Yüzyılın yüz akıdır Çanakkale destanı Bir ulusun varoluş yemininin resmidir Şerefli kılar adı dokunduğu zamanı Şehidin çehresinde kurtuluşun ismidir İyi bilir asırlar Türk’ün zaferi böyle Ey Rabbim ordumuzu daim muzaffer eyle…
Daha balkan harbinin yaraları kanarken Binlerce yıllık nefret sınırlara dayandı Haclılar bölüşmenin arzusuyla yanarken Bir millet uykusundan ter içinde uyandı Dünyaya meydan okur imanın cesareti O cesaret halkına yaşatmaz esareti…
On beşinde yiğitler takınıp nurdan kanat Geçip yârdan anadan siperlere koştular Vatan mevzu bahisti gerisi teferruat “Ya istiklal ya ölüm” türküsüyle coştular Düğümlenip cümleler lâl kesilir mi lisan? Kına yakıp başına kurban mı olur insan?
Sakın başını eğme övünmek senin hakkın Toprağı ıslatan kan karanlığı boğacak Güzel günlere gebe geleceği afakın O kesik el şafakta güneş gibi doğacak Tarifi mümkün değil söylemek dile kolay İndirmedi sancağı elli yedinci alay…
“Bismillah” dedi suya Nusret mayın gemisi Şahlandı Çanakkale denizde kıyam oldu Kimisi cenk ederken parça parça kimisi Şehadet kervanından tebessüm ikram oldu Zırhlıların dilinden bir anlayan var elbet Bizim Seyit onbaşı tanır mı Elizabet?
Bedenler arşa yolcu vücutlar yığın yığın Tabyalardan diz boyu oluk oluk kan akar Vatan sağ olsun derken önemi yok sağlığın Bu yüzdendir ülkemin her karışı gül kokar Türk’ü Kürd’ü Çerkez’i hepsi sırt sırta verdi Eğer kimse kalmasa ebâbiller inerdi…
Canlar can bulsun diye kalkan edip sineni Gözyaşı şurubunu sürdün yürek ağrına Zaman vücuda gelse sırtında taşır seni Kan gülü gömleğini kefen yaptın bağrına Sana öldü diyenler yalan söylüyor yalan! Sendin cenazesinin safında namaz kılan…
Kıblesi Hakk olanlar mutlu döner seferden Hâlâ ayakta şükür bıraktığın son kale Göğe değsin sevincin seyret olduğun yerden Cenneti erlerinle donattın Çanakkale Bedrin aslanı diyen Akif’e selam olsun Aslan kendi adına yeni bir isim bulsun…
Selam sana şehidim zarafetine selam Selam cennet köşkünün kutlu misafirleri Selam Zühre yıldızım nezaketine selam Selam Arş-ı âlâ’nın mutlu misafirleri Şehadete erene yakışır mı yas tutmak? Vatan sana minnettar haram olsun unutmak…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YÜZ YILIN YÜZ AKI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YÜZ YILIN YÜZ AKI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
tebrikler abim güzeli yazan kalemin varolsun muhteşem bir destana ne yazılsa azdır çok güzel bir şiir okudum şiirle kal..emekleriniz varolsun bu yeryüzü düşmanlara dar olsun..
MUHTEŞEM BİR ŞİİR OKUDUM. Çanakkale geçilmez vecizesine "keşke geçilseydi" diyen meczuplara bu nadide şiir kapak olsun inşallah. nerden bulduk bu terbiyesizleri bilmiyorum.250 000 kayıtlı ve bir o kadar kayıt dışı bu vatan uğruna verdiğimiz şehit ecdadımızı hiçe sayıp, bu zaferler çakma ya da kurtuluş savaşımızda keşke yunan galip gelseydi gibi kafir tarihçileri de bu destansı şiir altında lanetliyorum...
Sakın başını eğme övünmek senin hakkın Toprağı ıslatan kan karanlığı boğacak Güzel günlere gebe geleceği afakın O kesik el şafakta güneş gibi doğacak Tarifi mümkün değil söylemek dile kolay İndirmedi sancağı elli yedinci alay…
Eline sağlık şairim diline sağlık şairim. Nice güzel şiirlere...