(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
A a Bb ...De eeee... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
A a Bb ...De eeee... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
....bu sabah her sabah gibi sıradan bir güne uyandım
....gazetelerimi aldım baktım / bakamadım...
....bu resmi görünce canlar
....İNSANLIĞIMDAN UTANDIM
....yazmıyorum...ya- za- mı- yo- rum
....söz sizin dostlar
19 Haziran 2008 NenA
eh artık insan hakları diye bas bas bağıranlar utansın ve de düşünsün...işte savaş...işte yok olan çocuklar...çocuklarımız...tükenen umutlarımız...yazık...duyarlı tavrınızı kutlarım efendim...teşekkürler...sevgi ve saygımla...
burada sayfama henuz koymadıgım bir şiirmden bir bölümükoymak isterim:
Kimi zaman mazlumdur mahluk.. Mazlum mahluk, zalim de olur zamanla... Fırınlarda yakılanlar... Tarih treninde.. Çocuk katline baslayabilir GÜN OLUR.. İnsafsız...
terör, dünya ekonomisindeki çarpıklıklar, küresel içindeki medikal soygunlar, petrol, nükleer sanayii ve buna benzer bir çok nedeni göze alarak kitlesel yaşamı tehdit eden tek ulus olma zihniyetli onlarca ülke var !
yirmi yıldan fazla süredir avrupa birliği ülkelerinin stratejik kavramları arasında sıkışıp kalan bir hayat sürerken dünyaya yabancı ilan edilen
filistin, azerbaycan,çeçenistan, bosna hersek dolaylı yollardan türkiye
ve sonunda
amerikanın yılarca maşa olarak kullandığı ırak
gerek doğal zenginlikleri verimli toprakları gerekse petrol adına
talan edilmektedir
ve tüm dünya buna susmaktadır.
bura da bizim payımıza düşen nedir ?
var olan güçlerimizle buna karşı koymaktı
ama yapmadık !
bu ülkeler arasında
ekonomik
kültürel
askeri
gücümüz mevcut olmasına rağmen,
yetersiz ve yanlış siyasetimiz dolayısıyla !
karşı koyamadık.
kaldı ki
iç içe yaşadığımız topraklarda
avrupa ülkeleri arasında söz sahibi olabilecek yeterliliğie
....bu sabah her sabah gibi sıradan bir güne uyandım
....gazetelerimi aldım baktım / bakamadım...
....bu resmi görünce canlar
....İNSANLIĞIMDAN UTANDIM
....yazmıyorum...ya- za- mı- yo- rum
....söz sizin dostlar
***Yazamamakta haklısın. Her şey yazılmış şu kanlı resimde. Ama insanlığından utanmakta haksızsın. Çünkü biz insanlığımızdan o ortaçağ karanlıklarında bile çıkmadık. Nice farklı milletleri dostça yaşattık. Bir Ermenilerin iftirası hariç tarihte alnımıza kara çaldırmadık. Geçmişte de günümüzde de insanlığa ne felaket geldiyse sahte medeniyetçilerden, hak hukuk bilmeyen sömürücülerden geldi. Dün Fransa, İngiltere... bugün A.B.D. Biz acıyı duyuyor inliyoruz ama dünya keyfinde. Dost kalem yüreğinize sevgilerimle...
nerdeyse bu sabah sizinle aynı resime bakıp eklemişiz sayfaya ..ama ben yinede bişeyler yazabildim..yazabildiğim kadar..ama bakış açımız ve yazdıklarımız aynı sayfada kesişmiş.. yürek dağladı..iç savaş başladı bedende.hala yaniyor durmadan.
bir gün ama bir gün o yavrular dirilecek ve tüm mazlum milletler hesap soracak Allaha inancı olanlar bunu iyi bilir ki onlar günahsızdır onlar şehittir onlar en yüce yerdedir filistinde kerkükte bağdatta karabağda bosnada haklı iken haksız duruma düşen ve öz vatanlarında katledilen savunmasız ve çaresiz insanların ciğerini yakanlar ocağını söndürenler inancına kutsallarına saldıranlar bir gün gelecek helak olacaklardır gün gelecek hepsi güneşle doğacaklar... Mevla tüm mazlumların yardımcısı olsun bu uğurda can verenlerin ruhu şad olsun duyarlı kalemi ve yüreğe saygımla
Allah kahretsin diyorum,tüylerim ürperdi yine bir müslümana kahpeçe yapılan bir saldırı.Duyarlılığınızı kutluyorum,fotoğraf eğer sizseniz görüyorum gençsiniz,bende artık kalmadı böyle duyarlı gençler hepsi lolitop şeker yiyorlar hala diye hayıflanıyordum,tebrik ediyorum kızım,yüreğine sağlık.Göz görmüş,akıl ermiş,yüreği yaralanmış ve kalem yazmış,gurur duydum seninle....
