MONOTONŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Değerli dostlar, bir şair gelip sayfama dünkü “GÖZLER-4” başlıklı şiirim için şunu söylemiş. “ " göz kelimesinin yoğun bir şekilde mısralara işlenmesi sanki bu güzel şiire monotonluk katmış.”
“”””MONOTON: Fr. monotone sf. Tekdüze... Türk Dil Kurumu, güncel Türkçe sözlük”””Görüldüğü üzere “Monoton” kelimesi Fransızca bir kelimedir ve anlamı “tek düze, HEPSİ AYNI, BAŞTAN SONA AYNI” Bıkkınlık, usanç veren”” anlamlarına gelmektedir. Oysa benim yazdığım bu şiir, Türk Halk edebiyatın da Koşma olup, gözlere yazılmış, bir GÜZELLEME’ dir. ŞİİR 3 normal dize 2 Vurgulu ayak olmak üzere, 5’li kıtalardan oluşan bir şiir olup, GÖZLERİN kelimesi her kıtanın son iki dizesi yani AYAKLARINDA “redif” olarak tekrarlanmaktadır. Bu şiir türünün özelliği de budur. GÖZLERİN önemini anlatmak, sözün gözlere söylendiğini vurgulamaktır. Şair Fransız gözlüğü ile baktığı için şiire, Avrupadan ithal edilmiş “Serbest nazım tekniği ile” yazıldığını sanıyor olabilir. Bu tür insanlar Vallahi beni şiirden soğutuyor. Türk şiiri üzerine 2 tane kitap yazmış olan ben, 2 Yıldır her hafta sonu Genel Sekreterliğini yaptığım, “EGELİ ARAŞTIRMACI VE YAZARLAR BİRLİĞİ” nin üyelerine ŞİİR DERSİ veren ben, bu tür kişi ve yorumlarından bıktım artık. Ne kendime, nede şiire saygım kalmayacak yakında….Şiirin hikayesini okuyan gönül dostlarına teşekkür ediyor, selam ve saydılarımı sunuyorum.
Uy uşağım nedir da, sıkıyor yazduklarun
MONOTON luk katayi, nakarat dizelere Boşunadur boşuna, imbikten süzdüklerun Ayda anlarlar senu, binup git füzelere Deyi ki biru bana, hem mahir ve ustasun Şu yazduğunada bak, tek dizeluk taslaysun Detayi görmeyesun, hanu biraz hastasun Kaynağundan iç suyu, iyu bak gözelere Ayrıntıyu görmeyen, kördür mü deyuyosun Bilmeyi isenuz da, konuşmayun ve susun Güzel şiur yazunda, bütün Millet okusun Boyle yazulan şiur, yem olur mezelere Hep niye gözler dersun, kulak, burun desena Şimdu sade dokundum, bir ders olsun bu sana Daha ne derum şimdu, her gün şiur asana Dört dörtlük, şiur yazda, örnek ol tezelere Lüzumsuz demedum mu, nefsimu ezmek içun Niye monoton yazdun, biruna kızmak içun İcazetmu alasun, sözleri dizmek içun İstersen yazma artuk, takulup vizelere Sadık DAĞDEVİREN Aşık LÜZUMSUZ |