzatır dokunurum yüzüne kalbimde mutlu sarsıntılar hep buçuklu yaşımdayım hep o hastane odasında hep o heyecanla seviyorum seni ve hep o ürkek telaşla
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YOL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YOL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili üstat,Hicran Aydın Akçakaya..epey bir zaman öncesinde bir şeyler karalamisim,meğer aklımdaki tirtıllar bana bir şeyler fisildamis öylesine kaleme almıştım..sarı leke ismine yaptığınız yorumda kesinlikle haklısınız efenim,sizi ofkelendirmis ve üzmüş olsam da affınıza sığınarak elimde olmadan belirtmem gereken şu ki; aynı üzüntüyle birlikte muzip bir şaşırma belirmesi değil..neden? Fatkindasizligin fatkindaligi..elimde olmayarak aklımda kalan ki demekki etkileyen sozlerinize soz yazmak onurlandirir beni efenim.hem bir af hem bir gurur kaynağı sayabilirsiniz bu noktada kendinizi.gerekli kaldırma işlemi gerçekleşti sarinin lekesi cikarilmistir.farzedin geçti yolunuzdan selam verdi. ben; galaksinize aykırı bir yerli,uranus sakini..ellerinizden öperim.
Saygılar.. Bu arada sevgili şair, belirtmeyi boynuma borç bildiğim bir ayrintidir efenim..öyle copy paste bir ergen degilim aman yanlış intiba uyandırmayayim.her nasılsa akla ziyan hafızada yer edinen bir öbek guzel çiçeği cidden farkindasiz kullanmış olsam da,sitenizde yeniyim kimbilir nerelerde nasıl okudum da etkilendim- içinde var ölum - dışarda hastalık sırtım iki büklüm..öyle ele güne mahcup bir ihtiyar da değilim.. Duyarlılığınizin kalbinden öperim,fakat yanlış intibaya mahal vermekten korkarım. Son bir nazarla aksaminizi size emanet ederek ugurlarim hoşbakin zâtiniza
Sayın uranussakini, ben üstad değilim, ben şiir işçisiyim, ben şiir amelesiyim. Hafife alınmayacak kadar çok zaman ve emek veriyorum yazdıklarıma. Kafa patlatıyorum saatler boyu, sizin etkilenip şiirinize alıntıladığınız gibi bir mısra yazabilmek için. Düşünmekten beynim yanıyor tabiri caizse. Yazmak ve üretmek için çok okumanın gerekliliğine inanıyorum lakin okuduklarınızdan etkilendiğiniz cümle ya da pasajları yazarının adı olmadan kendi ürettiğiniz eser içerisinde kullanamazsınız. Bu hiç etik bir davranış değildir en önemlisi bu 5846 Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre bir suçtur. Ben oldukça net bir şekilde size durumdan duyduğum rahatsızlığı ifade ettiğimi düşünüyorum. Teşekkür ederim beni anladığınız ve gereğini yaptığınız için. Saygılar.
"Marifet iltifata tabidir" derler büyüklerimiz iltifat çok tabi ki içerisinde gerçekçi unsurlarla bezeli olduğunda bir başka değerlidir. Bir yazım ustasının sayfasındaki hece ya da serbest şiirler ayırt edilmeden bir büyük şevkle okunuyorsa o sayfada başarının alası vardır. Sevmek de böylesi güzel ve itikatli bir ısrara dair olmalıdır elbette. Her defasında ilk günkü tazeliğinde ve yürekten Kutluyorum Selamlar, saygılar
Burada tanıdığım senin gibi bir kaç değerli arkadaşım var; ne iyi olmuş da güzel bir tesadüfle, şiir yolunda yürürken tanışmışız
Sizleri çok seviyorum Tatlı ürkek telaşların hiç bitmesin Onlar;o kıymetlilerin evlenirler bir telaş, çocukları olur yine bir telaş torun telaşı Sana hepsi yakışır,güzel şair! İnsan hem güzel hemde iyi bir şair olunca benim gibiler nasıl kıskanmasın ki Sevgiler canım kocaman öpüyorum Sevgiyle ve hep şiirle kal
Nimet Ablacığım; Ben de çok mutluyum sizin gibi değerli bir sanatçı ile tanışmış ve kucaklaşmış olmaktan. Şiir gibi tablolarınız, bin bir renkli şiirleriniz var. Asıl ben gıpta ederek izliyorum sizi. İyi ki tanımışım sizi ve iyi ki aynı havayı soluyoruz. Begonvil gülüşlü güzel kadın seviyorum sizi. Görüşmek üzere en kısa zamanda.
Gölgen gibi takip ediyorum seni bunu bildiğini biliyorum.. Eserlerine yorum getiremiyorum buna ne kelime haznem ne yüreğimdeki sonsuz sevgi ve takdir duyguları yeterli olamıyor.. Biz aynı kaynaktan çıkıp ayrı kollara ayrılan nehirlerin birleşmesi gibi bir araya geldik seninle.. sımsıkı sarıldık birbirimize gözlerimizin içine baktık ve çok derinleri gördük sezdik ele geçmez bir şansla...
Naçizane bir Tiyatro emekçisi olarak şunu bil ki gelmiş geçmiş en önemli ve başarılı dublaj ustası dahi senin kadar beni mest edip maviliklere uçurmadı.. Yüzlerce nazar boncuğu serpiştiriyorum sayfaya benim meleğim..
Biliyorum ve bu inanılmaz mutlu ediyor beni. Yazdığım tek bir satıra gözünüzün değmesi bile büyük kazanç benim için. Sizden gelen beğeni ve takdirlerin değerini varın siz hesap edin.Öyle güzel şeyler yazmışsınız ki asıl benim kelime haznem size teşekkür etmeye yeterli olmaz. Çok ama çok teşekkür ediyorum bana hep güç veriyorsunuz, yoluma ışık tutuyorsunuz. İyi ki varsınız. Sonsuz hürmet ve sevgiyle kucaklıyorum sizi.
Yol sizin içinizde şair ve sanırım hepsi şiire çıkıyor...
"hep buçuklu yaşımdayım hep o hastane odasında hep o heyecanla seviyorum seni ve hep o ürkek telaşla" finaller ayrı bir heyecan zaten.. her satırı ayrı bir güzel evet, ama burası benim olsun...
nasıl ki kuşlar göğe yakışıyorsa şiirde size öyle yakışıyor değerli Hicran şairim her daim beğeni ve taktirle kutluyorum..
yarım asırlık badem ağacı benim gövdem kırıldığım yerden çiçek açıyorum
incitildikçe öğreniyor insan incitmeden sevmenin inceliğini bu yüzden bütün kırılmalarım iyimser
bu ne güzel bir yürek, bu ne geniş bir gönül Konya ovası gibi. hecenin ecesinden mükemmel bir serbest şiir okudum... her ne kadar grekoromen güreşçisi olsam da sizin serbestiniz sızma zeytin yağı gibiydi... tebrikler ve saygılar sunuyorum.
o yolun gözleri bir badem ağacından alıntı kırıldığı yerden belki ama o senin kaç dönümlük kalbin şiirin gibi dünyayı sana döndüren bir şey var o yol da hep yürünür hep sevilir koşulsuz
Serbest şiirlerin çoğunu anlam bakımından toparlama problemim var diye düşünürken, sizin gibi sayılı ustaların yazdıklarını okuyunca eksikliğin bende olmadığı hissine kapılıyorum. Kısaca; siz bana serbest şiiri sevdiriyor, aşılıyorsunuz. Haydi hayırlısı:))
Yine çok güzeldi şiir. Tebrikler, saygılar efendim.