dünyanın neresinde olursa olsun işlenen suşinsan canına kasttır, suçtur... insanlık suçudur... soykırım suçudur... suçu işleyen kim ve nerede olursa olsun bir insanlık suçudur... kahrolsun... kınıyorum... naletliyorum... yüreğiniz dert görmesin
derin kanayan bir dram.insan oluşumuzu utandıran ruhlarımızi ezen bir durum.egemen emperyal güçlerin işlediği her cinayet nerede olursa olsun,bizlere ve insanlığımıza karşı işlenen bir suçtuk.sadece filistin,ortadoğumu? hayır yaşadığımız coğrafyanın doğusunda da niçe benzer örnekler var hatta yazmamıza ve dillendırmemize dahi yasalar konan trajik durumlar var.artık tüm savaşlar nedeni ne olursa olsun insanlık suçudur. duyarlılığınaza teşekürler saygılarımla
güzel yüreğinizde dökülen doygularınızı imlik,imlik dokumuşsunuz nakış,nakış işlemişsiniz ve bizlere sunmuşsunuz sizi yürekten kutluyorum ve devamını diliyorum ...güzel insan....
Sevgili NeNa; bu ancak bizim görebildiklerimiz, ya göremediklerimiz, Ortadoğuda insanlık suçu işleniyor, ülkeler hamaset içindeki yöneticilerle dolup taşıyor. Irakta öldürülen günahsız sabileri kim ne yapsın, her hangi bir ülkede yoksulların hayal bile edemeyecekleri yiyecekleri, ekmekleri aşları, çöpe döktüren ihtiyacı olanlara tepeden bakan gaflet içindeki toplumlar, nerden bilsinler o babanın acısını, senin benim acımızı, Yüreğinizdeki insan sevgisinin daima artması dileğiyle.
Kan bulaştı ellerimize Yıkasak bile cıkmayacak Birileri kendileri için nara atarken Birileri 5 yaşındakilerin gözlerine toprak atıyor Uyan yüregim uyan korkunc bi dünya Uyanda yar sinene sar beni.. Allah bizleri afetsin.
Bu resme ne yazabilirsinki Bir babanın yüregini kanayan yüregini kim cizebilirki Yüregine saglık. O bir kere öldü biz bin kere öldük..
....bu sabah her sabah gibi sıradan bir güne uyandım
....gaztelerimi aldım baktım / bakamadım...
....bu resmi görünce dostlar
....İNSANLIĞIMDAN UTANDIM
....yazmıyorum...ya- za- mı- yo- rum
....söz sizin dostlar
İŞTE DIŞ GÜÇLER BİR ÜLKEYİ NE HALE GETİRDİLER ? BİR ALLAHIN KULU BİLE SES ÇIKARMIYOR.Müslüman ulkeler kafasını kum içerisinde saklarken nice müslümanları katlederken AMERİKA SUSMAK NEDEN ANLAMIŞ DEĞİLİM...YAZAN VE DÜŞÜNEN YÜREĞE SAĞLIK.RABATLI
Hiroşima dağı yerim, oluyor bir on yıl kadar, Çocuklar öldürülmesin şeker de yiyebilsinler...
Sevgili Nena sanırım bu fotoğraf Irak'tan ülke fark etmiyor, Amerika'nın el attığı her ülkede kan kokuyor, barut kokuyor, çocuk,kadın, genç insan ölüyor insan...Yürekler yanıyor yürekler ama halen bu katil ülkeden icazetler alıyoruz lanet olsun lanet...Yüreğine sağlık Nena bir an o babanın yerine kendimi koydum Allah korusun...
Bu resmi ve anlatmak istediğiniz tüm cümlelelri Dinler Arası Diyalog sevdalılarına,Medeniyetler arası ittifak sevdalılarına armağan ediyorum.ABD yi stratejik Ortak kabul edenler yukarıdaki resmin de stratejik ortağıdır.Diyalog ve hoş görüden bahsedenler soru size;'neden bu hoşgörü Muhammed (SAV) ümmetine hiç isabet etmiyor? Söz sizin demişsiniz sevgili şairim,söz Aziz Türk milletinindir,hiç bir şövenist bakışla sözylemiyorum bunu.Ama gelin görünki bu kanı temizleyecek dur diyecek dünya üzerinde bu bilgiye,görgüye ve tarihe sahip tek millet işte bu aziz Türk milletidir. Siz bakmayın birilerinin al ananıda git demesine,onlar gider bu millet yine kainata BAŞ olur ve bu kan işte o zaman son bulur.
ateş düştüğü yakıyor maalesef utanıyoruz, üzülüyoruz,unutuyoruz .insanlık adına gelince söylenenler yapılanlar hepsi koca bir hiçten ibaret kalıyor...yine kaldığımız yerden devam ediyoruz... sevgilerimle...
....bu sabah her sabah gibi sıradan bir güne uyandım
....gazetelerimi aldım baktım / bakamadım...
....bu resmi görünce canlar
....İNSANLIĞIMDAN UTANDIM
....yazmıyorum...ya- za- mı- yo- rum
....söz sizin dostlar
19 Haziran 2008
NenA
eh artık insan hakları diye bas bas bağıranlar utansın ve de düşünsün...işte savaş...işte yok olan çocuklar...çocuklarımız...tükenen umutlarımız...yazık...duyarlı tavrınızı kutlarım efendim...teşekkürler...sevgi ve saygımla...